ТО САМО КАТО ВЛЯЗА ТУК, КАТО ВИ ПРОЧЕТА НЕГРАМОТНО НАПИСАНИТЕ СТАТИИ И КОМЕНТАРИ ПОД ТЯХ, МИ СТАВА ЯСНО ПОЛОЖЕНИЕТО, БЕЗ ДА ЧАКАМ ЕС ДА МИ ГО КАЗВА ТОВА!ЗАЩОТО НЕГРАМОТНОСТТА СЕ ТОЛЕРИРА В ТАЯ ДЪРЖАВА, КОЛКОТО СИ ПО- НЕГРАМОТЕН СИ ПО- ГОЛЯМ НААЛНИК, А УМНИТЕ КАТО МЕН СМЕ ДОЛУ С НИСКИТЕ ЗАПЛАТИ!ЗАТОВА И 2 МЛН. СА НАВЪН!
Заврете си приказките за небесни хвърчила нейде из ... чекмеджетата!Тук говорим за това, че изтървахме едно от най-важните неща за една нация - образованието!
И защо "не можеш да ги накараш да идат на училище"? Кой трябва да ги "накара"? Нали изцяло от управляващите зависи това - строга отчетност на посещаемост и усвоен материал, санкции за непосещаване, орязване на помощи, ама реално.Вместо това те пари им дават да се множат и да не се образоват, отчитаме на хартия разни изпълнения,а в реалността - нищо!Затова и последното място ни е малко.
До АнонименКато баща на две деца, трябва да ти каза, че в училище така ги учат, че трябва да плащам за частни уроци, че да научат това, което уж се преподава в "безплатното" българско образование.Явно точно защото и училителите са на такова мнение - ние да си издрънкаме урока, пък те вкъщи да си го научат.
То хубаво образованието продължава и вкъщи, но от хгодини то само там остана! Училището за какъв ч.п е, тогава? Да закриваме, да не се харчи поне, да има за магистрали по 5 см. дебелина на асфалта и илюзорни хвърчила.
До Малко фактиХората пишат, че учениците ни са неграмотни, ти намесваш руски и американски изтребители. Явно са прави от ЕС, че масово неграмотници врякат наляво-надясно.
За старите Ф-16 Досега Няма свален Ф-16 във въздушен бой от руски или съветски изтребител !Свалените руски или съветски изтребители от Ф-16 във въздушен бой са около двадесет !
Забравихме нещо добро - ученето не е само в училище. Ученето продължава и вкъщи. Самоподготовката, писането на домашни, четенето на книги, решаването на задачи са важни елементи за напредъка на децата ни."Разчуването" на теми извън учебната програма става в извънкласните форми...Вместо да намалява неравенствата с реформите си, българското образование вече ги изостря.
До Анонимен 147Е хубаво де, и да има дебат накрая пак ще се стигне до задънената улица с онази голяма част от статистиката, дето просто не можеш да ги накараш да отидат на училище. И не е като до сега никой да не се е опитвал да мисли решения. Ама решенията все са в негативна посока като опростяване на материала до колкото е възможно, така че и тези да минават. Така че дебатът е безсмислен. По-добре е да се насочат усилията към създаване на добри условия за тези, които искат да учат.
Тя, цената на "новите" вече се усеща от редовака-българин! Не в неговия джоб влязоха комисионни, ама той ще плати за тях. Както винаги.
Миг-29 е с два реактивни мотора, затова и летателният му ресурс се изчерпва по-бързо, харчи много повече гориво за летателен час и поддръжката и експлоатацията му излиза по-скъпа от поддръжката и експлоатацията на нов Ф-16 с един реактивен мотор !
"До 1989 г. българските ВВС са получили и експлоатирали общо: 224 МиГ-21, 90 МиГ-23, 4 МиГ-25, 22 МиГ-29, 23 Су-22, 31 Су-25, 44 Ми-24, 18 Ми-8s всичко 460 машини. Доставени от Русия срещу износ на селскостопанска продукциа, а не на милиарди валута."И най-важното - бяха реално доставени!А не обещани за след после.
"поддръжката на Миг-29 е два пъти по-скъпа от поддръжката на Ф-16 !"Ако говорим сериозно, трябва да кажем, че изключително трудно е да се прогнозират разходите по поддръжка на военни самолети. Причината е, че това, което е пред очите ти - самолетът, не изчерпва авиацията. Има още един куп наземна електроника, която сигурно струва още толкова, колкото и самолета. Президентът Радев говори един път по темата, та го слушах. Истината е, че ние не сме виждали истинските разчети кое колко струва.
Като бяхме член на Варшавския договор купувахме съветска военна техника ( добра или лоша - бяхме без избор ) Сега като членуваме в НАТО купуваме американска военна техника !
По въпроса за поредното спечелване на палмата на неграмотността от българчетата, заслужена, при това, следваше да има широк обществен и професионален дебат, анализ на причините, на идеи за справяне със ситуацията, а не някакви половинчати разговори и то с работещи в елитни училища, точно. Срам е както последното място, така и пълната липса на информация по въпроса у нас /за сметка на повтаряне до отката на поредните случаи заразени от поредния вирус/ и дори най-малък опит за търсене на решение.
Няколко основни причини:Има ученик има пари, ако той повтаря - няма пари.Преди като се изрепчиш на даскала - у дома имаше шамар и наказание, сега учителя е некомпетентен и ни е нарочил детето (може и шамар да изяде).И покрай разглезените потъват и тези които учат. А учителите спират да си дават зор, 'щот диретора е връзкар(още от 2002 беше така) и ако някой му се изрепчи е вън.
ЕС пак с черна статистика: Учениците в България - сред най-неуките