33

ФилипА

преди 10 години

Ако държавата има практика да слага чип на децата за контролиране на мозъка и това не се знае от единият родител ,не е ли подсъдно ?!? Според мен човек има право на волята си ,на ума си и това да го развива от малък, който злоупотребява с тези неща е престъпник или престъпничка

32

ивета

преди 10 години

В малките населени места къде ще се ходи на практика по тази дуална система.Ще се закрият училища.В Германия и Австрия икономиката е съвсем различна.Ние нямаме тази икономика.Съвсем е различно при нас.Като нямаме подходящи фирми на 60км. как ще се приложи дуалната система.Направена е за големите градове.София не България.

31

Анонимен

преди 10 години

Предлагам в средното образование да се въведете учебен предмет - "ПравоГОВОР", потресена съм, как масово се говори на диалект, а скорошно изследване показва, че 50 % от хората считат този начин на говорене за правилен. Учители, журналисти, включително и г-жа министърката говорят неправилно. Нормално ли е това? Може ли да завършиш българска филология, да учиш децата и да говориш на диалект. В БГ може. Министърката говори за вишОто образование, за тОз университет....за каква промяна се говори?

30

Савов

преди 10 години

Спешна нужда от адекватна реформа в образованието! Положението е направо критично. Много лоши преподаватели, много слаби педагози, изключително лоши учебници! Лоша материална база! Мнозинството от учениците са изключително неграмотни. Лоша дисциплина, никаква култура! Трябва да се започне работа - веднага! Иначе кризата ще се увеличава.

29

!

преди 10 години

"Тя коментира още, че няма никакъв проблем (и сега в закона е разрешено) да има самостоятелна подготовка или домашно обучение на децата, но ако искат да имат признат клас и да получат диплома, трябва да се явят на изпит."Ами облечете го това право в закон. Защото сега е недопустимо и родителите подлежат на глоба. Приказки сме чували много, иначе.

28

???

преди 10 години

Предприемачеството е нищо, когато хората нямат конкретни знания и умения в конкретна област. Какво ще "предприемат" едни деца, дето само са зубрили разказвателни предмети, по математика са овладели материала докъм V клас, а по български не могат една молба да напишат и нямат специализирано обучение по определен практически профил?

27

Електроника

преди 10 години

Едно време (бай Тошо) беше елитерен техникум, сега се влиза с тройка и без изпит, защото ако има изпит никой няма да издържи! Тука (в Европата) сме трима от едно време и сме търсени. Новите "кадри" трябва да полагат изпит, а ние не! Толкова по образованието от едно време! А сега духайте!

26

ИСТИНАТА

преди 10 години

Истината е, че правят едни измислени специалности в университетите, които са неприложими на пазара на труда, за да се внесе такса от порядъка на 1000 лв. Лекции няма, защото професорите работят, вечно са заети и пътуват от София, за да преподават. Лекциите се карат в кафетата, А РЕЗУЛТАТА Е: ВИСШИСТИ, КОИТО СА ВЕЧНИ КЛИЕНТИ НА БЮРАТА ПО ТРУДА!!!

25

ии

преди 10 години

1) Като незнаете какво да ги правите и как да ги обучавате върнете ни парите от данаци, и не им губете времето, ние сами че си обучим децата.2) Нямате стратегия добре .... тогава за какво ви беше закона за пред-пред-училишната на 5 годишните дечица?3) Единственото на което трябва да ги научите за 13-15 години е любов към книгата(знанието) и как да работят съвестно и честно в колектив.И това ми било министър.

24

Анонимен

преди 10 години

Педагогиката е трудна специалност,която изисква висше образование и поне 5-10 годишна практика подобно на медицината.Авиоинженер да сложат за министър на образованието ще бъде същият профан,както и докторката.Въведете часове за първа помощ на пострадал,ако искате да ви запомнят с нещо смислено и ако имате грам разум не се захващайте с нещо ,с което не можете да се справите,г-жо лекар.

