86

Анонимен

преди 8 години

До АнонименТо часове и консултации има, но никой не идва.И ако дойде е преди края на срока.Не задава конкретен въпрос,за да разбере преподавателя,че е прочел и не е разбрал.Идва се,за да обясниш същото,което си правил в час,но тогава въпросното дете е било заето с други дейности.Аз съм учила чужд език с два речника,защото нямаше.И научих.Въпрос на желание,на борба и труд,а не на непрекъснато мрънкане.Как аз успях да издържа изпит в СУ за филология без да има на пазара учебници,без уроци.

85

Анонимен

преди 8 години

До АнонименВ Германия може да седнеш с гръб към преподавателя,може да не слушаш, държавата ти плаща един безплатен опит.Ако сгрешиш,за да го направиш/длъжен си/ си плащаш от джоба.И така невниманието преминава много бързо във внимание,като се бръкнеш по-дълбоко в джоба.Някои ученици не знаят къде са им учебниците,на кой урок са, да не говорим за домашно или пък да са се подготвили за контролно.Родител идва,ако детето му е оставено на поправка,иначе не можеш да му видиш очите.Контрол няма.

84

sss

преди 8 години

До kzlДа, в Германия се учат интеграли, но в БГ не знам къде се учат. Синът ми завърши Математическа гимназия.

83

Анонимен

преди 8 години

До питагор 90Елементарно е,Питагоре-по твое време нямаше задължително НВО с част кандидатстване,полагана от повечето ученици на куп и еднаква за всички училища. Всяко училище с прием си имаше свои изисквания и курсовете и уроците не бяха така разпространени,като днес.Или ще се лъжем в обратното?Няма кой да повярва. Алгебрата и геометрията се учеха отделно,систематизацията на материала беше по- добра,учителите поне на нас ни даваха всеки път домашни и ги проверяваха,подготовката беше училищна.

82

Анонимен

преди 8 години

Да, 94, това е начинът.Защото винаги ще има разминаване между децата, ако ще и всеки ден само математика да учат.И винаги ще има изоставащи.Поради което е нужна повече индивидуална работа с тях в часове за консултации,които да се провеждат редовно и ефективно,а не механично по час или повече горница на общия принцип-"Колкото повече,толкова повече."Нужна е и работа с надарени ученици,но си има специализирини училища и паралелки.Трябва да има и реални СИП-ове /не само ЗИП/по различни предмети

81

Анонимен

преди 8 години

Относно частните уроци, има деца, които не могат да усвоят материала в час и е необходима индивидуална работа с тях. Единственото решение на проблема е да имат всеки ден часове за консултации и да работят индивидуално с изоставащите ученици.

80

родител

преди 8 години

И последно - госпожа Илиана Цветкова беше преподавател на моето дете и ако бихте имали късмета да преподава на вашето, нямаше да се налага никога да го водите на уроци! Затова мисля, че нейната преценка е извод от опита й на преподавател и вероятно е най-правилната!Жалко, че са много малко преподавателите като нея в българските училища!

79

родител

преди 8 години

И искам да продължа-ако са били необходими курсове и частни учители, не означава ли това, че часовете в училище явно не са били достатъчни? Ами ако детето ми е сираче и няма парички за курсове - обречено ли е да не е конкурентноспособно, защото колкото и да се бориш сам, не всеки е талант, а и едно е да ти го дъвчат преподаватели, друго - сам да се опитваш да компенсираш у дома? Редно ли е да се провеждат изпити, наречени външно оценяване, които всъщност оценяват ВЪНШНАТА ни подготовка-курсове?

78

родител

преди 8 години

Стига само философии! Аз имам съвсем друг въпрос да задам. ЗАЩО седми клас се превръща в година на ПАРАЛЕЛНОТО образование и цяла година децата ходят събота и неделя по 3-4 часа на предмет допълнително (по математика и по български), за да могат да се явят на тези изпити за гимназия в края на седми клас? Кого оценяваме всъщност - колко са научили в училище, или колко са усвоили в останалото време, или колко пари са имали мама и тате - дали са им стигнали за общ курс или едновременно и за двете?

77

питагор

преди 8 години

До Анонимен 88Нещо не откривам връзката между годините, в които съм завършил и това как съм се справил? Или ти допускаш че:а) учили сме по-лесен материалб) учили сме повече часовев) свише сме били по-умниТова за частните школи пък изобщо няма какво да го коментирам! Ако ще и 10000 школи да има не виждам това с какво ще ме спре да знам че квадратно уравнение няма решение ако диксриминантата е по-малка от нула. На матура се бориш с теста най-вече, не с останалите!

