13

даскал

преди 9 години

Нужно е средното да се отдели от висшето!Цедката да е на изхода на средното, ама много да е ситна, а не като сегашните матури, при които 99% всички се дипломират, за да има студенти за прекалено големия брой ВУЗ.Затова въведоха делегираните бюджети в училищата, което на практика значи никакви двойки, никакви поправителни изпити, никакви второгодници! Затова днес учениците от 11 , 12 класове може да ги видите само с по една тетрадка " по всичкология", както те самите я наричат.

12

Анонимен

преди 9 години

Реформата трябва да започне от средното образование. Слагаме каруцата пред коня, както е казал народа. Не е нормално да имаме такова абсурдно, архаично образование, където в култ се издига наизустяването на излишна информация и се толерира индивидуалната работа. Където 12 години дечата учат английски и втори език дори и при направен експеримент в 12 клас се оказва, че не занят как се пише здравей на английски. Колко струва едно такова обучение на държавата за едно дете и какъв е резултата?

11

Така, де. Правилно!

преди 9 години

Да се пишат колкото е възможно повече учебници по един и същи предмет, та повече хора да се облажат с хонорари. Нали знаете за онова деде от ЮЗУ, което лично продава написания от него учебник и си записва кой го е купил. не купиш ли, ще те скъса, макар че ти може да си взел учебника му от библиотека и да си го научил наизуст!Образованието да се върже с науката - такива опити вече има отдавна. Точно определени (деца на този и онзи) биват препоръчвани за докторантура, та после - хоп в БАН.

10

Анонимен

преди 9 години

Де да можеше и този "... нов закон: Висшето образование да бъде вързано и с науката, и с бизнеса." ... да бъде свързан и с грамотността ... ?

9

Анонимен

преди 9 години

Когато бях ученик имаше по един учебник по предмет и бяхме грамотни, сега има хиляди учебници по предмет и хиляди неграмотни. Кое е по-добрия вариант?

8

студент

преди 9 години

Осем години се готвел закон за висшето образование-това показва колко е важно то за д-вата ни,т.е никак.Но кръгли маси,фондации,организации бол-важното е не какво се прави,а колко пари да се изцицат от проекти.Въведената рейтингова система не дава резултат-"гарван -гарвана око не вади".Така трябва да се обучават студентите,че като завършат да са горди,че са били част от СУ напр.и това да им дава по-голям шанс,отколкото завършил в Шумен.Трябват високи критерии при оценяване на знанията.

7

Калина Василева

преди 9 години

Явно отново не се мисли за образованието, а за печалбата на издателствата и авторите на учебници! След като 2 плюс 2 е равно на 4 не виждам смисъл от ползването на повече от един учебнис, тук явно важи правилото - колкото повече, толкова повече!

6

родител

преди 9 години

Съгласен съм,че конкуренцията за качество трябва да е в основата на финансирането на ВУЗ-овете.Иначе всеки гледа да има брой студенти само заради едните пари.Според мен дипломата напр.от СУ, УНСС трябва да дава едни гърди напред на тези студенти,както е по Европа и света.Дипломата от такива ВУЗ-ове е атестат за качество.Всичко опира до критерии и принципи, които за съжаление тук не са на мода.За учебниците-хубаво беше с 3 варианта.Хайде да не се връщаме десетилетия назад,живее в 21 в.

5

До номер 3

преди 9 години

Очевадно и Български език.

4

Руснака

преди 9 години

До Анонимен N3 А за теб и допълнителни часове със засилено изучаване на български език и литература

3

Анонимен

преди 9 години

Spored men osnovni predmeti triabva da sa 1. Matematika2. Informatika3 Angkiiski

2

Анонимен

преди 9 години

Vsichko e biznes. Znanieto struva pari. Plashtash za da go poluchish i ti plashtat za da go dadesh. Ideologiite sa dobro neshto samo na hartia s koiato na pazar ne se otiva.

1

Лоша работа

преди 9 години

Разбира се, че ще е по-добре - 1. Повече издателства и автори ще вземат парички. и 2. Учителите ще могат да изберат най-немалоумния учебник.