Малко "бекграунд". Имали сме български електромобил още 1967 г. Моделът се казва "Пионер-63", проектиран и изработен от инженерен колектив към НИПКИЕМ (Научно-изследователски и проекто-конструкторски институт за електро- и мотокари). Действащият образец е показан на 23-я Международен мострен панаир в Пловдив през есента на същата година. Не знам дали се пази някъде след разгрома на каростроенето в България...
96, я не ме имитирай! Така е, като използваш стари руски ножици. Моята ми я подариха в Германия, от закалена стомана е, лята при 917 градуса и не се изтъпява.
Германската банка КfW има намерение да си поиска обратно всичките 50 електрически и дизелови мотриси Сименс, които са в движение у нас. Вестта вся паника в средите на железниците. В случай, че искането стане факт, положението с жп-транспорта у нас става катастрофално. На практика в България остават в експлоатация само съветски влакове, произведени през 70-те години на миналия век.Предвид тежкото положение на железниците изход едва ли се вижда. Твърдото решение на немската банка да си вземе мотрисите обратно хвърли в шок управляващите. Германците предприеха тази стъпка, след като БДЖ прекрати договора със застрахователя Алианц България и на негово място избра Булстрад. Този акт противоречи на договора за покупка на мотрисите и промяната в клаузата не е съгласувана с немската банка. В контракта ясно е посочено, че до пълното изплащане на Сименсите собствеността им не е на БДЖ, а на банката, която има право да си ги поиска обратно.siemens 2 300x225 Германия си взема мотрисите и БДЖ отпътува по релсите към небитиетоПроблемът е толкова сериозен, че неговото решаване се издигна на правителствено ниво. Ако това не се случи или разбирателство не бъде постигнато, българските железници ще отпътуват към последната си спирка в небитието. Мотрисите, пуснати в експлоатация през 2003 г., в момента осигуряват превоза на редица работнически влакове в района на столицата и на другите големи гари у нас.
Както казваше един приятел: "Жалко че тези , които знаят най-добре как да се оправи България работят таксиметрови шофьори или сервитьорки"...Иначе браво на Гришата / само мачове да не купува/, евала за завода.
Коментатори - СКАПАНЯЦИ! Това е извода за долните коментатори. . . Понякога, ***, не е лошо да се казва и по малко истина, така лъжата и манипулациите минават по-лесно. Но къде толкова акъл? Браво, Трайков!!!
Абе нали ГЕРБ сте на власт, всички го усещаме!!! Цените вървят ли вървят нагоре, потребителските кошници са все по-празни, безработните все пове, селата и градовете все по-безлюдни. Изгонихте ни децата в чужбина, всеки пети българин е без работа. А след изборите готвите и непопулярни мерки.
Трайчо, що не вземе да се замисли колко от фирмите малък и среден бизнес са пред фалит. Колко от тях имат отказан доспъп до финансиране? Колко от техните европроекти са не са били реализирани поради липса на достъп до финансиране?! Ако не знае цифрите - 36 % от фирмите са с отказан кредит тази година, всеки трети проект е пропаднал заради липса на финансиране.
каквото и да се случи пак ще го оплюете бе!невероятна храчка сте събрали.за мен тази новина е ДОБРО! за вас е ЗЛО!аз ли съм луд бе?
72, по принцип си напълно прав, НО, смяташ ли, че китайско-българското съдружие на Гриша Ганчев ще произведе такива електромобили (и толкова на брой), че да насити българския пазар. А ако това се случи (което, аз лично не вярвам, ако правилно съм разбрал, че ортаклъкът е с Китай) и си представим, че заводът даже залее Европа с електромобили, за които европейците се избиват, освен за китайците и Гриша Ганчевите (с вече построената от държавата инфраструктура), за някой друг ще има ли полза.
81, най-изцяло български ще бъдат, с китайски "проект" (краден от кой знае къде), "части, детайли, изпълнение" на възли и агрегати, и българска сглобка като слънце. Тичай, да не се свършат.
Всичко много хубаво, ама, откъде накъде държавата, с парите на данъкоплатците, нашите пари, ще изгражда инфраструктура - пътни връзки, пътища, пътни съоръжения и пр. за ЧАСТЕН завод на Гриша Ганчевата мафия, защото проектътза инвестиция за електромобили там (който даже не се знае дали, кога и как ще се реализира) бил "клас А"? Откъде накъде? Вместо, точно обратното, частната фирма, ангажирана с проекта, да подпомогне общинската инфраструктура, която ще ползва за транспорт на продукцията си.
Преди да се хвърлим в грандиозни проекти зад които съвсем неприкрито стоят мутри и изобщо посредствени от към интелект хора, да вземем пак да мотивираме хората да произвеждат домати и краставици, че си ги внасяме от години. Поне в земеделието имахме традиции и доста добро производство. Пък като научим простите неща, то тогава ръководителите ни да ни поведат към високите технологии.
Нали миналата година оповестихте, че Стара Загора ще произвежда ангрлийски електромобили ? Два завода ли смятате да строите ?
до 62 : То е като при яденето - има хора и за черния хайвер има и за салам камчия - не се притеснявай !
От пролетта почва производство на електромобили в Ловеч