Аномалии, доста? Наистина нов учебник трябва, ако има нови изобретения, а не по суета, между издателите им! Щото и профессорите са честолюбиви и някои искат, по техен учебник да е. Суета - слава. Базовата математика, физика и други са си вечни. Разбира се, някои нови открития има и ще има, но те не са фундаментални, а комбинация, от съществуващите. Въпроса е, да се гласуват правилно закона и правилниците и дас е приложат правилно, за да се разрешат ип равилно проблемите ни. Да не се греши!
Студенти има много повече от нужното, но нивото на преподаване е отвратително, а университетите са превърнати в машини за събиране на пари.
Проблемът не е в започване на следване, а в неговото завършване.Тръгнат ли парите със студентите ще е много трудно да скъсаш някой на изпит, защото ще ти секнат и парите.
Този е луд за връзване!По-миналата година обявените местга във ВУЗ-овете бяха повече от завършващите средно образование! Ще ми говори, че нямало студенти. Даже са прекалено много. Куцо, кьораво и сакато следва висше, а няма мозък за основно.Реформата в образованието е най-лесна - връщаме учебниците от бай Тошо, като променим някои неща в учебниците по История, Литература и т.н. Останалите едно към едно - да не би в математиката 2+2 да е станало 5? Защо всяка година нов учебник?
Няма да ходя в чужбина да уча език. Ще си намеря гадже, от езикова гимнация, която ще ме научи перфектно! И денонощно ще си лафим на чужди езици. Що да гоня михаля, в чужбина, като тука мадамите знаят всякакви езици, вече? Трябва да съм луд, заради един език, да щурея в странство? Сега мацките са богини, в чуждоезикознанието. И български не знаят, толкова добре, даже.
Маркентинга не е сложно нещо. Да се научиш да предлагаш и убедиш купувача, за стоката си. Ако стоката ти е перфектна, и с малко ПиАр може да си навъдиш купчина клиенти. Доказаното качество, привлича клинетите и ниската цена - изгодата. Така, че важните неща са базата във ВУЗ и практическият опит, в иновативните реалности. Тоест, да си овладял съвременните постижения на реалността. А ПиАр, може и с две думи да кажеш: Провери и купи, аки ти хареса! Проста работа. Защо всички хвалят "Лексус"?
Ако отвориш сайта на МОН, ще видиш регистъра на основните у-ща в селата по области. Доста са, в което няма нищо лошо. Даже ако искат да задържат хората по селата, трябва да са повече. Но в едно село, в което всички са рода или приятели от поколения, трудно се поставят обективни оценки. А при формиране на бала се включват и оценките от дипломата. Това вече не е равнопоставеност. То не че в града са много обективни, но не са до такава степен като по селата. Редно е да се измисли начин за избягване на този ефект.Например след провеждане на изпит за кандидатстване се сравняват резултатите от изпита по съответния предмет с тези от дипломата и при разминаване над 0,5 единица се налага глоба на учителя. Колкото по-голяма е разликата, толкова по-голяма да е глобата. По този начин ще се стимулират учителите да пишат реални оценки, а не да делят децата на наши и ваши.
Спорид мен трябва да се наблегне на тясната професионална подготовка и съкрати срока на обучение. Студентите трябва да записват специалност, която ги влече, а не да гонят диплома за висше. Особено полезно ще е да имат, преди да се запишат по- горна степен, няколко години практика. Хора с практика, много лесно дискредитират знанията на преподавателите, последните получават прякори "трактористчето" и "багеристчето" не от вчера.
Последното изречение е потресаващо:"Вместо да се мъча по този начин, ще отида в страната, където се говори този език, там ще постъпя да уча и ще го науча по-добре."И от къде кинти, бе пич? От стипендията за успех ли?
"Какво значи на село с диплома 6? Софиянецо, никой не те е спрял да учиш, да знаеш колкото децата в провинцията и да имаш старт като техния! И това ли ви пречи вече в провинцията? Оценките на децата ни в училище?? Не ви ли е срам? ". Че от какво да ни е срам? Това е самата истина! Блъскат високи оценки, много често незаслужени, само и само "детето да иде да учи в града". Примери за това - много.
Дистанционната форма на обучение е най-уродливата възможна образожателна форма. Няма никакъв контрол върху студентите, изпитната разработка може да ти я напише всеки и няма никакви проблеми при завършването. Задължително трябва да се премахне, както и да се закрият всички измислени колежи, където 95% от "студентите" са полуграмотни! Абслолютна глупост е 4 г. да учиш една специалност, а за 1 да жземеш друга. Министър Игнатов, как един човек ще стане театрален специалист за 1 г.?!?
като няма студенти защо не регламентирате незаконните вузове. там хората също учат и полагат изпити, плащат си такси и пишат дипломни работи. С какво е повече т.нар. НБУ от един пернишки или буховски университет?
Г-н Игнатов,вместо да ходите в чужда страна да учите езика, Ви препоръчвам методиката на световноизвестния българин проф.д-р Георги Лозанов- чрез СУГЕСТОПЕДИЯ се учи лесно и приятно чужд език.Има богата информация в интернет.
маркетингът като цяло е нова дисциплина в българските университети -в сравнение със счетоводсвтото примерно.Идеята ми беше не че е ненужен - аз завърших маркетинг - говорех ,че самите преподаватели не знаят какво би следвало да знаем , не преподават съвременни подходи и методи .Аз лично съм чела доста литература , за която повечето от доцентите не бяха чували , защото я нямало на български.
Нечуван и невиждан наглец - министър на образованието! Египтологът реформатор е решил да смени системата на всички видове образования у нас - от основно до висше! Създаде такъв лобистки и нагаждачески закон за академичния състав, че сега ще има дълго да патим от него. Ако, разбира се и този мазен и ухилен кариерист не се срине много скоро с цялото управление на Герб! Дано !
kato cqlo kak 6te ima studenti kato ne davate pari za nito edin VUZ,otdelno nqma i ob6tejitiq.I osven tezi ne6ta zaradi polojenieto v darjavata ni savsem skoro nqma da ima i nito edin mlad 4ovek ostanal.Az samo tova 6te kaja!
Нямаме студенти, нямаме и достатъчно учени