комшията се тресе таксиджия има три автомобила втора употреба и няма къде да паркира. А в Румъния им ясно казаха на семейство само по един автомобил втора употреба могат да имат.....
Въвеждането на платена зона за паркиране някъде, създава ад в паркиранетто в съседните квартали, където такава зона няма. По този начин манипулират хората да искат да плащат на мафията за паркирането и се оказва, че това било много лесно. Май е прав Иво Х. за 80%. За София това няма нищо общо с трафика, както се опитва да ни лъже един тук. По света може и да е така,но в София не е като по света. Достатъчно е да се види какъв е градския транспорт в София и как е по света, за да се види разликата.
Хайде искаме ЦЯЛА СОФИЯ да стане зелена зона! Поне наглеците ще се научат да паркират правилно.
чупи ти се само логиката!а за какво плащам пътен данък?...винетката за републик. мрежа, ясно!...а пътния данък към същата тая община???ПЪЛНО Е С ПЛЯМПАЛА КАТО ТЕБ, КОИТО ТРОЛЯТ БЕЗ ДОРИ ДА ПОЧЕТАТ, ПЪК КАМО ЛИ ДА СЕ ЗАМИСЛЯТ!!!
А защо не се помисли за 3-4 обществени големи паркинги, вместо да се започва със зони, такси, дране и т.н. Нека има избор - платен паркинг извън центъра или скъпия смс за паркиране в централните зони.
Местата за паркиране в София са ОГРАНИЧЕН ресурс. Потребяването на всеки ограничен ресурс трябва да бъде ПЛАТЕНО за да има ред.Решението с транспорта в София не е в модела "всеко софиянче с кола" Решението е да е скъпо с кола и парите от това да подсилят градския транспорт. Фандъкова много се мота и за това града се задръсти и вече е проблем придвижването.
До до зонаджиитеДаваш 200лв защото пътят пред вас не ти е бащиния и с таратайката си РУШИШ, асфалт, плочки и друга инфраструктура.Безплатен обяд няма, ама когато човек е живял 45+ години и се е клел на партията малко трудно го проумява!!!
Във индустриалната зона на Мерцедес във унтертуркхайм Щутгарт има 20 гаража на 5 нива. Там е и централният завод на Порше и те имат надземни гаражи:)
Според проектите около ВМА може да бъдат разчертани 600 места.=== И къде това, по тротоарите наоколо ли? Нали току-що набихте колчетата там?! Ако това се случи, ще е явен разход на пари без никакъв смисъл.
ако не беше за пари, щяха да направят зоните в цяла София, а за живущит в района - винетка за 20лв. Хем няма да мрънкат и ощетяват, хем ще си взимат от прушълците, хем ще стимулират ползването на гр. транспорт....ама НЕ, дай и по 200лв. да дереме!...и н е въпроса ИМАМ ли 200лв да дам щом карам кола, а ЗАЩО да ги давам, на какво основание???основания за данъци, затраховки, винетки, акцизи се намират тук-там, но за това паркиране не намирам причина!
Много разбирачи има. Ако говорим за Крива река само живущ в квартала може да разбере какъв е проблема. Да си ограден от болници и зона около тях, а вътре презастроено и продължават строежите. гсм номера по предните стъкла ако имаш късмет и прочие. АД АД.
Не се учудвам, че панелкаджиите протестират срещу наложени по цял сват норми. Както отдолу вече казаха, една от основните цели на зоните е да НАМАЛЯТ ТРАФИКА!!Ако някой реве срещу 200лв винетка за паркиране на година, просто не трябва да кара кола! На същите тези им се вдигал разхода от фарове и пр.глупости.
"Обществени многоетажни паркинги" е един мит:1. Намерете парцел в кадастъра2. Стойност на парцела.3. Стойност на строежа.4. Стойност на поддръжката.5. Стойност на охраната.6. Дотук се вижда, че не може да е безплатно ползването му - а ако наоколо е безплатно паркирането, колко ще влязат.7. Ако входно/изходната пътна инфраструктура към такъв паркинг е под прозореца ти т.е. денонощен шум и мръсен въздух? - Никога няма да мине обществено обсъждане.8. Не се намалява трафика, а се стимулира!
Преди 20 години правихме подземни гаражи във района на олимпияхале във Мюнхен. 300 метра подземен гараж за две коли във гаражна клетка на 2 нива:)))
Зони трябва да има дори и в жилищните квартали, а за изброените места е крайно наложително!!Всеки е свикнал да ходи с кола и да паркира на 5м от там за където е тръгнал (включително и аз). Но напоследък, когато имам работа в центъра, все по-често предпочитам градски транспорт или колело...Ми не е лошо!!НАВСЯКЪДЕ, където направиха сини и зелени зони, едно време беше АД. Сега си е съвсем нормално за паркиране.Абсолютно съм съгласен да давам по няколко стотин лв на година за паркиране!!
Почти никой тук не е разбрал смисъла на платеното паркиране. Смисълът е да намали трафика, а не да осигури места за паркиране! Като трябва да плащаш извън района около дома ти и освен това си ограничен и по време, се замисляш дали да ползваш колата.
После отново гласувайте за ГЕРБ и кмет на ГЕРБ, докато не ви смъкат кожичките от гръбчетата, няма да мирясат!
Никъде по света не започват с дране на шофьорите с платени зони за паркиране. Навсякъде по света първо правят паркинги, оправят си градския транспорт, оправят си организацията на движението и паркирането и ако това не помогне, чак тогава се отива към платени зони за паркиране. Само в България се застрояват паркинги, влошават се орагинзацията на движениети и паркирането, както и градския транспорт и се започва с въвеждането на платени зони за паркиране, а стадото се убеждава само да си ги поиска
В Мадрид под всяко по-голямо кръстовище има подземен паркинг. Във Варна пред Катедралата -нищо, а може да се направи паркинг който да поеме всички коли и старата част да стане 100% пешаходна зона.
София – зелена зона! Скоро и около ВМА, Зона Б-5 и Красно село