До BebokObrazovanieto za bednite-tova e beleg na totalitarna sistema.Горките финландци, те нямат елитни училища, ранни приеми, кандидатски истерии. Като как ли са първи по класиранията, свързани с оценка на качеството на образованието?
ЗАДЪЛЖИТЕЛНО РАЙОНИРАНЕ ЗА ПЪРВИ КЛАС И БРОЙ ПАРАЛЕЛКИ СПОРЕД възможностите на у-щето като МАТЕРИАЛНАТА БАЗА.Какво е това преграждане на фойета ,лекарски кабинети и физк.салони за превръщането им в класни стаи.
Да, това следва да е целта- добро образование във всяко масово училище, а не отделяне на "елит", обучаван специално за държавна сметка, по специални програми и със специални учители, който тук не остава след това.Никой не отрича нуждата от познания, вкл. и по чужд език, но това не следва да е право за социално силни и връзкарски наместили се, а право на всеки български ученик. Общата математика, впрочем, е също "норма". Няма пречка да има ранен прием, но нека не се лъжем че това са гимназии.
не прием от 5 клас в езикови гимназии,а сериозно учене с МНОГО РАЗГОВОРНА ПРАТИКА на чужд език в нормалните училища!При завършване на училище трябва да се владее на високо ниво писмено и говоримо поне 1 чужд език и ако за мат.гимназии може би е оправдано,защото се търсят деца с определени способности,както в муз. у-ща,то езикът вече е НОРМА и не може да бъде оставен в единични у-ща.Тбяхарябва да се учи сериозно във всички у-ща,вкл. и техникумите,които са подценени и по-точно-унищожени!
Гимназия следва да е само училището с прием след основно образование. Останалите, които искат да приемат и подбират деца, да си се именоват СОУ или по начин, от който е видно, че предлагат двете степени на образование- основна и средна такава. И стига изключения за божии помазаници. Те няма да решат огромният проблем с общата неграмотност на масата.
По този начин, с разширяването на ранния прием и подбор, общото ниво на образование постоянно ще пада и ще се увеличава разликата между децата, която е основно с произход социално неравенство. Образованието за бедните, който не могат да си позволят платената извънучилищна подготовка, ще бъде химера все повече. Не на това следва да се обръща внимание, а на повишаване на качеството на общото образование, на общата грамотност. А богатият ще намери начин да си ограмоти децата, стига да му е ценно.
До даскалPo tvoiata logika da ne uchim ezici za da ne emigrirame? Da zatvorim i izolirame naroda si ot cial sviat i da si mislim che se razvivame.Daskale glupav si. Koito iska da emigrira shte emigrira i bez ezik no shte mu bade mnogo trudno. Nikoi ot nas ne iska tejak jivot za decata.Problema v balgaria e tapata sistema i mafiotskata politika i zakon
До Анонимен 7Vseki dopalnitelen ezik pomaga na tehnologichnia progres i profesionalnoto obrazovanie. Moia diado kazvashe/ Vseki nauchen ezik e oshte edin "universitet" v jivota. oshte edin "prozorec" otvoren kam svetlinata.
Колкото по-рано, толкова по-добре да се учат езици!Браво на децата! Учете, учете!Учението ПЪк лекува възрастните!Защо напредналите държави имат БЕЗПЛАТЕН Университет за ТРЕТА възраст?Социализация, а не психотерапия!
Това води до разделение и образуване на училища - гета.ОУ означава "общообразователно", а езикът е нещо, на което при часове в СОУ от 2 до 11 клас всяко училище трябва да дава стабилни познания.Езиковите бяха модел и цел когато западния език беше 2+2+2+1 (в 7-11 клас).Сега езикът е 3+3+3+3+3+2+2+2+2 + ЗИПове+СИПове (2-11 клас) -.Никакви "езикови" не са нужни, това е измама вече. Във Финландия училищата за еднакви, няма езикови и математически, а капризите на директорчетата се сторпират
Това е е поредното безумие в образованието! Вместо да дадем шанс на професионалното образование, произвеждаме потенциални безработни! Безобразие!!!
Тия повтарят номера на математическите гимназии, които вече имат прием след 5 клас и така подкопаха нормалния прием в нормалните гимназии.Ето защо на този етап класическият вид гимназия изчезва.Всичко е в името на т.н.делегирани бюджети, които са зависими от броя на учениците.Държавата изобщо не се намесва, не урегулира приема, макар че формално го утвърждава.И още нещо: езиковите гимназии са училища, в които се подготвят бъдещи емигранти. И в този смисъл са вредни.
Относно приемът в езиковите гимназии след 5 клас - каква е тази лудост?!? Къде са традициите? Когато била министър на образованието, Маргарет Тачър била попитана за традициите в британската образователна система. Тя възкликнала - Какви традиции? Та образователна ни система е само на 150 години!
Tuka sa napisani edin kup gluposti. ako tova se prieme decata koito jiveiat na selo i imat mnogo dobri rezultati im se otnema vazmojnostta da sledvat mechtite si. Ne centraliziraite naselenieto a napravete ezikovi uchilishta i v malkite gradove.Ne ogranichavaite s razni dibilni pravila a daite vazmojnost decata da uchat i da se razvicvat.
Kakvo shte praviat decata koito tazi godina zavarshvat shesti klas a imat jelanie da uchat v ezikova gimnazia ?
Езиковите гимназии ще могат да приемат ученици и след 5 клас