Аз лично съм глобяван два пъти за дистанция в Германия. Имам предвид с камион. При скорост от 85км, минималната дистанция трябва да е 50м. Пъвия път бях на 34м и ме ощави с 95 евра, втория на 19м при положение че щях да изпреварвам и отидох на 120 евро. Как точно я мерят незнам.
Правилници и закони се правят от некадърници и затова от тях няма ефект, а само едно дране на българите!
Ще ни пишат актове които ще падат още на входа на съда.Даже портиера ще ги събаря.От сега си представямСъдия:Покажете ми измервателното устройствоКАТ: *** той Жоро каза че е по малко от 70м.Що правите закони които няма как да работят
Минималната дистанция всеки шофьор си я поддържа, като тя зависи от много неща, а не само от това дали е магистрала, скоростен път или обикновен път. Ако ще се слага нещо генерално, то трябва да е съобразено с най-добрите условия, а не с най-лошите, както прави КАТ и депутатите го приемат по съвет на КАТ. Примерно за магистрала при движещи се с еднаква скорост от 140 км/час две леки коли, минималната дистанция може да е 30-40 метра. Ако първата кола е по-бърза, примерно изпреварила те е на 20 м
Идеята е лоша, особено при състоянието на пътищата в България. Магистралите са двулентови, главните пътища са с по една лента за движение във всяка посока и такова ограничение прави скоростта на всички равна на скоростта на най-бавното превозно средство на пътя. Ако някой кара с 30 км/час по пътя, всички зад него също трябва да са с 30 км/час, а не с до 90 км/час, каквото е ограничението извън населено място. Какво става при задръстване или при светофар на път извън населено място?
70 метра дистанция ан магитсрлите в България е лошо решение по много причини. Примерно, всички МПС без леките коли, на магистрала могат да карат с до 100 км/час, а твоа са товарни автомобили над 3,5 тона, мотоциклети, автобуси. 70 метра дистанция при максимално разрешена скорост от 100 км/час е безумно много. Силно се затруднява и изпреварването, защото трябва да се изнесеш в лявата лента на 70 метра разстояние и да започнеш да изпреварваш. През това време те настига лека кола с 120-140 км/час
Минимална дистанция трябва да има, но задължително в зависимост от скоростта на движение. Защото би било абсурдно да се очакват 70 метра между автомобилите, изчакващи на тапите при постоянните ремонти, нали? Иначе идеята не е лоша - действително е гадно, когато някой малоум.ник се навре на два метра зад теб и започне да те натиска и присветква. Или пък ако си оставил нормална дистанция до предния (2 сек.), да се мушне там и да те принуди отново да изостанеш, ако искаш да шофираш безопасно.
В ДЪЛГОГОДИШНИЯ ми опит имах такъв случай на магистрала.Шофьорът на движещата се пред мен кола спря внезапно в лентата за движение за да пита нещо някакъв, спрял в аварийната лента. Натиснах спирачката, защото в този момент ме изпреварваха две коли. Пътят беше хлъзгав и колата ми поднесе. Добре, че онея ни изпревариха бъзо, та успях да се прехвърля в лентата за изпреварване. Иначе щях да се натреса в спрелия пред мен.Спазвайте достатъчна дистанция, не знаете какво ще направи този пред вас!
КОЙ и КАК ще ги мери метрите?60 м са 14-15 габаритни дължини на един среден лек автомобил!При такива "дистанции" по "другите шосета и трасета" ще падне голямо изпреварване без спазване на каквато и да е дистанция! Рискът от ПТП ще се увеличи!
Не го обясниш точно, просто не помня 3, 4 или 5 бяха секундите... Иначе при 5 секунди с 40 км/ч и при 5 секунди с 120 км/ч дистанцията расте пропорционално на скоростта...
Дао 74 MONАми като има ограничение на скоростта на "бойкова" магистрала 90 км/ч с колко да караш НЕ наказуемо ???
Дали?При скорост от 140 км/час, за 3 секунди минаваш 117 метра, а за 4 секунди 156 метра. Едва ли са наложили такава дистанция в САЩ. При скорост 90 км/час, за 3 секунди - 75 метра, за 4 секунди - 100 метра. При 50 км/час (градско), за 3 секунди - 42 метра, за 4 секунди - 56 метра. Нещо здраво си се объркал.
Европейската комисия побърза да поздрави законотворците в Р.България!"Идеята за спазване на 70м. дистанция по магистралите е чудесна!Ще трябва да е предложим за обсъждане и в други Европейски страни!"
КАТО ЧЕТА коментарите на разни карачи /а не шофьори/, разбирам защо има толкова катастрофи.Спазването на достатъчна дистанция гарантира, че намалявате с 50% проблемите си по пътя.Много хора карат така- настигат някаква кола със 100 км/ч, доближават я на 5 метра и с рязко движение вляво се изнасят в лентата за изпреварване. Това е много рисковано, защото при дистанция 5 метра не можеш да реагираш по никакъв начин, ако предния натисне спирачката.При 120 км/ч, дистанция от 70 метра е нормално.
София -Пловдив петък вечер. Плътни колони коли в двете ленти на магистралата. И се започва едно светкане - "дръпнете се всички мишки да мина АЗ щото съм дал 200 бона за кола и искам да карам с 300. НЕ СЕ ДЪРПАЙТЕ - не бъдете "мишка" - включвайте авириики, показвайте пръсти, биити внезапни спирачки звънете на 112 но се отстъпвайте пътя когато си спазвате правилата за движение.На задното ми стъкло пише "НЕ ПРИСВЯТКАЙ" наистина не го правете да си немаме травми после. Път правя когато АЗ реша.
Поздравителен адрес дойде и от Франция!Президентът Макрон заяви ,че е учуден от страхотния прогрес в законодателството на Р.България!След вдигането на ЕКО таксата хората ще дишат по-чист въздух ,а сега и със спазването на дистанция от 70м. на магистралата ,хората ще шофират спокойно ,слушайки песента "Страхотен ден"!
До КрайВ милиционерските държави ще се светка винаги. Ушев до ушев и фуражка до фуражка и *** до *** в Япония на 100 000 човека има един полицай там що не светкат. Бе тука стана като в Северна Корея бе. То през комунизма нямаше толкова фуражки и имаше повече демокрация.
Меркел прати поздравителен адрес до българските законотворци ,за чудесните идеи , да се спазяа дистанция от 70м. на магистралата!
В САЩ има подобно правило, но се казва 3 или 4 секундното правило, тоест трябва да спазваш такава дистанция от колата пред теб, че да си на 3 секунди разстояние от предната кола. Така при висока скорост дистанцията в метри нараства.
Абсурдно ли е? Задължителна дистанция от 70 м по магистралите!