23

П.Петров

преди 10 години

Защо така виждам само празни приказки и празнословие у Клисарова?Това, че учениците ще имат час по нещо си и оценка в дипломата, знания пак няма да им даде!Защото учителите нямат никаква мотивация да се занимават с разни "а" и чакат с не по-малко от тях нетърпение звънеца за край на часа. Квалификацията на преподавателите също е недостатъчна и ако искат повишаване на квалификацията трябва да си я платят от джоба, а възвращаемостта е след 5 години.

22

Бай Ганьo

преди 10 години

и още нещо г-жо министър - спрете всякакви помощи на хора които нямат професия удостоверена с документ....

21

Бай Ганьo

преди 10 години

Г-жо министър - правилно сте отбелязали че учениците нямат практически знания и умения... Ами как да имат като техникумите станаха гимназии и часовете по практика намаляха драстично? А на пазара на труда липсват стругари, фрезисти, леяри, формовчици, та дори истински професионални шофьори които се подготвяха в техникумите по транспорт... Аз завърших такъв техникоум преди 20+ години и до ден днешен - никой от съвипускниците ми не е ранил или убил човек на пътя - защото имахме ПОДГОТОВКА...

20

Одитор

преди 10 години

Домашно образование ИМА и сега: с частните уроци, извънкласните занимания, помощта по предмети. Особено жалко е когато учител хвърчи насам-натам из града да дава уроци на онези ученици, с които сутрин/следобед работи в клас! Системата на масовото образование - поне аспекти от нея, сега не работят. На децата със специални образователни потребности в моя клас се обръща нужното внимание, на калпазаните - също, а отличниците и особено талантливите умират от скука. Ресурсен учител съм, в ОУ.

19

Nn

преди 10 години

Как да работи един у4ител с 25-30 гамени?

18

Анонимен

преди 10 години

Нивото на учителите е обидно ниско,а децата само си губят времето там, след което родителите плащат на същите тези некадърници ,които незнам защо у дома могат да преподават/срещу определена сума/.И така се дават едни пари на вятъра,децата учат практически непрекъснато и без резултат.А за учебниците и безумията в тях да не говорим!Изобщо това е умишлено- *** народ,лесно се управлява!

17

Анонимен

преди 10 години

Нямат, няма и да имат. Програмата спусната от вашите "експерти"е безумна. По материала се препуска, без значение колко от децата са го разбрали. Часовете за преподаване са в пъти повече от тези за упражнения, а когато не е усвои с упражнения едно ниво, следващото е по-трудно, а по-следващото направо недостъпно. Получава се лавинообразно пропадане.

16

Анонимен

преди 10 години

Внучката ми е във втори(по български) клас в едно френско училище.Какво ми направи впечатление и какви разлики виждам между българската и френската система.Учителите на всеки две години сменят населеното място(същото се отнася и за полицаите и това е да няма корупция).Децата учат от сутри до 16 ч.следобяд.Оценките им се дават в петък.Темпото и материала които вземат е по-голям от този в БГ.Слабите ученици остават на общо основание и никой учител не носи отговорност за слабия успех на ученика.

15

Анонимен

преди 10 години

Тръгнете по проверки и вижте какво чудо е в и клас, учителите не работят с тези които не знаят. Това е страшно, не може те да чакат някой друг да обучава децата, а те само да отчитат дейност. Точно в тези класове трябва да се наблегне на тези които са по-назат. Не всички родители могат да плащат допълнителни часове. Точно от до V клас е най-силна ролята на учителя да научи децата да четат, пишат, смятат, а не да чакат друг да го прави. Те трябва да помогнат на тези които не знаят.

14

EU citizen

преди 10 години

Ми като нямат, нямат, какво сега.Спрете всякакви помощи, който има акъл, ще се хване да чиракува и ще натрупа опит.