И не ми се мисли какви са децата ви, ако разсъждавате по този начин, какви ще бъдат и какво бихте очаквали от тях. Да не говорим, че в повечето случаи има огромно значение избрания университет. В софийски поне в процеса на кандидатстване наистина сядаш и учиш, друг е въпросът готови теми или не-пак получаваш някакви знания. Вече в зависимост от личната мотивация в университети като нбу, унсс и други-или влизаш лесно, или пак полагаш някакви минимални усилия.Говоря за спец.като право,журналистика
Крайно ограничени мнения чета, направо ми е трудно да повярвам, че има такива хора, макар че аз съм от наивните и не мога да приема все още изказванията, че всички в България са прости. Относно коментарите за младото поколение има много голямо основание в думите ви. Чалгата влияе на поведение, култура, интереси - определено. Въпреки това има много хора, които се различават от тази"група"младежи. Всичко зависи от възпитанието, което човек получава в семейството си..
Дано бисерите са малко, защото класиците не заслужават смехотвория. Дано явилите се на изпита по-задълбочено разсъждават над поставените им задачи.Успех им желая !!
Нещо по-добро от Ботев и Вазов не се сещам. Ако и това не им е достатъчно на ДЕЦАТА да се връщат в първи клас. Темите са чудесни, успух на всички които са положили усилия!
От личен опит мога да твърдя, че всякакви претенции за лична аргументация и собствено мнение биват избивани от главите на кандидат-студентите много рано. Или зубриш точно каква теза трябва да имаш и какво е казал един умрял критик за друг умрял писател, или взимаш тройката и довиждане.
Има нещо такова, но това се случва, защото ни е сбъркана учебната система. По литература правим основно анализи и за тях си има определена схема. Трябва да я усвоиш, да научиш наизуст тропите и фигурите и това е. Няма опция да изказваш собствено мнение, ако искаш прилична оценка. Аз също не мисля, че е правилно, но това е положението.
Аргументативен текст - глупава формулиравка от глупавите учебници.Ако тези младежи могат да мислят и познават произведенията, нека не бъдат ограничавани с подобни формули и рамки и да напишат своите лични разсъждения и позиции.Но повечетто от тях нямат нито лична позиция , а още по-малко могат самостоятелно да разсъждават.Те се снабдяват с някоя тема за изпит, разпространявана в интернет или чрез приятели и я научават, което е вредно.
Не знам кой влак си хванал, но правописът ти е под всякаква критика! В ПЪРВИ клас се учи, че със се пише пред думи, които започват с буквите с и з, пред останалите се пише с. Но ти продължавай да си имаш въздухарските претенции, всичко е кристално ясно! С изявленията си показваш само, че си в пъти по-зле от днешните студенти! Нито нивото, нито класата, които си приписваш съществуват!
""Децата пищяха като за пръв път,чеваха гърмежи и гледаха кръв...." или пък "смъртта не бешни грозна, ни страшна, и кръвта шуртешeиз женски гърди наместо млеко.Лудост бе пламнала във всяко око."" има и картинни обяснения как кочо заколва цялото си семейство а после си прави нещо като харакири... или пък " "О, боже! О, адска измама!Подвигът пропадна и надежда няма!... абе що вместо тоя психар не правят анализ на нещо по-съвременно? Например книгата "Мълчанието на агнетата?" В същият стил е..
Поздравявам колегите от СУ с подбора на темите! Само здравият консерватизъм, високият стил и родолюбието ще ни запазят в чалгаджийската мътилка, която се стреми да подмени истинските ценности с някакви долни сурогати.И не се страхувайте да им натресете 90% двойки( ако са заслужили!), защото, въпреки диалектическите глупости, количествените натрупвания въобще не водят до качествени изменения! Много нули не правят единица, а само една голяма нула!Един струва колкото 10000, стига да е най-добрият.
До slavi Номер 8Не се тревожи за моето ниво, аз съм от поколението което хване последния влак и сега съм си много добре и само ви гледам сеира от доста далеко и все още с гордост се наричам Българин. Факт е че все още има деца, които се борят за бъдещето си, но със тази чума ( Пайнеро- чалготия и мутрафония ) в пределите на България е НЕВЪЗМОЖНО да се пребориш на този етап. А ти щом си мотивиран да учиш и развиваш, Те изключвам от този списък и всички като Тебе.
Пред мен е книгата разтворена и денем, и нощя; все сам, аз не познавам хората, не зная и света.Прилитат и отлитат птиците, изгрява ден, залязва ден: аз дните си като странùците прелиствам уморен.Години да четеш за чуждия живот на някой чужд, а твоят, никому ненужен, да мине глух и пуст.До мене ти не стигна никога, о, зов на любовта, и аз изгубих зарад книгите живота и света.Тук Далчев показва, че който много чете си губи времето и умира стар ерген.
Честно казано, каквото ни е архаично образованието, такива са и изпитите! Що за глупост, в 21-ви век ще се оценяват ученици кандидатстващи, например, за специалността "Псигология" според способността им да разтеглят локуми и да използват заучени фрази. Това е просто смехотворно, в нормалните държави се кандидатсва с оценките от гимназията (вкл. и матурите), мотивационно писмо и препоръки от преподаватели. Затова и там студентите са на ниво, за разлика от нашите.
Не, но вашите коментари показват крайно неуважение към трудилите се цяла година. Защо поставяте всички под общ знаменател?
Нали знаеш, че на чужд гръб и сто тояги са малко! После младото поколение нямало никакво уважение! С такъв пример за какво уважение можем да говорим? И те са били същите, когато са следвали, но нали трябва да плюем по всичко и всички.
А ти ще кандидатстваш в СУ, нали? По начина на изразяване познах, някак си си звучиш компетентно.:) Ха, дано те приемат!
Вазов, Ботев и Далчев на изпита по български език и литература