76

Анонимен

преди 8 години

... от страна на децата- с мед да се намажат "образователите" днешни. Целта на "системата" в образованието ни наистина е не ограмотяване на ц..те, а вциг...не на обществото. И целта се постига с начина ни на обучение и възпитание в училище, вкл. и с начина на провеждане на НВО.

75

Анонимен

преди 8 години

Къде пише "занижаване на материал",Питагоре?Говорим си за системи и методи за по-добра разбираемост и приложимост на предмета.Това не е задължително "занижаване". Не сравнявай днешните времена с онези,в които ти си бил ученик.Нещата много се промениха оттогава.Дори слепият и глухият са наясно с огромното количество школи и частни учители,бълващи часове и поглъщащи пари/повечето на черно/за уроци за кандидатстване или дори само за полагане на НВО и задължителна матура.Де да беше до "желание"...

74

питагор

преди 8 години

Не ми се рови назад по мненията, но имаше предостатъчно такива, че материалът е прекомерно сложен и необходимо занижаването му. Както и да е, не е това основното. Е, аз съм учил до седми клас в обикновено квартално училище, без частни уроци и тн. Старал съм се да слушам в час, хвърлял съм по едно око у дома и това е. Завърших го без особено драми. Не е бил проблемът в нивото на материала. Малко желание се иска. Ум с фуния не се налива!!!

73

guest

преди 8 години

Това не трябва ли да са часове, в които децата да разпускат след по-тежките предмети? Не е ли по-важно да ги учат на обща култура по музика или рисуване? Тестове ще ми правят и ще ги изпитват. Ако имаше талант и желание, щеше да запиша детето си в музикално или спортно.

72

guest

преди 8 години

Абсолютно съм "ЗА" часовете по математика да се увеличат, както и тези по БЕЛ.Преди години се говореше за затлъстяване при децата, не спортували достатъчно...И сега какво? Три часа седмично физкултура, но трябвало да са четири, така че децата ходят на всеки две седмици предчас -80 мин. да си вземат и четвъртия час. Два часа музика, в които се правят контролни, входни, изходни..., по изобразително същата работа.

71

...

преди 8 години

Следващото важно условие е всеки път да се дават домашни, но и да се проверяват. А това масово ние се прави по училищата.И да се премахне тестовото изпитване. Децата не могат да разписват и да решават задачи. Само преписват заградени отговори.

70

Анонимен

преди 8 години

Четеш, а не разбираш какво четеш, 82. Нито един родител не е поискал "да се свали нивото на материала". Написаното е ясно- родителите искат той да стане разбираем и достъпен за масата,а за добрите ученици нека е и по-високо. По- важно от математиката е четенето с разбиране.Започва се от такива лесни текстове, като написаните с по няколко прости изречения. Един от начините да се случи горното е провеждане на редовни консултации с изоставащи ученици. Такива често има проформа сега, т.е.- няма.

69

питагор

преди 8 години

Като чета болшинството мнение и напълно си обяснявам резултатите от матурите. Родителите масово искат да се свали нивото на материала и всичко щяло да се оправи. Няма да се оправи! Тогава и по-малкото за учене ще се учи както сега- никак. Това важи за всеки един предмет, в това число и математиката. И понеже питате какво носило високото ниво на усвоена математика: погледнете процента реализация на завършилите СМГ във всички направления на човешкото познание... във ВСИЧКИ!

68

Анонимен

преди 8 години

До Анонимен-Не съм на мнение,че родителят трябва да стои безучастно и да гледа.Много често виждам навън как дете тича и пита родителите си нещо, а отговора е-"Не виждаш ли, че сега говоря? Отивай си играй,че ще те прибера..." и така горкото дете остава без отговор на въпросите си.Няма адекватно родителство.Майки с деца на по 1г. ги оставят да се въргалят в мръсотията/детето им седнало пред тях по земята/,а те люпят семки, пият кафе и пушат на пейката.

67

Анонимен

преди 8 години

Неграмотни са.Трябва да се сяда с детето и да се работи.Моето е на 5, но от две знае цифри, букви, опита се да чете на 3 и половина.Не защото е гений, а защото аз много разказвах, броях, търсих достъпни книжки и създадох интерес.И това ми костваше 20-30 мин на ден, но на 4 детето се опита само да чете и познайте успя.Защо ли?Защото приоритет не ми бе да сготвя, изчистя или да си изпия кафето с майките по площадките, а защото това време отделих на детето си, за да му създам навици.