Това, че белият цвят се цапа най-много не е вярно. Най-много се цапа черен металик. На черния металик една капка да има и си личи, една драскотна да има и си личи от километри. На всичкото отгоре е доста по труден за поддръжка. Нагрява и много. Затова черна кола само ако е огромна лимузина или Ферари и най-добре да има гараж. Бялата си е доста добър избор. То на човек вече му писва от този сребрист металик и сив металик.
Само сребристи или златисти коли си купувам - не им личи когато са изцапани ! Ела да видиш как се мие всяка седмица бяла кола ! Не,мерси !
През лятото, колите с бял цвят се нагряват по-слабо и не товарят толкова климатика. Загряването на колата, когато се държи на улицата е по-малко и уплътненията стареят по-бавно.Зимно време белите коли се виждат по-лошо (ако са без фарове...).
Това е вярно , но за последните 2-3 години откакто белия цвят се върна на мода . Преди бяла кола можеше да се продаде само на по-ниска цена на втора ръка от другите цветове. Като прибавим , че повечето корпоративни автомобили ползват белия цвят като най-евтин при покупка на ново, бялото хич не ми изглежда "добра инвестиция" !
В големите жеги белите коли най-слабо кумулират топлината.Оттам-по-трудно се скапва електрониката и други уплътнения.Затова е по-изгоден белият цвят.Но и продавачите знаят това,и са вдигнали с някой и друг процент цената на такъв автомобил(сив металик също).
То и затова белите коли са най- евтини . Учените може би са отчели статистически данни според които белите коли запазват най - много своята стойност ,но пропускат да споменат че бели коли се купуват от най - рационалните и практични хора (за който цвета е без значение), предполага се че те и най - добре се грижат за колите си ,и от там по високата остатъчна стойност .Обаче при еднакво техническо състояние белите коли нямат шанс .
Белият цвят спестява най-много пари