Като чета коментарите установявам, че 80% от пишещите са за СОП училища. Както каза един професор от БСП, 80% от българите са д....ли и едва могат да се подписват. Е, прав е бил професорът, макар да го ругаха.
Трябва да си доста неинформиран, за да си мислиш, че ако се касае за голямо умствено изоставане, родителите ще наприат за нормално училище! Всеки родител иска детето му е да щастливо, не може да го виждаш всеки ден как изостава все повече от съучениците си и страда от това. Безсмислено е да го мъчиш. За това си има специалисти, които могат да преценят дали дето е за общообразователно изли специализирано училище! С една дума - може и да не си със СОП, но със сигурност си за съжаление...
Както винаги и тук е пълно с коментари на хора, които изобщо си нямат понятие от това, което коментират, но дават истини и изводи от последна инстанция.
До АлексА ти си се разпенил(а) от злоба и искаш светът да търпи всичко, което на теб ти е изгодно. Чети по-внимателно за какво става въпрос в конкретния случай и дали това дете наистина е кротък аутист?Освен това, аз не давам съвети за конкретния случай, а за общо решение на проблема. Има деца, които могат да получат някакво полезно обучение само в специализирани помощни училища. Защото видовете СОП са различни.
666,децата със забавено умствено развитие са една малка част от децата със СОП - такива са децата със физически недъзи от всякакъв вид, агресивните деца, децата с аутизъм (които не са непременно със забавено умствено развитие, както всички си мислят), свръхинтелигентните деца. Всъщност съвсем скоро повечето деца няма да са под калъп и ще са деца със СОП. Такова ни е времето - различно и децата са различни. Много по-голям проблем в един клас е липсата на каквото и да възпитание!
след като внимателно изчетох всички коментари.В един от тях се съобщава новина от други сайтове. Майката предлага в коридора да стои човек, който да се намесва, ако детето й стане агресивно. Не пренебрегвайте този факт.Другият ми извод - тук вилнеят няколко лица, които явно имат близки деца със СОП. Съчувствам им и се надявам тези деца да бъдат интегрирани по възможно най-успешния начин. Но да ругаеш всеки, който не желае детето му да учи заедно с такова с ментални проблеми, е супер наглост!
Щом не можеш да схванеш, че не става дума за забавено умствено развитие, ти защо си учил заедно с нормалните деца?!
Децата със забавено умствено развитие нямат работа в нормалните училища. За тях трябва специализирани класове. Те не могат да се справят с програмата в нормалните училища и нямат работа там. Нормалните училища трябва да обучават деца, които се конкурират и част от които след това ще се окажат в елита на държавата. Държавата има нужда от елит. Някой трябва и да може да мисли.
В случая има и още един проблем. Защо нещата не се решават по правилата, а трябва кралят-слънце да се намеси? В случая това е за.министър. Би трябвало министъра и заместниците му да осигурят спазването на правилата и това да става без тяхната пряка намеса, както става в този случай. Щом правилата не се спазват, министъра да подава оставка.
До Когато едно дете неИскам лично да се обърна към теб и да ти кажа - ако не знаеш, че ти си пълен ***/ка, макар и без СОП. Училището е (най-често) първото място, където детето се среща със света. Ти искаш улици, автобуси, офиси и съседи, филтрирани от хора, които припадат, смеят се, говорят бавно и т.н.? За да научиш детето си на какво - че животът ще му се изсипва през сито и ще среща само хора, изрично одобрени от мама му и татьо му, които се държат така, че да не му развалят рахатлъка?!
А министърът е редно да не се прави на ощипана мома и да помагал лично на тази жена и нейното дете, защото такива хора са хиляди, а да види защо точно директорите се дърпат - класовете са големи, учителят е един, при разваляне на дисциплината (независимо дали от дете със СОП или просто от някое невъзпитано дете) учебният процес просто спира и учителите нямат никакъв механизъм за справяне с подобни ситуции. Да им осигури нормална среда за работа и тогава да съди!
Такова негативно и неадекватно отношение на обществото към това дете само ще влоши проблема му и ще провокира агресия и омраза към тези които му се подиграват и го изолират. Най-добрия вариант е частни учители, далеч от болното ни общество. Но не всички родители могат да си го позволят.
154,извинявай, ама в първи клас не може да се говори за "елитни" училища, паралелки или дори деца! Децата тепърва ще развият потенциала си и изобщо не се знае дали твоето отроче е по-талантливо, ученолюбиво и въобще в нещо по от това дете със СОП. Със СОП са и свръхинтелигентните деца! Та с една дума на тази вързраст е много по-важно да го научиш да бъде човек, много по-важно от писането и смятането, а с това оношение няма как да стане.
96Аз пък ще ти кажа - каквито са родителите, такива са и децата! Ако родителите не се надсмиват над различните и седнат да обяснят на децата си, то и децата не го правят! И е много по-лесно за самите тях, защото и те в някакъв момент могат да бъдат различни. В калса на сина ми има и деца със СОП, и от малцинствата, и с очила, и пълни...всякакви и се надявам да не чуя никога, че той се е подигравал на което и да е от тези деца!
е разглезено богаташче, прието в елитно школо с връзките и парите на баща си, значи това дете и неговите родители са положили усилия и се стремят да постигнат напредък по честен и законен начин, разчитайки на труда си. Редно ли е часовете в подобни паралелки да бъдат прекъсвани от истерични припадъци и други кризи на дете, което е болно и не може да контролира действията си? Можем да научим децата си на съчувствие към такова дете, но не е редно да подчиним темпа на тяхното развитие на недъга му.
Работата с такива деца изисква повече от това което получават другите деца, те също не са виновни и не трябва да бъдат ощетявани. Учителят не е магьосник, всичко грижи лежат върху него, заплатата е ниска, отговорностите високи. Проблемът е в Министерството на образованието, неспособни са да създадат истински (не на хартия) възможности за решаване на проблема.
какво е заболяването на това дете. Дано има училище, което да е ПОДХОДЯЩО за него, в смисъл, че няма да се чувства изолиран и няма ДА ПРЕЧИ на останалите деца. Защото знаем до какви ексцесии се стига, ако дете със СОП има психично заболяване.Нужно е:1. Да бъдат възстановени помощните училища, защото някои от категориите деца със СОП ще са най-защитени там и ще получат онази подготовка,която е по силите им.2. Майката да прояви разбиране.Много от децата в елитните у-ща не са глезени богаташчета
Деца със СОП са предимно ,които имат трудности с усвояването на учебния материал.Там ги тестват първо в детската и след това от 1до 4 клас,аутистите учат в нормалните класове но си имат винаги придружител във всеки час.Този придружител има за цел да насочи вниманието на аутиста върху урока , но не е учител .
""Заместник-министърът лично се ангажира да помогне с каквото може. Институциите определено проявиха загриженост Ба си моженето, ба си загрижеността !! ! ! С такова управление държавата ЗАГИВА. Жалко за младите хора.... Междувпрочем, кои са тези 3 джибри, които се изявяват като "конвент" ?
Напред! Науката е слънце. Но не и за 32-ро СУ, не искат Борис!