65

ГАсете фаровете

преди 6 години

Засега единствено екологично чисти са автомобилите на газ. С традиционни фарове доказано безвредни/.Без инсталирани радиоактивни скенери /Всички нови автомобили вкл електромобили са с недопустимо вредни скенери инсталирани вместо доказано безвредни фарове..Увреждат жестоко въздуха,земята и всичко живо вкл пешеходци и деца..Един за 1000 км уврежда земята по тежко отколкото 1000 танка с дизелови двигатели от втората световна война

64

Анонимен

преди 6 години

Жокера. Това,няма да стане поне. Още 10 г

63

Анонимен

преди 6 години

Защо никой не каже за минуса на електромобилите - че набират твърде рязко и спират и на някои хора им става лошо? На мен в тролей, влак и трамвай ми става лошо понякога, а в автобус - не, защото електрическите средства са като вертикален асансьор - твърде рязко потеглят, а при спиране има зацепвания.

62

Гн Миташки

преди 6 години

И какво ще правим колите на изплащане....

61

Анонимен

преди 6 години

Къде беше Боце -тиквума на парада? Или не иска да е 2-ра цигулка? Егото му не позволява?

60

Анонимен

преди 6 години

До HandelПолзва се течен кислород за горенето вместо въздух, а изгорелите газове се компресират и съхраняват на борда, това по време на бойни действия ест. Когато прикритието не е първостепенно бачкат и на шнорхел.

59

Handel

преди 6 години

До Анонимен 48: Приятелю, не си размахвай невежеството като байряк. От това то няма да стане по-малко. Как точно ще работи дизела под водата? Малко мислица да се приложи много ли е трудно? Не-атомните подводници имат дизелови двигатели и шнорхел, т.е. могат да стоят малко под повърхостта на водата и дизела да работи, да движи подводницата и да зарежда акумулаторите, но това е покана да дойдат лишковците и да я изпапат. А за атомните - да не мислиш че реакторите се палят и гасят както ти скимне?

58

Handel

преди 6 години

До Анонимен 49: Теоретически може - вторият воден контур върти турбина, която вместо да произвежда ток, чрез редуктор върти винтовете. Но при тези мощности нищо чудно редуктора да трябва да е по-голям от подводницата. Освен това е много по-шумен от електродвигателя, и без специални джаджи няма как да получиш безстепенно регулиране. докато иначе турбина ->генератор->елетродвигатели->винтове.

57

Анонимен

преди 6 години

Карам си дизел и няма да го сменям .

56

Анонимен

преди 6 години

спокойно.преди месец пътувах в самолет заедно със сина на проф. Мермерски - Йонко Мермерски.Той има изобретена смес която намалява в пъти замърсяването от дизела, както и подобрява КПД-то. Сега се тества от големи компании, въпрос на време да го пусна това като публична информация :)

55

Анонимен

преди 6 години

Преди 15 години така почна експанзията на дизела. Беше забравен остарял и смешен. Никой не вярваше в него. Но големите лобита го пуснаха в действие поради натрупани големи количества . Ето днес дизела е ера през бензина. Икономичен , мощен , лесен при каране на дълги разстояния. Сега отново бутат в друга посока нещата скоро ще разберем защо. Това за екологията е алабааа за масата да вярва в него. Но в основата винаги е друга играта.

54

Анонимен

преди 6 години

Дизелите, старите под евро 6, няма да се забранят въобще. Всъщност става въпрос за забрана за влизане в някои улици на големи градове. Например витошка в София и тем такива.. а евро 6 никъде няма се забрани поне още 10 години, пък тогава тя вече без туй няма да струва скъпо и човек живеещ в центъра на Париж или Берлин едва ли ще си го купи на старо..

53

Анонимен

преди 6 години

НАФТОВА ПЕЧКА, като се раздрънчи и господ не може да е оправи. ЗАКРИВАЙ... ,с две ръце ЗА... .

52

Handel

преди 6 години

До Анонимен 56:Човече, какви екологично чисти, какви пет пари? Тоците да не се берат по дърветата? Нали трабва да се построят електроцентрали за тях? Или на въглища, или атомни (за водно вече капацитета е изчерпан). После трябва подстанции, далекопроводи, трафопостове, милиони километри проводници, милиарди акумулатори. Всичко това намалява и кпд, и "зелеността". Сега са зелени докато са гъзария.

51

Анонимен

преди 6 години

Дизелът все още няма икономическа алтернатива. И понеже светът се върти около парите, не вярвам този добър двигател скоро да бъде забравен!

50

Анонимен

преди 6 години

В момента, главният източник на водород е разлагането на водата, и компресирането на водорода. После идва изгарянето във клетките. Обаче има една подробност, а именно, че енергията за разлагане е много по-висока, отколкото енергията за последващото движение! Демек не е икономически приемливо. Това няма почти нищо общо с брауновия газ, защото последният няма как да стане основен за движението без водородните клетки. А за тях виж началото на писанието.

49

Анонимен

преди 6 години

За хърватинът Н.ТЕсла пише, че е открил начин да използва статичното електричество от атмосферата, за да задвижва демонстрационния си електромобил. Как е ставало това, не е ясно, или се държи в тайна. Пише, че някакво устройство с размери на кутия за обувки е свързал с ел.двигателя и така е карал две седмици. После си е прибрал кутията и я е унищожил. Докато сега се залага на акумулиране на ел.енергията. Има огромна разлика. Ресурсът който Тесла е ползвал е неограничен.

48

Анонимен

преди 6 години

Истукане, хубави са ел.двигателите, дума да няма. Имат много по-високо кпд. Но проблема не е в тях, а в съхранението на ел.енергията. Батериите все още не позволяват дълъг пробег без дозареждане,без да стане конструкцията недопустимо тежка и икономически недостъпна за масова употреба. Там трябва да се хвърлят усилия, а не с декрети да забраняват дизела. Навремето бензиновия мотор се е наложил като по-ефективен от парния, и хората са го предпочели него без разни забрани.

47

Павел

преди 6 години

Сега масово западно европейците ще си пр одават старите дизели, за да си купят нови бензинови или хибриди. Едни пари ще преминат от народа към автомоб. компании. Пък и потреблението гориво като количество ще нарастне. Още повче пари ще си плаща народа. След време хоп..появява се нова технология - дизела става супер екологичен и предпочитан и така сегашната песен в полза на дизела.

46

Българин

преди 6 години

Айде пак спекулациите!!?? Това, че голяма част от американските бургерояди се изплашиха до смърт от т.нар "дизелгейт", който беше нищо повече от маркетингов трик, не означава, че и европейците са толкова прости колкото тях!!! Не може бензина, който се харчи в повечето случаи 2 пъти повече от дизела, да е по-екологичен!!! Друг е въпроса, че същите бургерояди нямат двигател по-малък от 3 литра, че не ги задоволява!!!