23

TI

преди 9 години

До анонимосСъщо така понеже явно имате проблеми с четенето и осмислянето на текст, ви препоръчвам да препрочетете последния параграф, в който авторът изказва предположение, че в някакъв момент пазарът ще бъде доминиран от електрическите автомобили.И последно да добавя нещо от себе си, което го няма в статията - дори да достигнат доминираща позиция в даден момент, шансът тя да се задържи дори наполовина на годините, в които ДВГ е доминирал, доминира и ще доминира пазара са минимални.

22

TI

преди 9 години

Авторът на тази статия има бакалавърска степен по автомобилно инженерство от Оксфорд Брукс (Англия), магистърска степен по механично инженерство от Шефилдския Университет (Англия), индустриален опит в задвижването в Мерцедес (Германия), та колко пък да е необразован? Голяма част от информацията в статията идва индиректно от старши инженер в развойната дейност на небезисвестната мултинационална компания Рикардо, *** може пък и той да е необразован :)

21

анонимос

преди 9 години

До Нашенецг-н нашенец, има научни статии, които вече са си задали за задача да разрешат този проблем. Но всъщност проблем няма. При хипотеза, че 1/4 от колите са електрически, повишеното искане за ток се равнява на 5% увеличение спрямо сегашното положение.

20

анонимос

преди 9 години

Авторът на тази статия е очевидно доста недочел и необразован, за да твърди нещата в статията. Г-н Илиев, преди да сринете интереса в зародиш на много хора за електрическите коли, вземете да прочетете малко външна литература. И предположенията, които правите в статията са КРАЙНО НЕРЕАЛНИ. ----Знайте че електрическите коли са бъдещето.

19

PlusYan

преди 10 години

Тетролът свършва, и това е сериозен проблем. Заместител за сега няма. Ужасно, но факт. Производството на коли с помощта на петрол които не горят петролни горива няма да реши проблема. Евентуално ще го отложи с малко.

18

Нашенец

преди 10 години

Проблемът за всяка от страните, които искат да преминат на ток за автомобилите е кой ще произведе толкова ток. Причината е проста - ускоряването на единица маса от 0 до 100 км изисква енергия, която не се влияе от технологията за производство на ток. И тази енергия е константа за Земята. Е, ако ще сменяме автомобилите на даже само на София - ами трябват ни няколко АЕЦ-а. Задачата е класическа и всеки машинен инженер я е решавал - енергия за извършване на дадена работа.

17

TI

преди 10 години

До АнонименДо АнонименАнонимни никой, всичко до последната дума в тази статия съм го написал аз. Източниците са АЗ, образованието ми, интернет (за точните числа) и един разговор със старши инженер от Ricardo.ПС: Руски не говоря

16

Шоп

преди 10 години

Когато цената на нефта стане 200 долара, богатите ще се возят на електромобили, а вие ще трамбовате пеша.

15

Анонимен

преди 10 години

Цецко, благодарим, че си се напънал да преведеш една статия от руски, но...хората са заинтересовани да пишат ПРОТИВ електромобилите. Мисля, че сами можете да си отговорите ЗАЩО.

14

Анонимен

преди 10 години

Всички производители са по грешен път. Всички ел.модели се правят с уникални технологии, уникални материали, неони, лед-джаджи , супер дизайн..... Така говориме за цифри над 50 000 евра на кола ?????Концепцията на ел.автомобилът трябва да е ИКОНОМИЯТА . Минимум удобства, максимум пробег, минимум цена, максимум надежност. И идиотското светене с фарове през лятото ,просто трябва да се забрави.....Когато това се направи ,ще има търсене, продажби ,масовост и достъпност на технологията. Сега е шоу

13

TI

преди 10 години

@ПламенЗнам за плановете на Тесла, но едно, че няма как да спомена всичко, освен ако не напиша 5000 думи, които никой няма да прочете и второ, че не обичам да коментирам плановете на някого. Като си изпълнят намеренията ще коментираме :)@redordeadTesla Model S се предлага в няколко варианта. Базовият, с цена 55к евро има 390км пробег. За 62500 евро се предлага вариант с 502км пробег и това е максимума. Също така в реални условия някой, ако направи толкова километри ще го почерпя

12

redordead

преди 10 години

едно уточнение само - тесла с е с пробег около 400 мили, което е 600 км, което е от край до край в БГ:)това е бъдещето, а големите петролни компании вече не са фактор, защото с навлизането на ел. мобилите, ще се отървем от монопола на арабите...но аз не виждам пълна подмяна на колите в следващите 30-40 години, просто цените в момента са неконкурентни, особено за БГ...

11

до 9

преди 10 години

Брауновия газ гори с много висока температура и това е основният проблем за да се използва като самостоятелно гориво в ДВГ.Като всяка нова и недоусъвършенствана технология,цената на електроавтомобилите сега е сравнително висока,но и първите мобифони струваха няколко хиляди едно време.В България първо много малко хора си купуват чисто нови автомобили и второ,много малко хора притежават гаражи където да си ги зареждат вечер.Толкова сме назад,че можем само да намираме кусури и да цъкаме с език.

10

Анонимен

преди 10 години

До никола колимечковЦените наистина са ужасни,особено за българите, но аз получих оферта от китайски производител на цена 22 000лв с пробег 290 км и 2800 презареждания на батерията. Колите са невероятни - SUV модели с всички екстри вкл.климатик и т.н. за тези които се интересуват и имат пари-пощата ми е-stamil***dir.bg

9

никола колимечков

преди 10 години

Добре, да кажем ,че ел. колата не отделя вредни газове,до тук добре.Но като видиме колко струва една такава кола,и не всякой може да си го позволи,и стигаме до задънена улица.Ами няко умни глави, да помислят на отдавна откритият от наш сънародник " Браунов газ".това означава,че със едно изобретено устройство,колите с двигател вътрешно горене, ще работят със вода.Това не е фантастика, това е реалност,ако искат нашите управници да дръпнем напред със икономиката.

8

hidko

преди 10 години

Проблема с електричката на GM не е липсата на икономическа логика, а липсата на заинтересованост. Всички ползватели на електричката изказаха одобрително мнение и не им пречеше, че пробега е малък. Те си имаха и други коли, за други цели. Не прочетох всичко с подробности, но не след дълго проблема с батериите ще отпадне, заедно с тях или с подобрената им технология. Така че, след не повече от десет години, сегашните ДВГ ще бъдат тотално забравени... е, тук няма да е така, но това е друг въпрос.

7

Momo

преди 10 години

Тей...Дилемата е дали да си купя "икономична" кола за 35 000 евро само с 200км пробег или да си купя неикономичка за 15 000 евро с 500км пробег?!Дали ще изгори за 20 000 евро бензин евтината кола? Едва ли...Да ви имам икономичните автомобили тогава, ако бяха на една цена го разбирам, но не и при тази умопомрачаваща разлика в цените.

6

Рокфелер

преди 10 години

Големите петролни компании и транснационални монополи няма да позволят въвеждането и използването на електромобили.

5

Веско

преди 10 години

Единствено ми обърна малко представите, принципа на изполване на батерията. Досега знаех, че е необходимо да се изразходва максимално преди ново зареждане. Тъй наречения "мемори ефект".

4

quickseller1968

преди 10 години

покрит със супер-зарядни станции. А това значи, че малцина вече ще се боят да не останат без гориво насред пътя.