Всичко е за да накарат хората да минат на електромобили - при тях се влага по-малко материал, а цената ще е същата. Има дизели и дизели - някои пушат черен дим и наистина тровят, а при други не виждаш да излиза нещо от ауспуха. Със сигурност може да се направи нещо по-въпроса и тези коли да станат по-екологични, но интереса не е такъв. Аз обаче карам бензинова японка, 90кс. - икономична е и е здрава. Пътувам на къси разстояния всекидневно и не смятам да я сменям, докато не се наложи.
Това е шанс автопарка в България да се подмлади значително, но автоджамбазите надуват прекалено много цените и май няма да стане.
Сравненията между България и развитите държави от Западна Европа не са особено смислени. Примерно в Италия средният пробег на един автомобил е 15-20 пъти по-голям от пробега на автомобилите в България, а и автомобилите са с 50% повече на човек от населението. Това прави 25-30 пъти по-голямо замърсяване от автомобилите в Италия в сравнение с България. Подобно е положението и в Германия и т.н.
Можеш да започнеш с горивото, особено продаваното у нас. Щото в крайна сметка колата представлява повече или по-малко луксозна печка с екстри на колела, която повече или по-малко пуши при работа. А производството на материала за горене се свежда до нагряването на суров петрол в дестилационна колона, където от сместа първо се отделят летливите фракции, после пропана и бензина, след това дизела и т.н. Всяка по-късно отделена фракция изисква повече допълнително рафиниране или пари, нататък е ясно..
стига сте писали глупости.камионите и автобусите замърсяват в пъти по вече от дизеловоте автомобили новите дизели не са по зле от бензиновите
В подкрепа на 5Германия - 82,8 милиона население и 30 милиона дизелаИталия - 60,7 милиона население и 20 милиона дизелаФранция - 67,3 милиона население и 35 милиона дизела...България - 7 милиона население и 1,21 милиона дизела*Схващате ли разликата или ви трябват още пояснения? Все пак би трябвало да знаете приблизително колко е населението на тези държави.
Абе тиквената шайка ще измисли начин за още по голямо дране!Не се съмнявайте!Ще изчакат народа да се гръмне на дизели и после хоп...четворен данък!
До 9. Когато зимата при -15 ти замлъзне нафтата и не минава през филтъра , или попадне лио дизел със съдържание на натриева основа над допустимото, и ти съсипе горивна апаратура за хиляди левове, сам ще разбереш.Евтиното винаги излиза по-скъпо.Статията е манипулативна. В нас в автокъщите могат да струват автомобилите 21 000 но масовия внасян автомобил се купува там за 300-500 евро, а се продава тук на цени, за кой колкото не го е сраб да сложи надченка, при това-даже често и без да има фирма
В последните години се нагледахме на какви ли не европейски безумия,та дизелното ли ще ни уплаши!?Таман дизелите станаха стока и решиха да ги ликвидират.Лу.да работа...Трябва да се подхожда по-спокойно към тия неща,без истерии!Всъщност по-големия проблем е излишно високия брой автомобили на глава от населението и неефективното им използване.Ако се свали количеството наполовина и се оптимизират транспортните схеми,резултатът ще е много по-добър,отколкото масова електрификация(примерно).
Доста безмислен коментар в новината.По принцип дизеловите коли не замърсяват повече от бензиновите, с изключение на азотните оксиди. Забраняват дизеловите коли само в няколко улици или части от тях в някои градове, където има наднормено замърсяване с азотни оксиди. В България няма наднормено замърсяване с азотни оксиди и е нормално да се купуват повече дизелови коли, които като цяло замърсяват по-малко от бензиновите коли. Няма наднормено замърсяване, защото колите са по-малко и се карат малко
До 5 - само сега остава да кажеш и колко е населението на Германия и Италия в сравнение със 7 млн България и статистиката ще е точна !Докато в нормалните държави ще махнат дизелите, ние ще си дишаме мръсния въздух, после ще лекуваме рак и белодробни болести - ниския разход на дизела ще ни излезе "златен"Бай *** иска дизел, за да може да пердаши с 200 км/ч, щото всички много бързаме докато най - накрая се натресе в някое дърво или друга кола в насрещното та се свърши
хора КУПУВАЙТЕ дизел хем е на цената на бензините, но харчи в пъти пъти по малко, хем е много по здрав, хем е по мощен на ниски обороти, чудо и приказ, тепърва почват промоциите записвайте са за дизел нов внос с тюв
Дизелът в Европа умира, а у нас "пали" с пълна сила---Е ТО НИЕ НАЛИ ВИНАГИ СМЕ "ПО-УМНИ" ОТ ЕВРОПАИ ВСЕ НА "КЕСТЕРМЕ"....
България отдавна се е превърнала на моргата на Европа и Острова !Всеки гледа далавера ,ако може -да не работи !Колкото се спазва забраната за пушене на обществени места ,толкова ще се спазва и ограничение за дизелови двигатели !Ако ,изобщо се появи такава !
Смешна цифра 1,210 000 дизела. Елате тук в европата да видите за каква бройка става въпрос. Германия 30 000 000 дизела, Италия 20 000 000 дизела франция 35 000 000 дизела това е официална информация.
Така ще е при положение,че за президент имаме един въртоглав *** в лицето на румен радев! Аок беше президент на място, а не мъж под три чехъла, а именно тези на *** техноимпекса, любовницата деса, караща в насрещното, за да си купи бельо, бягаща от патрули на КАТ по бул България до Бояна, и под чехъла на оная с кошера на главата, изявяваща се като зам президентша, то нямаше да имаме проблем с дизеловите разпади!Ако беше МЪЖ, а не мучащ тъпир, щеше да наложи ВЕТО на дизеловите автомобили!
Дизелът в Европа умира, а у нас "пали" с пълна сила