52

Анонимен

преди 5 години

В България всеки ден се правят над 200 милиона нарушения на Закона за движение по пътищата, а КАТ санкционира за около 2000, т.е. за едно на 100 хиляди нарушения. Това е голямият проблем - пълната безнаказаност при нарушение на пътя. В държавите, в които правилата се спазват, всеки шофьор е убеден, че ако извърши нарушение, неизбежно ще бъде санкциониран за него и затова там не правят нарушения, а в България ... шофьорите са виновни, дай по-големи глоби и нарушенията се увеличават.

51

Анонимен

преди 5 години

Доста парадоксално звучи за онези 80%, че начинът на шофиране на шофьорите е следствие на контрола за спазването на правилата, но какво да ги правиш, 80%. Те са твърдо убедени, че спазването на правилата зависи само и единствено от шофьора и не осъзнават,ч е заради това сме с толкова много загинали по пътищата.

50

До 59 аз

преди 5 години

Поредният неразбрал написаното, но даващ съвети като за него самия.Толкова ли е сложно да се схване, че начинът на шофиране се определя почти изцяло от контрола за спазването на правилата и от състоянието на пътя?! Няма шофьор, който сам по себе си да кара по правилата, без държавата да го принуждава да го прави.

49

Фалшива новина

преди 5 години

Карам си с разрешената скорост, а покрай мен всички профучават със скорост много над разрешената. Примерно в София, карам с 50 км/час, а покрай мен тези дето тук ме оплюват, профучават с 90-100 км/час, всъщност всички го правят. Защо е така е ясно - няма контрол за спазването на правилата.

48

аз

преди 5 години

всеки който каже че нямало връзка между шофирането и смъртните случаи, по - добре да ходи да се удави...ако има деца да удави и тях. НИКАКВА ВРЪЗКА няма това че селянина кара с превишена в завой и изпреварва....пътя е виновен д3б1Л1

47

Анонимен

преди 5 години

Навсякъде по света шофьорите спазват правилата само с принуда от страна на държавата, а не както КАТ е зомбирал голяма част от българите - от самосъзнание.

46

Анонимен

преди 5 години

До до 51ти също

45

Фалшива новина

преди 5 години

До 53Заради такива като теб България е на челно място в класацията по загинали на пътищата, но ти даже не го осъзнаваш. Лошото е, че повечето са като теб и затвоа загиналите ще са много още много години. Можеш ли да си отговориш на простия въпрос защо чужденците са едни от най-опасните шофьори по пътищата на България с най-много нарушения, а българите са едни от най-примерните шофьори извън България.

44

Анонимен

преди 5 години

До Фалшива новинаТака ли бе?Значи аз мога да спазвам ограниченията и да си държа платното, а вие масата *** за да карате нормално и да не влизате в съседното платно на всеки завой трябва да има един говедар да ви ръчка постоянно с остена та да не убиете някой.

43

КАТ да се закрие

преди 5 години

В България няма статистика на причините за катастрофите. Това което дава КАТ като статистика, изобщо не отговаря на действителността и заради това в България не се взимат никакви мерки за намаляване на нарушенията и катастрофите. Записването в закона на все по-строги наказания и по-високи глоби, 30 години увеличава нарушенията и катастрофите по понятни причини, но въпреки това повечето хора са убедени, че така сме се били борили с нарушенията и катастрофите. Колко ли десетилетия ще им трябват за

42

Анонимен

преди 5 години

Почти всички в България бъркат първопричините за катастрофите и заради внушенията на КАТ смятат, че шофьорите са първопричината, което е погрешно. Начинът на шофиране по цял свят се определя от контрола за спазването на правилата и състоянието на пътищата. Ако пуснем 1 милион холандци да шофират в България, почти сигурно е, че те ще направят в пъти повече катастрофи от средното за България, а загиналите ще са 2000-3000 за този 1 милион.

41

Фалшива новина

преди 5 години

Няма пряка връзка между начина на шофиране и смъртните случаи по пътищата. За съжаление на онези 80% им промиха успешно мозъците, че за всичко са виновни шофьорите. Реалността е съвсем друга - около 90% от нарушенията и катастрофите са заради пълната липса на контрол от страна на КАТ, около 10% от нарушенията и катастрофите са заради лошите пътища и знаци и маркировки несъобразени с пътните условия и около 1/10 от процента са по други причини.

40

Az

преди 5 години

И ще бъде така докато българина си мисли че е най-добрият, най-можещият и най-знаещият, независимо че резултата е пълна катастрофа.

39

1

преди 5 години

Две основни причини:1. Лоши пътища.2. Стари автомобили, които нямат системи за сигурност.Статистиката е за смъртни случаи, не за брой катастрофи.

38

до бай Ром

преди 5 години

скоро минавах през Франция и като цяло е така, но стигна един участък , който бе около 20-30 км толкова прав - краят му не се виждаше

37

Анонимен

преди 5 години

Такива са ни пътищата, а катаджиите вместо да си вършат работата и помагат за безопасността се крият из храсталаците.

36

Колеги..

преди 5 години

..виновни са ви пътищата, КАТ, междунароното положение. Но никой казва, че превишението на скоростта с 30-40км/ч си е норма за 80% от водачите. Воланът се държи, кой както му скимне, най-често с една ръка отгоре, дори в упътванията на колите е написан правилния начин, камо ли на курсовете. Телефон, цигара, ядене - норма при шофирането. Колегиалност 0, тарикатлък 100%. Бабаитчетата с 30г БМВ-та просто няма смисъл да ги споменавам. А всички имаме деца, родители приятели, драматично е!

35

Сп??нс

преди 5 години

Тази седмица и в Испания КАТ е наточил балтията и "хвърчат глави" като за световно. Вторника , една позната , я избоцаха 200юро защото говорела чрез високоговорителя на телефона , докато е в скута й. По правилник, въпреки че не е в ръцете ти - пак се водело нарушение. Във всички барове само за това говорят хората- кой , къде , колко са го изгърбили.

34

Ром"с

преди 5 години

Във Франция пътищата тъй се направени ,че и те намаляват % от катастрофи,а не като у нас,където архитекторите или не знам си кои там се занимават с развръзките по пътищата ни,но има много недоглеждане от тяхна страна .Например във Франция-страхотна настилка,колата се движи безшумно и иска да я "натиснеш",но пътя не разрешава,защото на всеки на 2-4 км има кръгово или пък развръзките им не се пресичат една с друга при смяна на движението както е при нас... .Вина има и държавата ,не само шофьорите

33

Анонимен

преди 5 години

А какви са пътищата в България и другите държави.Тука има няколко магистрали ,а другите пътища са дупки.Колко често заради лошия път сте си ремонтирали колата.???Нека всеки коментиращ да напише и колко му е струвал ремонта.Защото всеки плаща данъци.