Не знам защо мислите, че в Румъния стандартът на живот е по-висок. МРЗ там е по-висока от тук, но с много по-високи данъци. Нетната сума е с малка разлика. Относно СРЗ- еми по-ниска е там. Давам за пример- нашата компания има офис в Крайова. Нетните заплати под половината от нашите. Еле пък сега с по-високите данъци от 2024та им даваме наред нашенски договори. Хем пари за нашия български бюджет, хем по-високи заплати за тях. Иначе за субсидията за коли съм съгласен. По-висока е там.
Много ми е смешно като влезна в кварталната кръчма и почнат да ми разказват колко е скъпо и как нова кола е абсурд да си купиш или наемеш. Пият всеки ден по 3-4 големи ракии, хвърлят по 20-30 кинта в онлайн залози и после видиш ли много е скъпа новата кола. А те изпиха и проиграха днес доста над това което струва една кола на ден.
До Анонимен 101. Цигарти са скъпи. И некачествени. ? И идат от Украйна. Обаче кво те интересуват цигарите не разбирам ?
И на бедния кожуха му свалете .ако имам пари ще си купя чисто нов автомобил,ей такъв какъвто карат богат баща,майка и деца. И живота им свършва на стълб,или дърво.дано не пострадат невинни душици.все шофьори над 60 години ви пречат,ама мамините синчета им отнемат живота по пътищата.
защо данъците се определят от годините на един автомобил, а не от изгорелите газове?! Ако е на ГАЗ/МЕТАН, то той ще е значително по-екологичен, както и ако се поддържа добре.Ако е с катализатор от нов вид, който драстично намалява замърсяването. Проблемът е, че искат да направят гражданска война.
На бедния който няма пари за нова кола, му дереш кожата за да го стимулираш да си купи нова кола. Ясно ти е че няма пари за нова кола, защото ако имаше щеше да си купи и така си гарантираш едни сигурни парички които ще трябва да плаща. Работата е една и съща винаги - дери бедния да има за богатия!Лошото драги ми мутрагени управляващи е че забравяте че бедните са много повече от богатите и рано или късно ще им дойде акъла и ще ви изметат буквално!
третата част може да е статична примерно 1000 лв годишно за всички коли. Примерно де, Асен ще си прецени колко да е.
До анонимен 92. Навсякъде е така без България защото у нас управ;яват и държат бизнеса байганювци. Как така ще те субсидират ? Те смятат всичко за свое а чрез субседиране все едно им вземаш пари от джоба.
данъка трябва да е две части лукс и еко. Лукс часта да е според цената а екото според количеството газове, не според измисленитя им категорий. Ако е 300 коня еко7 пърди повече от 60 коня еко 1 тъй че да си плащат.
Румънците направиха революция с Ел.автомобилите. тяхно производство (Дачия рено), с 10.000 Евро държавна субсидия на покупка, не ДДС, без еко такса и такса регистрация, без годишен данък, 75% намалени винетки. плюс около 1000евро за връщане на стара кола. Чисто нова електричка ти излиза под 10.000 евро. Къде сме ние? ДДС, мито, екотакса, нула бонуси, че и не произвеждаме нищо. Те плащат 10.000 евро, на нас ни излиза 30.000 евро същото. Как да се оправят нещата???
В някои европейски страни, като Румъния например, държавата дава 10 -11 хил. евро за ел. автомобил. Спринга излиза 6 - 8 хил. евро. При по-високия стандарт там, всеки може да си позволи електричка. Това се нарича насърчаване на ел. мобилност. А при нас вдигат данците на старите коли... как мислите, ако човек има стандарт и може да си позволи нова и модерна кола, би ли карал стар таралясник ? и защо при нас повечето са таралясници, щото сме богати мазохисти ли ?
Добре де, учените казаха, че кравите са най-големият замърсител на планетата, обаче не съм чул някой да иска да ги премахва или да им сложи данък.Колата на днешно време е необходимост особенно в малките градове и селата, където няма никакъв транспорт. От 5000 села има няма за 1000 има автобуси.Как хората от провинцията с малките заплати ще си купуват нови коли?Всичко това е претекст как да бъде ударен българина с нов данък за да пълнят бюджета.
Някакви пак искат да доят стадото. Отново. Моят Нисан DCI на 20 години не го давам за по малко от 100К евро. На тези сметката не им излиза и беснеят.
Вярвам, вече всички са установили, че ни управляват обикновени фашисти и садисти, които ще затягат примката докато народът търпи. Все повече ще стават мерките, които налагат самоцелно, само за да упражняват тормоз и да издевателстват над населението. И да - повече от очевидно е, че вече имат и тролски фабрики, които интервенират в Мрежата и заливат с идийодтски мнения. Изходът от това положение е само един и той е хирургически.
До Анонимен 74. Много е ясно че е по изгодно да се гледа една кола за 5 години и то не като покупка, а като ползване. Колата е разход за предвижване, а не е някакъв актив или инвестиция. Взимаш под наем за 5г кола и срещу 700-800 лева на месец с включени застраховики си я караш. След 5 г я връщаш и взимаш нова. А за сервиз на нова кола да смяташ разход е доста преувеличено. Масла филтри и накладки, това обикновено е разхода за първите 5 години.
Ако караш кола, която няма лизинг, няма "обслужване в оторизиран сервиз", няма Каско, всеки месец, като си отвориш багажника вадиш от там около 1500лв, които ги харчиш за каквото си искаш.
Със скок на данъци не става: Нови коли се карат там, където има пари