295

Българин

преди 13 години

41% са под критичният минимум на четивност, защото 48% от децата не са Българчета !!!*** в голямата си част не могат да говорят членоразделно, камо ли да четат.

294

Анонимен

преди 13 години

Българските деца които отиват там са от малкото които учат. Статистиката (акое е коректна) е за останалото народонаселение.

293

Анонимен

преди 13 години

Българските деца,които пристигат от България на възраст около 13-14 години,т.е. вече са получили основни знания в България, и постъпват в английските училища, са в пъти по-умни от английските ученици./по мнението на английските им вече учители/Пиша ви от Обединеното кралство.

292

Val

преди 13 години

Битът определя съзнанието. Не може да се очаква от едно силно деградирало общество, тънещо в мизерия, с робска психика да помисли за бъдещето си и не само да мисли, но и да предприеме нещо. Ако не си възпитаме и образоваме децата по-възможно най-добрия начин, България ще бъде изтрита от картата. Но как да го направим, може би трябва да повярваме, че съзнанието определя бита. Никой не ни е виновен, сами сме си виновни, че търпим поредния експеримент с нас. И от това страдат само децата ни.

291

миличка

преди 13 години

Липсват преди всичко ред и дисциплина, отговорност, самостоятелно мислене и желание за учене! Учителите не могат да поемат задълженията и на родителите! Едно време правехме какво ли не - ходехме на бригади, лагери, имахме проверяващи за ред, хигиена ... в клас, пишехме си поръчения за лятото и си ги изпълнявахме ... Всичко това не само учи на дисциплина и отговорност, но беше и забавно!И от тея деца не трябва само да се иска, а трябва и да им се дава - Внимание!

290

ati

преди 13 години

moga da vi kaja 4e bilgarskite deza sa po umni ot holandskite deza pi6a vi ot tam

289

umbmbtz

преди 13 години

DELyzz <a href="qftsifwnlvca/">qftsifwnlvca</a>, [url=yeocidtxcrmi/]yeocidtxcrmi[/url], [link=eclqkdcfdoal/]eclqkdcfdoal[/link], hqcvodlrqlzn/

288

Анонимен

преди 13 години

ХММММ....Японците са 2-3 места преди нас, ама я какви неща правят хората! Тази статистика доказва, че не е мерна единица за знания!!!

287

Анонимен

преди 13 години

Разходи за образование (% от БВП) по страниВ Монголия 9 % от БВП за образование, в България 3,3 % За 2011 година България ще отдели още по малка част от БВП на страната за образование. Само около 3.3% от БВП, което ще ни нареди още по-ниско в класацията, малко след Непал и Соломоновите острови, до страна като Бенин (Бившата държава Дахомей) и Конго.И колкото сме по-необразовани, толкова по-зле ще става. Разходи за образование (% от БВП) по страните в света1 Куба : 18,7% 2 Вануату : 11% 3 Лесото : 10,4% 4 Сейнт Винсент и Гренадини : 10% 5 Йемен : 9,5% 6 Бруней : 9,1% 7 Монголия : 9% 8 Дания : 8,5% 9 Гвиана : 8,4% 10 Малайзия : 8,1% 11 Кабо Верде : 7,9% 12 Сейнт Лусия : 7,7% 12 Швеция : 7,7% 14 Сейнт Китс и Невис : 7,6% 14 Барбадос : 7,6% 14 Норвегия : 7,6% 17 Израел : 7,5% 18 Намибия : 7,2% 19 Свазиленд : 7,1% 20 Кения : 7% 21 Нова Зеландия : 6,7% 22 Мароко : 6,5% 23 Финландия : 6,4% 23 Тунис : 6,4% 25 Белгия : 6,3% 25 Боливия : 6,3% 25 Кипър : 6,3% 28 Словения : 6,1% 28 Ямайка : 6,1% 30 Малави : 6% 30 Беларус : 6% 30 Исландия : 6% 33 Литва : 5,9% 34 Швейцария : 5,8% 34 Португалия : 5,8% 34 Латвия : 5,8% 37 Естония : 5,7% 37 САЩ : 5,7% 37 Австрия : 5,7% 40 Полша : 5,6% 40 Франция : 5,6% 40 Фиджи : 5,6% 43 Ирландия : 5,5% 43 Унгария : 5,5% 45 Украйна : 5,4% 46 Южна Африка : 5,3% 46 Обединеното кралство : 5,3% 46 Мексико : 5,3% 49 Тайланд : 5,2% 49 Бутан : 5,2% 49 Канада : 5,2% 49 Белиз : 5,2% 49 Сейшелите : 5,2% 49 Колумбия : 5,2% 55 Коста Рика : 5,1% 55 Гренада : 5,1% 55 Холандия : 5,1% 58 Австралия : 4,9% 58 Иран : 4,9% 58 Молдова : 4,9% 58 Тонга : 4,9% 62 Самоа : 4,8% 63 Италия : 4,7% 63 Мавриций : 4,7% 63 Зимбабве : 4,7% 66 Оман : 4,6% 66 Германия : 4,6% 66 Кот д'Ивоар : 4,6% 66 Етиопия : 4,6% 70 Панама : 4,5% 70 Испания : 4,5% 70 Хърватия : 4,5% 73 Парагвай : 4,4% 73 Чехия : 4,4% 73 Словакия : 4,4% 73 Хонг Конг : 4,4% 77 Тринидад и Тобаго : 4,3% 78 Южна Корея : 4,2% 78 Чили : 4,2% 78 Бразилия : 4,2% 81 Индия : 4,1% 81 Еритрея : 4,1% 83 Гърция : 4% 83 Аржентина : 4% 85 Бурунди : 3,9% 85 Габон : 3,9% 85 Коморските острови : 3,9% 88 Русия : 3,8% 88 Антигуа и Барбуда : 3,8% 88 Камерун : 3,8% 91 Сиера Леоне : 3,7% 91 Турция : 3,7% 93 Япония : 3,6% 93 Сенегал : 3,6% 95 Румъния : 3,5% 95 Македония, Република : 3,5% 95 България : 3,5% 98 Соломоновите острови : 3,4% 98 Непал : 3,4% 100 Бенин : 3,3% 101 Конго, Република на : 3,2% 101 Армения : 3,2% 101 Азербайджан : 3,2% 104 Киргизстан : 3,1% 104 Никарагуа : 3,1% 104 Филипините : 3,1% 107 Казахстан : 3% 107 Перу : 3% 109 Ел Салвадор : 2,9% 109 Мадагаскар : 2,9% 111 Лаос : 2,8% 111 Таджикистан : 2,8% 111 Гамбия, на : 2,8% 111 Ангола : 2,8% 111 Руанда : 2,8% 116 Ливан : 2,7% 117 Того : 2,6% 117 Уругвай : 2,6% 119 Бангладеш : 2,4% 120 Папуа-Нова Гвинея : 2,3% 120 Доминиканска република : 2,3% 120 Нигер : 2,3% 123 Ботсуана : 2,2% 123 Грузия : 2,2% 125 Замбия : 2% 126 Камбоджа : 1,8% 126 Гвинея : 1,8% 126 Пакистан : 1,8% 129 Обединените арабски емирства : 1,6% 130 Индонезия : 1,2% 131 Еквадор : 1% 132 Екваториална Гвинея : 0,6% Средна стойност в света: 4,9%

