целия текст е ала-бала. Стигат две-три изречения: свързват се плюс със плюс и минус със минус на двата акумулатора. Внимаваш да не объркаш полюсите защото ще има БУМ! Процедурата не е трудна но трябва да се изпълни ВНИМАТЕЛНО от хора, които знаят къде е акумулатора и знаят от кой полюс какво излиза.
До СократисНе че нещо, но силата на тока е в ампери, ампер-час вече показва колко ток може да се отдаде за единица време, тоест дава представа за капацитета на батерията ;)
Тази статия е трагедия, по добре я скрийте. Не знам от къде да започна с грешките, неточностите, както и огромното количесто пропуски.
"Като казваме ток, в колите той е със сила 12 волта, така че нищо няма да ви стане, ако докоснете клемата." Мислех си, че силата на тока се мери в ампери(А), а напрежението се измерва във волтове(V). Както и че за крайно имзерване са ползват ватове(W), които са правопропорционални на V*A. И че дали е вредно, се смята дали се превишава 1.86W спрямо килограм(Kg) живо тегло. Въобще, по физика явно са ме учили грешно. Комунизъм беше, какво да се прави!
"Като казваме ток, в колите той е със сила 12 волта"...Това твърди авторката която е решила да образова "необразованите"...а нея кой да образова?! Напрежението на тока който при всяка батерия е прав е 12 волта а силата му се изразява в мили-ампер или ампер-часове които за различните акумулатори са различни.Волт и Ампер са различни мерни единици,но това за журналистите изглежда няма значение а от друга страна изобщо не им пречи да имат самочувствието да учат и ограмотяват нас невежите...
маре, защо се захващаш с такава статия, като нито знаеш, какво е волт, какво е ампер. и хабер си нямаш, как се осъществява връзката с кабелите.
Статията е с продължение в Аутомедия и там е описан подробно начина за тези които не са в час по запалването по този начин. Лошото е че ако на дизелов автомобил е паднал акумулатора и да го възбудите пак няма да запалите защото ако е замръзнала нафтата спасението е да чакате да се сгрее времето за да се размръзне иначе няма палене. Мутретата продават нафта която при минусови температури става на боза. Затова при студ доливайте съставки против замръзване на нафтата.
"Като казваме TOK, в колите той е със СИЛА 12 ВОЛТА"Как очаквате да Ви вярвам като пишете такива простотии. Нямате ли, поне, някакви знания от обща култура?
Тия съвети няма да ви трябват. Рекетьорите от КАТ ще ви свалят номерата и няма да карате. Има кола - има проблем, няма кола - няма проблем.
То не е като да случшаш кючек, но... "Като казваме ток, в колите той е със сила 12 волта"... Като казваме сила, имаме предвид АМПЕР, а не 12 волта...
та,з статия е едно голямо нищооо, щом бъркат основни понятия в електротехниката, ток с напрежение..Който не е вчас и да я прочете пак нищо няма да му помогне.
Имах проблем с автомобила и когато помолиха 2 -*** на такси да ми дадът ток -те ми отказаха ,повече на таксиджии не оставям и стотинка .
Вижте как да се справите със ситуацията стъпка по стъпка - това пише в заглавието.Да ама не - нишо не е описано. Кой кабел къде се свързва - в какъв ред ......
Стигнах до изречението, където пише, че тока в колата е със сила 12 волта и спирам да чета, който е писал статията явно няма елементарни познания по електротехника :)
Акумулаторът е паднал от студа? Как се пали кола с кабели без главоболия