Лятото замърсяването е в нормите, но тогава не горят камини и печки с въглища и стари гуми, а автомобилите са поне 2-3 пъти повече.
30% от петрола се използва за гориво на автомобилите, другото е за тежката промишленост, отопление..ТЕЦове..и т.н. Защо пак ни "пускат" по пързалката! Имаме неизчерпаем източник на енергия (Слънцето), да се развиват технолигии как да се отопляваме, как да ползваме енергията...КОЛИТЕ са ни най-малкия проблем..30 % от петрола! Замислете се ако само автомобилите използват петрола....дали пак ще е толкова мръсно!
"Най-мръсен въздух дишат жителите на ... "Хиподрума", "Надежда" и "Павлово". А и други!Плащаме данъци държавата да си върши работата, възложена и от народа, който и плаща с целия си доход за ПЕТ месеца. Ако ватман закъснее минута, го глобяват няколко лева. Ако работник при високо хуманния капитализъм допусне брак, тати капиталист (пръкнал се като заграбил натрупани средства от гадния "соц") му удържа стойността на брака.Но за отровените от въздуха НЯМА КОМПЕНСАЦИЯ. И ГЛОБА ЗА ДЪРЖАВАТА НЯМА
Да обяснят от общината защо спряха газифицирането. Да се провери дали пък замърсяването в контролните точки не се дължи на задръстванията. Има предложения за промяна на регулациите на светофарите по големите задръствания, но от ЦГМ са велики и не искат и да чуят. Но разбира се за по-високи налози са винаги готови...
Да благодарим на Жельо Жабата,папуците пред вратите,дървата и кюмюра, манталитета на селяните ни ги докара той
Всичко е за пари.Нито въздуха е мръсен от тази,миналата или по-минала година.Нито ''мерките'' които ще вземе Софийска община имат реално приложение в българските условия на живот.Просто зад лицемерната грижа за здравето на живущите в София се крие ловък начин да се измислят нови данъци и такси,чрез които да се пълни общинския бюджет.От две седмици усилено медиите са в услуга на всичко това,а преди това защо никой не пишеше ежечасно за замърсяването?????????????????????
Ама Картофке, мъжот ти ли ще продава филтри за кумините? Не ти ли стигат парите които ти дава Мутрагена та за още лантош? Всичко в СО е далавера, кой колко ще гушне от поръчката. Кога ли ще по беснеем и да ви изметкаме сичките от прозорците на общината ни както гледам ще е скоро.
На мен пък ми разправяха как хора в района на село Бухово се отоплявали като купували бали с дрехи за минимални пари и горели тях. Луда работа !!! Било им по-евтино, тц тц метай гумите направо, няма какво да се излагаме.
Познавам семейство, а те явно са повече, живеещо в Люлин които са се отказали от парното и са си направили система за отопление на дърва, въглища, каквото набарат. И това е по 24 часа на ден. Една кола да нв се движи юо 24 часа, не разбира се. И като започнат от Октомври до края на Април. И кой замърсява бе Даскалице смотана? А миганите с какво се топлят, със стари гуми. А кой от СО ще им забрани? Никой защото гласуват за гробарите. Стига с тези водевили, газови маски и платени репортажи!!!!
Ами така ще бъде,че и по лошо ще става,щом някой си реши,че цяла България трябва да се изсели в София.Резултатът е този.София 2 милиона не стана,а и никога няма да стане,но за сметка на това въздухът вече е отровен за десетилетия напред.Атмосферата на едно равно поле,заобиколено отвсякъде с планини няма как да се прочисти.А почвата още по-малко.
Всички, които се занимават с въпроса, знаят, че замърсяването през зимата се дължи почти изцяло на отоплението с твърдо гориво и горенето на какво ли не освен въглищата и дървата, но непрекъснато ни навират в очите колите за отвличане на вниманието.
ами люлин 2 от балкона виждам блоковете отсреща излиза дим от коминитеаз затова не излизам от кьщи цяла зима
Не виждам как в София ще стане чисто, докато масово се гори какво ли не за отопление през зимата - въглища, дърва, гуми, найлони, пластмаси, стари масла и т.н., които формират над 95% от замърсяването в София.
Всичко идва от отоплението на дърва и въглища. Тецовете също замърсяват. Лятото няма проблеми с качеството на въздуха.
За старите коли, което на практика не е по темата - вчера писаха за Белгия, Антверпен, Брюксел и колите по Евро 1, Евро 2 и т.н. Оказва се, че в Брюксел 11% от колите са по стандарта Евро 1 и са произведени в началото на 90-те години на миналия век, т.е. 11% от колите там за на възраст около 23-27 години. Другото, което е интересно - мерките за забрана на движение на автомобилите по Евро 1 и Евро 2 щели да доведат там до понижаване само с 10% на фините прахови частици, но там не са на *** за о
Навсякъде, където вирее примитивния български манталитет е мръсно. Такъв злобен и примитивен народ няма как да живее на чисто.
Заради мръсен въздух: Кой сега е №1? Хиподрума, Павлово, Надежда...