А кога ще измият улиците? Кога ще глобят строителните фирми за замърсяванията около строежите? Точно колите пък не са най-големия замърсител. Включвам се в протестите веднага, докате не изметем тази ***, бълваща подобни *** решения.
мн. интересно как ще се случи това. Явно на общинарите им се яде бой с камъни и то точноо преди общинските избори това... нагледахме се на малоумия...
Картофкеееее, крайно време е да се гръмнеш! Безмозъчна и страхлива кокошка си. Да управляваш един град се иска честност, интелект, откритост, познания и никаква корупция. А краденето е основна функция в СО. Какво е направено за да е в интерес на тези които плащат данъците? Нищо и половина! Решения в интерес на фирми и групировки от които те печелят милиони. А качеството го няма в нищо. И най-лесното, забрани. И с това проблема се решава. Кокошко смотана, изчезни!!!!
Спирането на коли от движение ще намали замърсяването само с около 1-2% от максимално допустимите норми, т.е. това си е имитация на дейност. Ако искаме чист въздух трябва да се направят две неща. Първо да се забрани отоплението с твърдо гориво като най-голям замърсител и второ, да се мият улиците всеки ден, както беше преди години. Първото ще свали замърсяването 3-4-5 пъти през зимата, когато замърсяването е в пъти над нормите, а второто ще сведе замърсяването до минимални стойности.
Как се лъжат хората, че колите замърсявали най-много? Първо чрез използването на средногодишни стойности, а не стойностите, когато замърсяването е над нормите или в пъти над нормите. Примерно, през декември и януари, замърсяването е примерно 4-5-6 пъти над нормите заради отоплението с твърдо гориво, но като го превърнеш в средногодишно излиза, че замърсяването от отоплението е доста ниско, защото през лятото не се отопляваме. При колите: колите се движат и вдигат прах от улиците и замърсяват.
Който е пътувал извън България, знае, че колите ни не са основният проблем. София е сравнително ненатоварен откъм автомобили град. По-големите замърсители и мерките срещу тях:1. Отоплението на твърдо гориво. Единствената възможна ефективна мярка е пълна забрана с предложение за компенсация.2. Строителството. Ако трябва - нови правилници и затегнат контрол за чисто строителство.3. Инфраструктура. Покрай строителството (т. 2), разбиването на улиците ще намалее драстично.Успех на инициативата!
Софийска община пак чупи тъпометъра по некадърност! А какво разбират под мръсен въздух, тея гагаузи?? Може би сега въздуха е кристално чист?!?! Или под мръсен въздух се разбира когато наденем противогазите?!? Абе гледам и не вярвам на ушите си!
Сещате ли се защо никога не публикуват данни кой точно замърсява въздуха на София, кога и колко? По поръчка на Столичната община един екип от учени от един столичен ВУЗ бяха направили едно изследване и стъкмили едни смехотворни резултат, за да бъдем успешно манипулирани. Все пак като ги комбинираме и направим някои преизчисления се оказва, че колите изобщо не са проблем, въпреки че в изследването към замърсяването от колите е прибавено и това от неизмитите улици в София, което е 2 пъти по-голямо
Ако има приз за генериране на безумни идеи-наш Е!Всеки сам в колаДвигнаха билета за гр траснпорт, сега било мръсно-безплатно.Преди Кремиковци замърсявал, не, не съм, а сега няма Кремиковци, прахолякът е дори повече.Половин България живее в София и се чудим защо е толкова МРЪСНО..DD
Замърсяването с ФПЧ е няколко пъти над нормите само в най-студените зимни дни, обикновено през декември и януари. какво от това, че ще спрат част от колите, когато през тези дни техния дял в замърсяването е пренебрежимо малък, примерно 1, 2 или 3%?!През юли и август, когато замърсяването е в нормите, над 70% от замърсяването с ФПЧ се дължи на неизмитите улици.
Това за максимална скорост от 30 км/час е върха на тъпoтaта. Тук правилото е просто - по-ниска скорост води винаги до по-голямо замърсяване по две причини. Първата е, че двигателя не работи в оптимален режим или по-точно трябва да работи в доста по-замърсяващ режим, а втората е, че така се увеличат задръстванията и свързаното с тях по-голямо замърсяване на въздуха, въпреки че колите не са голям проблем при замърсяването на София, където отоплението през зимата и неизмитите улици са решаващи.
Браво, отлично!! Само да запитам, кой от СО ще ходи у Факултета или Орландовци и ще забранява на шведите да не горят гуми? Самоковската кралица ли? Ами по богаташките къщи които се топлят само с дърва и въглища, кой? Или там от страх никой никого няма закача. И какво, обикновения човек ще гърби и страда защото някой ще продължава да печели от газа, тока и горивата? Както винаги, болен здрав носи.
Некадърност и пак некадърност. Некадърници взимат решенията, придават им някакъв вид като за пред по-простите хора и давай през просото. Добре се знае, че през зимата, когато замърсяването е в пъти над нормите, замърсителя е отоплението с твърдо гориво, както и че през лятото, когато замърсяването в нормите, само 1/3 от замърсяването е заради двигателите на колите, а другите 2/3 са заради неизмитите улици и вдигащите се от тях ФПЧ от вятъра и всичко движещо се: пешеходци,коли,велосипеди,детски
До АнонименХахаха хората ще си махнат колите , имаш ли завършен 8 клас, мозъкът ти го няма, избави ни от присъствието си. Ти си виновен за затъпяването на българския народ!
Ауууу, ами Баце как ще ходи на "работа" ако се спрат колите поради замърсен въздух? Пеша или с колело? Ами охраната как ще го пази? И те ли с колелета и щитове? Той ще върти *** в центъра-средата, те около него. Както трепери от страх да него севтоса некой негов "благодарен" бивш колега-бандюга, Баце трябва да решава. А Самоковската кралица която ако падне на софиянци ще види Свети Петър отблизо, тя как ще идва, с каруца ли? За бедняка може гъзобрък след гъзобрък. А за тези кво?
Морски град в Испания: 1,30? билет за градски транспорт, за тези с адресна регистрация в града -7? е годишната карта ,градинките се чистят всекидневно, главните улици се мият също всеки ден, правилата на пътя са наложени ,чрез контрол и налагане на солидни глоби( 90% дават предимство на пешеходна пътека, без светофар, преди още да си стъпил на платното, липсват клаксони и изнервени самоволни и безразсъдни шофьори
Сигурно е вече, че електронните билети и картите ще може да става чрез компютър и телефон.Ко? Ко каза, ко?
А! В София имало замърсен въздух!?? Странно, управниците винаги разправят "нема, нема, всичко е в норма" от тиливизора.
А защо не вземат от общината просто редовно да мият улиците и тротоарите?! И да не се оправдават, че имало паркирани коли! Обявява се график за всеки квартал и отделните му улици кога предстои миене и хората ще си махнат колите. От общината не виждат ли каква прах на облаци се вдига изпод метлите на тия от "временната заетост", ето това е прахоляка, който дишаме, малко вятър като духне и всичко е във въздуха.
Браво добра инициатива. Все пак тя е за Нас. Ние се тровиМ и нашите деца !Държавата да помисли и някоя стратегия за леко финансиране при закупуване на Ел Кола.Като цяло държавата ще печели от тока, защото е производител. Има смисъл да влага всяка година малко пари за подпомагане на закупуване на такива коли.
Решено, в София: При мръсен въздух – без коли, метрото – без пари!