щом задачата е текста да е непознат , защо някои деца си спомниха че са го учили в 3 или 4 клас? кой предложи текста на С.ИГНАТОВ ....ДОКОГА НЯКОИ ХОРА ЩЕ СЕ ДОКАЗВАТ КОЛКО СА УМНИ И ИНТЕЛИГЕНТНИ ЗА СМЕТКА НА ДЕЦАТА НИ?
Текстът наистина е хубав, философски, но за преразказ не става. По прнцип съм доста добра в тези неща, а не ми беше толкова лесно да запомня текста - прекалено много детайли. Не отричам, че нивото на децата в България не е особено високо, но според мен разказът е труден не само за слабите ученици. Не знам кой и какво цели да се докаже с този текст, просто е глупаво. Така че не обиждайте седмокласниците - не трябвало да се даде тест и преразказ в седми клас... А какво? Интерпретация на Шекспир?!
И според мен това произведение не е подходящо за преразказказване особено ако трябва да се преразкаже от седмокласници, та те още не са осъзнали на кой свят живеят камо ли да вникнат в дълбокия смисъл и философията на разказа :Х това е недопустимо .. от толкоз произведения това ли избрахте бе??
ne revete prerazkaza si beshe bahti lesniq...nali zn.. koeto go zn e lesno koeto ne e trudno ;)
Това е въпрос на подготовка. Ако не си учил-разбира се, се преразказа ще е гаден, но ако си учил-няма никак да те затрудни ;) Не може постоянно навън или пред компютъра (във фейсбук)... Мили деца, багажа в главата ви не се налива с канче.. :)
Невероятно, но факт. Текстът ми беше много интересен, отначало, когато му чух заглавието, помислих, че това ще е поредната безсмислена простотия, в която се разказва за любов и пр., т.е., която няма да ни бъде интересна. Но после се заслушах, стана ми интересен и смятам, че се справих добре. Не зная защо не одобрявате текста като подходящ за изпита. На мен, както споменах, страшно ми хареса и го запомних почти целия, с изключение на няколко съвсем дребни детайла.
Всъщност, изборът на този текст в частност прекрасно илюстрира ставащото в нашето образование като цяло - заради неадекватността и некомпетентността на министър и чиновници децата сега ще намразят, отхвърлят и няма да искат да познават стойностния иначе и прекрасен Стратиев. Може ли да дадеш такъв текст на 13-годишни деца!??! Е точно така прогнилата ни образователна система бълва некачествени и неграмотни "зрелостници". И за това не са виновни децата!
До Вероника. Вероника, след като сте учител би трябвало да членувате правилно думите - текстЪТ е страхотен. Оставам си на моето мнение /и аз съм учител/, изразено в коментар 20. Проблемът не е в речника и изказа /макар и те да са проблем/, а в това - как ще преразкажеш от неутрален разказвач отделни моменти. Неутралният разказвач ще включи ли гледната точка на момчето и как - това е интригата на текста, за която, убедена съм, и в министерството не са помислили. Отделно детайлите и финала...
Еми аз бях на изпит днес и всички като чуха,че това е текста, изпаднаха в паника. Много трудно се преразказва ,особено от името на неутрален разказвач, така че не обиждайте седмокласниците ! А и тая промяна от единствено в множествено число беше просто ;xx. Все пак за 90 мин. трябваше да напишем преразказа 3-4 листа голям формат, първо на чернова и после и на белова.....
Учител съм и смятам,че текста е страхотен.Това,че децата нямат богат речник и смислен изказ не прави разказа "гаден".
Прекрасен текст за четящи и мислещи хора, каквито, за съжаление, не са нашите ученици! Силно затруднени, объркани, неразбиращи- това е моето впечатление от децата, които писаха!За анализ- да, за преразказ- много детайли...Хубаво е, че летвата е висока, но нивото на децата, макар и в голям град...не е високо!Казвам всичко това с огромно съжаление!
"Улицата много го уважаваше, а ние, децата , ( неясно е какво е имал предвид авторът - "се чудехме", "се питахме", "недоумявахме"... и пр. други синонимни глаголи) защо не отиде в цирка да се показва като онзи, който тежи триста килограма и от панталоните му може да се направи корабно платно."Много странно изречение - "изядено" му е едно цяло сказуемо и е пълно с пунктъационни грешки.
Разказът е пълна глупост като учебна задача. Алегорията за птиците с алени сърца, за псевдоистинските будители, е РАЗБИРАЕМА САМО ЗА ПОКОЛЕНИЕТО ЖИВЯЛО ПРИ СОЦИАЛИЗМА. човекът никога не лъжещ, алените сърца, услъжливите сеседи... всички те може да се свържат с представите на тогавашната интелигенция за обществото - рояците АБПФК, присламчили се към приписващите си заслуги за свободата и принудата угаждайки им, да излъжеш дори и в себе си, То бива, бива ретросоц. МОДА, ама пък чак дотолкова!
Мисля,че текстът не беше лесен за преразказ с такава дидактична задача-от името на неутрален разказвач.Децата писаха,но мисля,че не се справиха кой знае колко.Тестът също беше труден за децата от малцинствата,които не владеят добре български език,а като се има в превид,че те не са никак малко...
Напълно подкрепям мнение 19 и 20! За пореден път беше доказано, че образователна система няма, а само егоцентрици като г-н Министър, които се искат да се доказват пред седмокласници!
Децата ни са добри и знаещи. Ще се справят !Образователната ни система куца, тя е за окайване.
Разказът е от книгата"Самотните вятърни мелници".Прекрасен е ,красив, със сериозен философски замисъл за морално-етичните норми.Съгласен съм с 19 -не е добре за преразказ,виж за анализ е перфектен.Журналист съм,чета много и мисля ,че обучението и изпитването по литература са мноооого далеч от добрия стандарт.
"Череша с алени сърца" за седмокласниците