Задължителен е предмета "български език"! От сигурно 10 год. може и повече се набляга само на литература в училищата и се орязват часовете за български език. Литературата е важна, но бълг. език не е ли?! Смята се, че като живеем в България и сме българи трябва да знаем езика. Е така е, ама за да го знаем трябва някой да ни научи! После защо сме били неграмотни и не си знаем езика. Родителите си имат своята роля, но училището не случайно е измислено!
Мисля, че днешните учители имат задача да поправят непоправимите грешки на родителите, които често не са наясно защо са създали поколение.Хоратав цивилизованите страни първо поемат отговорност за този акт,а голяма част у нас просто следват инстикти.Често майки казват на децата си:"защото така" или "защото аз така казвам",или ги оставят неконтролируемо пред компютри и телевизори вместо да разговарят с тях.И питам аз за каква вербалност или на *** български език - за каква езикова култура говори
У нас и есетата ще бъдат изкилифенчени- една баба ще проверява доколко съответстват с писаното от поредното литературно светило и с личното й виждане по въпроса, а някаква млада полуграмотна учителка, влязла с тройка специалност "Българска филология" дори няма да разбере какво е писано и къде какви правописни грешки има.
... Т.е. отдавна са започнали с основното упражнение по мислене и излагане на собствени разсъждения по всякакви теми. Както щете си ги кръщавайте предметите, запълвайте си ги с излишна граматика и изисквайте папагалски умения, изпитвайте на затъпителни тестове /дори сгрешени по официалните НВО, без каквито и да последици от грешките/, пишете, приказвайте и губете време. Нищо няма да се промени у нас с такива министри и "експерти".
Ако ще и по 10 часа седмично да имат децата- все едно. Те не пишат в училище и писмени работи техни не се проверяват /тестовете изключвам изцяло като форма на изпитване по БЕЛ, те са само отбий- номер/. Не се говори, не се обсъжда, не се излагат тези, не се защитават такива- най- важните езикови умения, които следва да се усвоят от всеки човек, независимо какъв език ползва. Преразказват като папагали до V клас, на това ги и изпитват, а връстниците им в нормалния свят отдавна пишат есета.
До АнонименАз съм на 60 години. Дъщеря ми /на 28 г./ е "вербално" т.е. речево много добре подготвена и има добра обща култура, защото от малка я привикнах да ЧЕТЕ. Не сме богати, но в къщи имаме много книги, събирани от 3 поколения, класически, съвременни, детски. Когато беше абитуриентка веднъж споменах пред нея, че съм отчаяна от неграмотността на повечето и връстници. А тя рече: "Ти да знаеш какви идват след нас!". Родители, къде сте? Учителят не може да поправи вашите грешки.
Правилната дикция е особено важна в новинарските телевизии, както и в емисиите за времето, защото в някои случай се получава комичен ефект, като този:youtube/watch?v=7FbgF-9oP0g
Много добро предложение. Предполагам, че точно в тези часове може да се наблегне на изучаването на ПРАВОГОВОРА, ДИКЦИЯТА и ПРАВИЛНАТА МОДУЛАЦИЯ НА ГЛАСА, тъй като в последно време наблюдаваме и слушаме журналисти по TV, които припалват като мотопеди "Балканчета"...
Необходима е коренна промяна в образованието ни.Не е важно да наизустяваш определен обем информация,а да можеж да работиш се нея.Моя позната с изненада разбарах, че е завършила бъл. филология.Радвам се, че не е учителка.Говори на диалект и с акцент и това "чудо", има дипломата да преподава.Как се допуска такова нещо въобще, как си е взела изпитите?Децата не могат да пишат смятат, че е нормално да се пише с 6-ци и 4-ки и дори едно заявление по-късно в реалния живот им е трудно да оформя.Промяна!!
Моля те, не говорим за възпитание, а за учебни програми. Учебниците по български на Просвета са писани от някой, който понятие си няма как се работи с деца или в най-добрия случай е работил само с вдъхновение, но мисъл не е използвал. Същото е и с литературата и ако с еслучи учителка по БЕЛ, която няма собствена мисъл, а работи със спуснато "отгоре" и положението става трагично.
Гамени.... нацията загива!!!Днешните родители, са отрочета на димукрацията... Не училището, а родителите са виновни, защото не общуват с децата си, а ако го правят най-често е нечленоразделно!!!
И в критериите, спуснати до госпожата има такъв за стила. Не ме разсмивай, в предишното училище такъв критерии нямаше. Знаеш ли какъв е част от проблема, че им слускат отгоре и това им е оправданието. Но като знам какви са ми колегите, обозначени с теб отгоре си задавам въпроса тази госпожа има ли свободна мисъл или копи-пейст. Получава се като в онази призказка, че единият мързелува, в случая няма ппотенциал за това (да, така е), а другият му помага. Пък после децата виновни, родителите такива
Масовото и повсеместно използване на тестовете при изпитването на учениците и студентите нанесе огромна вреда. Там, където можеш да налучкаш случайно верния отговор, няма място за солидни знания. Учените отдавна отричат този начин на проверка на подготовката на младите хора. У нас подражателските рефлекси не секват. И още - по друг начин се развива мозъкът на детето при четене, по съвсем друг при прескачане от информация към информация в интернет.Последиците вече са налице.
Колкото и да прехвърляме вината на учителите, всичко започва от дома, от родителите. Казали са го: важни са първите 7 години! Детето на хора, които нямат и една книга вкъщи, също няма да чете. Както и дете, чиито родители не слушат и не познават класическата музика, няма да се вълнува от Вивалди. Ако баба му и майка му цял ден гледат турски сериали и то ще знае с подробности съдбата и перипетиите на злощастните героини в тях.
Аз съм ЗА-----писна ми да чета на шопски диалект и да слушам министъри,които не могат да вържат две изречения
Да,трябва промяна и първо да се започне от така наречените Джурналисти и политици,защото не знаят бългаски
Наслагахме минуси на Станимир,но такава е действителността в нашата страна и това е мечтата на много от подрастващите и не само на тях.
До УфЗнеш ли,че на госпожата са и спуснали 9 критерия /с по 3-4 подкритерия/,по които трябва да проверява и не може да се отклони от тях.
Не зная колежката Петрова кой учебен план е гледала,но мисля,че до четвърти клас часовете са 8,от 5 до 8 са по пет.Не зная също откъде е изскочил този час за комуникативни умения и защо в 8 клас е посочила 4 часа.
Родители искат предмет "Български език и общуване"