Засега единствено екологично чисти са автомобилите на газ. С традиционни фарове доказано безвредни/.Без инсталирани радиоактивни скенери /Всички нови автомобили вкл електромобили са с недопустимо вредни скенери инсталирани вместо доказано безвредни фарове..Увреждат жестоко въздуха,земята и всичко живо вкл пешеходци и деца..Един за 1000 км уврежда земята по тежко отколкото 1000 танка с дизелови двигатели от втората световна война
Защо никой не каже за минуса на електромобилите - че набират твърде рязко и спират и на някои хора им става лошо? На мен в тролей, влак и трамвай ми става лошо понякога, а в автобус - не, защото електрическите средства са като вертикален асансьор - твърде рязко потеглят, а при спиране има зацепвания.
До HandelПолзва се течен кислород за горенето вместо въздух, а изгорелите газове се компресират и съхраняват на борда, това по време на бойни действия ест. Когато прикритието не е първостепенно бачкат и на шнорхел.
До Анонимен 48: Приятелю, не си размахвай невежеството като байряк. От това то няма да стане по-малко. Как точно ще работи дизела под водата? Малко мислица да се приложи много ли е трудно? Не-атомните подводници имат дизелови двигатели и шнорхел, т.е. могат да стоят малко под повърхостта на водата и дизела да работи, да движи подводницата и да зарежда акумулаторите, но това е покана да дойдат лишковците и да я изпапат. А за атомните - да не мислиш че реакторите се палят и гасят както ти скимне?
До Анонимен 49: Теоретически може - вторият воден контур върти турбина, която вместо да произвежда ток, чрез редуктор върти винтовете. Но при тези мощности нищо чудно редуктора да трябва да е по-голям от подводницата. Освен това е много по-шумен от електродвигателя, и без специални джаджи няма как да получиш безстепенно регулиране. докато иначе турбина ->генератор->елетродвигатели->винтове.
спокойно.преди месец пътувах в самолет заедно със сина на проф. Мермерски - Йонко Мермерски.Той има изобретена смес която намалява в пъти замърсяването от дизела, както и подобрява КПД-то. Сега се тества от големи компании, въпрос на време да го пусна това като публична информация :)
Преди 15 години така почна експанзията на дизела. Беше забравен остарял и смешен. Никой не вярваше в него. Но големите лобита го пуснаха в действие поради натрупани големи количества . Ето днес дизела е ера през бензина. Икономичен , мощен , лесен при каране на дълги разстояния. Сега отново бутат в друга посока нещата скоро ще разберем защо. Това за екологията е алабааа за масата да вярва в него. Но в основата винаги е друга играта.
Дизелите, старите под евро 6, няма да се забранят въобще. Всъщност става въпрос за забрана за влизане в някои улици на големи градове. Например витошка в София и тем такива.. а евро 6 никъде няма се забрани поне още 10 години, пък тогава тя вече без туй няма да струва скъпо и човек живеещ в центъра на Париж или Берлин едва ли ще си го купи на старо..
НАФТОВА ПЕЧКА, като се раздрънчи и господ не може да е оправи. ЗАКРИВАЙ... ,с две ръце ЗА... .
До Анонимен 56:Човече, какви екологично чисти, какви пет пари? Тоците да не се берат по дърветата? Нали трабва да се построят електроцентрали за тях? Или на въглища, или атомни (за водно вече капацитета е изчерпан). После трябва подстанции, далекопроводи, трафопостове, милиони километри проводници, милиарди акумулатори. Всичко това намалява и кпд, и "зелеността". Сега са зелени докато са гъзария.
Дизелът все още няма икономическа алтернатива. И понеже светът се върти около парите, не вярвам този добър двигател скоро да бъде забравен!
В момента, главният източник на водород е разлагането на водата, и компресирането на водорода. После идва изгарянето във клетките. Обаче има една подробност, а именно, че енергията за разлагане е много по-висока, отколкото енергията за последващото движение! Демек не е икономически приемливо. Това няма почти нищо общо с брауновия газ, защото последният няма как да стане основен за движението без водородните клетки. А за тях виж началото на писанието.
За хърватинът Н.ТЕсла пише, че е открил начин да използва статичното електричество от атмосферата, за да задвижва демонстрационния си електромобил. Как е ставало това, не е ясно, или се държи в тайна. Пише, че някакво устройство с размери на кутия за обувки е свързал с ел.двигателя и така е карал две седмици. После си е прибрал кутията и я е унищожил. Докато сега се залага на акумулиране на ел.енергията. Има огромна разлика. Ресурсът който Тесла е ползвал е неограничен.
Истукане, хубави са ел.двигателите, дума да няма. Имат много по-високо кпд. Но проблема не е в тях, а в съхранението на ел.енергията. Батериите все още не позволяват дълъг пробег без дозареждане,без да стане конструкцията недопустимо тежка и икономически недостъпна за масова употреба. Там трябва да се хвърлят усилия, а не с декрети да забраняват дизела. Навремето бензиновия мотор се е наложил като по-ефективен от парния, и хората са го предпочели него без разни забрани.
Сега масово западно европейците ще си пр одават старите дизели, за да си купят нови бензинови или хибриди. Едни пари ще преминат от народа към автомоб. компании. Пък и потреблението гориво като количество ще нарастне. Още повче пари ще си плаща народа. След време хоп..появява се нова технология - дизела става супер екологичен и предпочитан и така сегашната песен в полза на дизела.
Айде пак спекулациите!!?? Това, че голяма част от американските бургерояди се изплашиха до смърт от т.нар "дизелгейт", който беше нищо повече от маркетингов трик, не означава, че и европейците са толкова прости колкото тях!!! Не може бензина, който се харчи в повечето случаи 2 пъти повече от дизела, да е по-екологичен!!! Друг е въпроса, че същите бургерояди нямат двигател по-малък от 3 литра, че не ги задоволява!!!
Краят на дизела наближава? Българинът все още го харесва!