Какво стана с мандатността на директорите г-н министър? Аааа да, те са вашите хора, как така ще ги сменяме...
Тук не става дума кой учебен е излишен, а доколко е необходимо да се "задълбава" в него! Тук става дума най-вече за гимназиалните класове, където се преподава един излишна информация, неприложима реално в живота, вместо да се изучават специални предмети които ученика сам е избрал да изучава. Също така трябва да се насърчава ученика да мисли, тоест съответния предмет да му е интересен, а не да зубри, защото от това няма никакъв смисъл.
Само не знам къде остана " полагането" на обща култура, възпитание и даване на ценности в семейството, което да подготви детето и за училището и за отношенията с други хора... Много едностранчиво звучи - децата просто се оказват "развалени" или много лесно се развалят...И след толкова цинични коментари от възрастните, които претендират за някаква обща култура и т.н, как да не си помислиш, че каквото и да се случва с децата, то не е просто отражение на случващото с възрастните и обществото...
Закона е сбъркан!!! Игнатов и той! Давам пример, какво би станало ако и на пътя започнат да не прилагат наказания за пияни шофьори? за да не ги "стресираме"? защо в училищата се позволява издевателство над учителя от отделни индивиди-простаци? Наказания предвиждат ли се? Всичко започва първо от дисциплината, след това идва и останалото... за съжаление министъра отново не е в час!
Истинска история. В компанията, в която работя назначиха нова колежка, току що завършила и със самочувствие до небето. Още първия ден шефът и възложи да свърши нещо елементарно, което се преполага, че се изучава още в първи курс. На края на деня работата не беше свършена. А оправданието и беше: "Ама това сме го учили в първи курс и аз не помня как се правеше!". И така няколко пъти, на 2-я месец я уволниха, защото на практика беше напълно некадърна. Е, сега расте цяло такова поколение. Честито!
Хубаво е да се разгледат различни дисциплини в обучителния процес. Наистина някои от тях са прекалени, но едно дете трябва да разгледа колкото се може повече сфери на науката, за да определи кое го влече и кое не. В противен случай ще бъдат още по-ограничени. Замисли се тук в БГ университетите какъв специалист можеш да станеш-икономист, инж., моряк, IT спец. и малки изключения в СУ като орнитология и т.н. Едно дете в БГ ако каже искам да стана космонавт ще се смееш, но ако е другаде ...
Езиците са просто допълнение към твойте знания и умения - как да те наема за дадена позиция, ако ти нямаш елементарни познания в тази област?
Това с пубертета и другите аномалии си го обяснявам с "подобренията" правени от търговците и производителите на месни, растителни и др. храни. Не може да тъпчеш едно животно с химия за да расте с часове и после месото от него да бъде безопасно.
Днешните деца ще са в пъти по умни от нас пък кои каквото си иска да казва и смята.Само трябва повече упражнения за сръчност да правят, щото това го губят от застояване пред комп. и практика и упражнения и са бетон.Журналята да си пишат простотиите не ми пречи!И дъртаците дето са заприличали на нашите дъртаци от едно време: "Тия младите за нищо не стават"Ние сме по умни от тия преди нас.Те, децата, ще са по - умни от нас.Тва е!
Ако изключим биологията,как ще обясниш например цикъла на дъщеря си?Ако изключим физиката как ще обясниш как се получава сянката?Ако изключим химията как ще обясниш какво е ръжда?Ако изключим историята дали ще знае кога е съединението на България?Ако изключим географията как ще обясниш защо има планини и ако изключим литературата как ще си обогати речника?С нечленораздени звуци -А!Ле-ле!Йе!???? Малцина са тези които в 6 клас знаят че ще стават лекари или космонавти.
учи, за да не работиш ;) какъв е смисъла от толкова много знания ако после не можеш да ги реализираш и да спечелиш от тях ?
наистина в училище 90 % а може и повече от информацията е излишна .. по-лошото е че е огромна загуба на време, просто трябва от много по-рано да се профилира обучението и да се учи само това което ти е необходимо . и да се облекчи изпитването по общообразователните предмети - само някакъв лек тест и да се преминава нататък .
Дадох пример с химията. Може да ми потрябва и нещо друго, но за разлика от повечето днешни деца знам как да намеря нужната информация. Ти знаеш ли как ще ти се развие живота и какви знания ще ти трябват някой ден? Не, нали.
това че пубертета настъпва толкова рано вече въобще не ми харесва х((((( те затова сигурно сегашните момичета на 20 години изглеждат на 35 .. и остаряват и се амортизират толкова рано
Днешните деца в пъти по-умни и възприемчиви от соц поколенията, което днес понеже е много добре образовано не е в състояние да възприеме нищо ново - по-лесно ще научеш магаре да използва Excel, отколкото соц вундеркинд.--Аз съм соц вундеркинд и смея да твърдя, че се справям отлично със софтуера и хардуера, владея няколко чужди езика на ниво - да пиша свободно на тях.Няма голямо значение от кое поколение си, а какво има в главата.
дядо ти е казвал защото тогава не е имало много хора да знаят езици, защото може да се махнеш от тази държава с език. обаче вече има много хора с езици...където по твоя начин без логика може да бачкаш само като преводач... ако това те влече лошо няма, но ако това не стане после какво ще правиш? ето с това се различаваме аз си имам изготвен един път коитод а следвам и ако се проваля 2ри 3ти 4ти оставил съм си доста врати като резервен план защото има много непредвидими фактори
Ама забравяш поколението на около 30. Ние не сме соц поколение и смея да твърдя, че сме много по-образовани от днешните тийнеджъри защото за наш късмет успяхме да съчетаем и двете системи, дисциплината от преди 1989 и съответно свободата и достъпа до информация, която има сега. Така, че малкия не мисли, че светът започва и свършва с вас.
Днешните деца - повече информация, по-малко знания