3

джаз фен

преди 13 години

Доколкото схващам, интересно начинание на американец в България, което обаче седи доста слабичко, поради участниците, както и общата слабичка и всеядна културна среда в Родината, а и в САЩ. Обаче, в САЩ имат поне елитна музикална култура на световно ниво, а тук - "елитът" представлява и масата.А иначе, много е просто (но хич не е лесно). Трябва ухо и ДА СИ ИЗРАБОТИШ УСЕТ ЗА ИМПРОВИЗАЦИЯ, много бачкане ОТ МАЛЪК за инструментална/вокална техника и свирене на живо и в студио. И става джазменът.

2

puk

преди 13 години

На Джефри фестивала наистина беше хубав и разнообразен. Въпросът е, колко души в София (защото той се прави само тук) се интересуват от нещо извън това, което правят те. Преподавателите от консерваторията и музикалното училище дали заведоха или го препоръчаха на своите ученици? Самите те бяха ли, за да имат впечатления? Нали предават и съвременна музика. Не следят ли тенденциите. В България сме свикнали само да критикуваме кой кво не бил направил и не можел, без да виждаме ние какво правим.

1

Бъз

преди 13 години

Когато имаше касети имах 60-тина касети с истински джаз-Милър,Гершуин,афроамериканските джазмузиканти.От куртоазия ми се наложи да присъствам на концерт съвременен джаз.Представете си:Пищна дама държи нещо в ръката си,от която стърчи рибарска корда,завързана за молив.Тя държи молива и следи с невероятен интерес партитурата.В определен момент завърта кордата и се чува невероятно противен стържещ звук.Оказа се,че на другият край на кордата има капачка от дезодорант...