Аз като се занимавам с уеб програмиране и дизайн та да не би да използвам математиката, само където ме караха да я уча до 4-та чак, и единствено беше пречка към крайната цел - дипломирането. Според мен висшата математика трябва да бъде свободно избираем предмет.
а нещо по-сложно това може ли да изчислява, примерно интеграли ?щото да ми събира дроби и да намира Х в уранение с едно неизвестно - айде нема нужда иначе каката се беше "опулила" приятно :)
HIter, искам да Ви задам една обща задача по математика.Условие: имаме система нелинейни уравнения, които трябва да решим. Как постъпваме?1. Учим възможни варианти, те ни остават в главите като рутина и ако съвпаднат с конкретната задача, ги прилагаме (полагане, заместване, субституции, схеми и дилеми...)2. Ползваме апроксимативен софтуер (МатКАД,МатЛаб, Волфрам Математика или като този от статията).3. Ползваме помощ от приятел ;)Какво избирате Вие и защо?
Да приема ли задочно забележката и към себе си? Да пиша "решение", а не сълюшън, или още по-лошо сълющън?Що се отнася до термините, не е ли прието те да се заимстват от откривателя им, с цел да не се трупат излишни НЕмеждународни термини във всеки език. Щото ако е така, то лоши дни очакват вида человечески :)
Ако напишем правилен отговор на една задача, без достатъчно аргументиране на решението, не ни я признават нито в училище, нито на олимпиада по математика, нито на изпит за прием във ВУЗ. За олимпиадите има строга схема по отношение ползавне на теореми, готови формули и т.н. Какво се доказва и какво не? Ако сте ходили на такива мероприятия - ще знаете. Но в живота е друго.Решената задача е тази, на която са намерени всичките решения или е установено, че няма такива независимо как!
Да, слушалките се ползват най-вече в университетите. Но мисля, че продължавате да бъркате разделението на труда - човек със/срещу машина.Има работа за човека, има работа и за машината. Проблем ли е образованието да се променя, да се адаптира? Вие казвате за математиката... Аз пък ще Ви кажа за информатиката... Едно време моята учителка по информатика ни разрешаваше да ползваме пищофи, за да не си отклоняваме вниманието с лексиката, а да се фокусираме върху алгоритмите.
Къде без електронно изчислителна мощ? А знаете ли как (колко бързо) се е проектирало преди време през 70-те години и вижте как се прави сега с КАД системите.
И съгласете се - няма спор човек или компютър. Верният сълющън е две в едно.Нека ви върна малко във времето на Втората световна война. Хитлеристите разработват реактивен снаряд, който усъвършенстват неимоверно (ФАУ), снабдяват го и с жироскопен механизъм за автоматично управление на полета. Но самата балистика се смята предварително на ръка от една зала математици. Отнема четири-пет дни с логиаритмични линийки!В същото време в Англия разработват "Бомбата", за да дешифрират бързо кодовете им.
Съвременната тенденция в преписването е с електромагнитен микрофон в ухото и устройство под дрехите около врата. Разбира се, трябва и някой ортак отстрани, който да ти говори в слушалката. Това се ползва от водещите във всички телевизии. Понякога стават и греди, когато ти падне ухото, ако не е добре закрепено. Като с Митьо Цонев при разговора с Борислав Сарафов :)Иначе надеждни приложения, които да решават задачи само при сканиране няма, не защото сканирането не е точно, а апроксимацията не е!
Do 3 , ти за Айшит(както го наричаш) , можеш само да го гледаш на витрина и да се облизваш. Ползвай си смешния Windows телефон и не се обаждай.
То това го има от 15+ години за компютър и от 10 години за телефон.Ама пък явно сега излиза за айшит.
Дори с писането на пищови реално научаваш нещо, защото прочиташ материала, докато го правиш. Случвало ми се е само да хвърля бърз поглед на пищова и да напиша цяла страница преди да погледна пак.
То затова му викат "смартфон", той винаги ще е умен, за разлика от прогресивно затъпяващият си собственик. Въпросът е с приложение ли ще си налее мозък в главата, знания, умения, приложението ли ще му намери работа...
Революция в преписването! Приложение решава задачи