286

стараеща се майка

преди 13 години

Ще добавя и лошото влияние на тестовата система, основно използваща се за оценяване на знанията на учениците. Ще привикнат при всеки появил се проблем да очакват и няколко варианта за отговор за решаването му отнякъде да се появят, за да изберат един от тях. И много да не разсъждават, а да бързат. Бързането също е елемент на тестовете - 40 въпроса за 40 минути, 20 задачи по математика за 40 минути. Какво ти мислене и разсъждения - няма време. Накрая наслуки ограждат отговори или си подсказват.

285

стараеща се майка

преди 13 години

Някой от коментиращите направи ли справка, че става дума за деветокласници, които са изучавали в 8 клас по 18 часа седмично чужд език, 4 часа български език и литература и само 3 часа математика? И са държали в края на 8 клас изпит по чуждия език, чиято оценка влиза в дипломата за средно образование! Това е резултат от идеите на г-н Даниел Вълчев. Предният випуск ученици са се представили много по-добре, понеже не са учили по такава безумна учебна програма. И кой е главният виновник?

284

Малинка

преди 13 години

Чета постовете и си мисля : накъде без наука? Нали не искаме да ни управляват шизофреници и бавноразвиващи? С по-малко хляб може,но без наука не виждам сполука.

283

Анонимен

преди 13 години

Еми, ако случайно са ви учили да смятате ще разберете , че реална разлика няма. Седим си на същото място както от преди 10 години! Нормално е след като са прибавени още няколко държави да се преместим с няколко места!

282

Анонимен

преди 13 години

Ами, то поне банани да имаше / евтини /!

281

МИДИ

преди 13 години

НЕ МИ ГОВОРЕТЕ ЗА ДЕЦА,ТОВА СА ХУЛИГАНИ И СЕКСУАЛНО РАЗПУСНАТИ МОМИЧЕТА А НЕ УЧЕНИЦИ

280

ne bananovo

преди 13 години

a CHALGA obrazovanie - ideiata e - prost narod lesno se upravliava, tva e strategiata na drugarite, tribvat im slugi ne mozaci

279

до 273

преди 13 години

Миленчо,Уругвай е в пъти по-завидно състояние от редица Аврупейски държави,щото там по време на хунтата имаше ред,няма мутри,*** и ***

278

atan

преди 13 години

Бедата на българската образователна система е че тези които имат желание да учат са заедно в една класна стая с тези които не искат да учат.Затова трябва още от долните класове да се разделят.Учебниците са много лошо написани и не са съобразени с възрастта на учениците.

277

анонимен

преди 13 години

продължение на 278:Затова домашното образование е изход - за тези, които обичат да учат. То също е изход за тези родители, които са дали една добра основа на децата си и желаят да продължат с добрите практики. Ето тук е показано как да се научат децата да обичат четенето и книгите: homeschoolingbg/index.php?id=18. И преди да критикувате безпочвено, прочетете най-напред за какво става въпрос, ако можете, разбира се :)

276

Анонимен

преди 13 години

Макар да не разбирам с какво съм нарушила правилата на сайта с предния си коментар, ще отговоря на ехидната критика на Пухи. Факт е, че масово днес децата не четат и то по най-различни причини. Но е факт също, че училищната среда вместо да въздейства поощрително на тези, които четат, им влияе по-скоро негативно. Как иначе ще се обясни факта, че колкото повече време прекарват децата в училище - толкова по-слаби стават техните сравнителни резултати в международни проучвания?