Намаляването на субсидията за БДЖ води до намаляване на превозите по ЖП транспорта и цели да се отвори пазарна територия за частните превозвачи.
Протести еднодневка едва ли ще стреснат особено Тиквата. Той разбира само от стачка и спиране на всички влакове.
ГЕРБ ще изхвърлят още няколко дестетки БЪЛГАРИ на улицата, заради лобистките интереси на партньорите и от ДПС при автопревозвачите.
Само, че социалното напрежение, което се заражда в момента от най-бедните слоеве на обществото в това число и пенсионери, ученици, студенти и хора от малките градове и села, които пътуват на работа до големите градове са големите губещи. И това ще изиграе скоро много лоша шега на управляващите.
100ци турски тирове минават ежедневно през Бг на път за Западна Европа. Участъкът от новопостроената магистрала Марица вече е направена на йовка , ремонтите по нея са ежемесечни.Въпросът е кой има сметка да се затрие най-евтиния и социален транспорт (който във всички развити страни е на дотации). Отговорът в този случай май е повече от ясен.
Куриозно е че при положение, че имаме едни от най-лошите пътища в Е-па да се дава приоритет на автобусния транспорт, който освен, че не е ефективен в сравнение с ЖП транспорта и замърсява околната среда. За никого не тайна, че автобусното лоби (политическото) в лицето най-вече на ДПС е много силно. Не е случайно, че най-големите автобусни фирми Юнион Ивкони, Етап, Груп, Арда Тур и други са близки до ДПС.В белите държави даже качват тировете на ЖП платформи, за да не рушат пътищата.
Автобуси между градовете почти не могат да се срещнат. Противно на всичко това, както винаги в Бг всичко е на опаки.Отдавна се върви към съзнателно затриване на ЖП транспорта. Даже при комунизма БДЖ бяха приоритет, имаше бързи и експресни влакове като Експрес Чайка, Експрес Тракия, Бързия Хебър. Влаковете бяха чисти и отоплени, а във вагон ресторанта можеше да пътуваш по приятно и леко.
Може би малко хора в България знаят,че страната ни има една от най-развитите ЖП мрежи в Европа (де факто трен няма до Смолян, Тополовград и Бургас Царево). Влакът винаги е бил най-масовия , най-евтиния и екологично най-чистият транспорт. Ненапразно ЖП транспортът е приоритет и на самия Брюксел.В силно развитите държави Германия, Австрия, Швейцария, освен че ЖП транспортът е номер 1, той е и най-модерния (някой от влаковете се движат с 300км/ч).
Около 50 души на протест в Габрово срещу спирането на влаковете