Като стана дума за инфраструктура, нека пак хвърлим обективен поглед на АЕЦ Белене който ако не беше лошия Бойко вече щеше да произвежда 1000МВтч от първия реактор. Да, но за да стигне тази енергия до абонатите би трябвало да се вложат още 2 милиарда евра в задължителна инфраструктура - далекопроводи и трансформаторни станции. Да, но никой не се сетил да стартира изграждането на тези далекопроводи. На всички е ясно защо.
Когато се строи голям промишлен обект т.н.инфраструктура се строи заедно с него...Не можеш да построиш един път до нищото и тогава да търсиш кой да построи нещо накрая на пътя. Първо избираш площадка, после прокарваш ел. и водозахранване , ТЕХНОЛОГИЧНИ пътища, телекомуникации, построяваш го и накрая правиш постоянните пътища или магистрала - квото искаш.. По-просто не мога да ти го обясня
ДО199,нека направим сравнение, у нас на 7 милиона население се падат 6 атомни реактори заредени с гориво и високотоксични ядрени отпадъци. За сравнение в Румъния на 20 милиона население има 2 ядрени реактора и затова там случаите на онкологични заболявания са по-малко. Стреса в Румъния и България е сравним предвид жалките доходи и високите цени. Не бих искал да сравнявам с Германия и Франция защото там контрола над ядрените реактори е много строг и сравнението е безмислено.
Които ти е казал че 15 години не са строили магистрали и жп. трасета се е объркал много да знаеш.През 2003 година в Китай са построени пътища 36 хиляди километра, 40 хиляди километра от тях са магистрали. Правителството също засилва строителството на магистрали в западните райони на страната, в резултат на което транспортните условия в тези райони са подобрени значително.
Не, те осъзнават че за да продъжат да имат икономически растеж е необходимо да наливат още милярди в инфраструкура.Пак казвам посочи ми 1 завод до който няма инфраструктура.Иначе за останалото, като кой ще ги строи и колко ще вземе не коментирам нищо - най вероятно си прав. Идеята ми е че не може да развиваш икономика без ифраструктура.
Бих искал по въпроса да се изказват колеги с юридическо образование които имат понятие от международно право, защото в момента АЕЦ Белене е просто едно дело в международения арбитражен съд. Не подлежи на съмнение, че в близките няколко месеца това дело поради разбираеми причини ще набъбне до сто и повече тома. Събирането на фактите ще е трудно и у нас където част от документите са класифицирани, и в чужбина. Моята оптимистична прогноза за съдебно решение по този спор е 5 години.
Абе, хора явно ще трябва да рязясня- инфрасртуктура не означава само пътища - чети малко.Та се замислих малко и установих, че не знаех че сме открили пелепортацията на тежките машини.Също така не знаех, че те всички са високопроходими и не им трябват пътища. Не разбрах само, искате да седим в 19в и да нямаме и 2 магистрали ли?
Аааа, да си дойдем на думата. Значи китайците като по-глупави , 15 години строиха хиляди заводи без инфраструктура и магистралки , имаха ръст в икономиката по 5-6% минимум годишно, създадоха най-големия валутен резерв на света и чак тогаз почнаха с магистралите... И бъди сигурен, че техните магистрали ще ги строят китайски фирми ,а не турски в които турчина с лопатата взема 2000 евро , а българина инженер 600 лева както е у нас..
До Анонимен 180Пишете откровени глупости драги/а.Ако вие бяхте прав, то в Русия, Япония, САЩ, Франция и другите държави с по-развита ядрена енергетика нямаше да е останал жив човек. Всички щяха да бъдат онкоболни.Всеизвестен фактор е, че онкозаболяванията ги има във всеки един от нас, но просто се отключват от стрес.Е, това последното го имаме в излишък... гарантирано от ГЕРБ, Костов, Цар, Станишев, Доган и много други.Проблемът на нас българите ни е безмерното търпение!!!
До ИванчоАко беше помислил малко щеше да осъзнаеш, че пътищата са последното, което се строи.Нали за да се построи там един завод в голото поле, минават едни тежки машини... ами в задачата за въртене на колелото се пита какво се случва с пътя по който минават тежки машини?Киловатчас е много прав, строят магистрали за да могат да крадат! Това от което имахме нужда са заводи с много работни места, които да намалят безработицата.Аз задавам и един друг по-лесен въпрос.. от къде ББ има 2 милиарда
И понеже за Китай спомена - "Китайските власти приеха на 07.09.2012 мащабен план за инвестиране в инфраструктура на стойност повече от 1 трилион юана (158 млрд. долара) с цел стимулиране на икономиката, предаде AFP, като се позова на официални медии."
Ами до тия заводи и фабрики дето ги имаше допреди 23 години да не би с гемии да са карани суровините бе? Нямало инфраструктура - че как функционираше тая икономика - нали и досега караме по пътищата правени по онова време! За 23 години демокрация сме построили 60 км магистрала - и нищо друго..Не може цели 3 години да насочиш целия държавен ресурс за магистрали и да зарежеш всичко останало..
Остави за пропагандите а помисли малко:Тия суровини до завода, как ще ги закараш с волски каруци ли? Посочи ми един завод в света построен на гола поляна без инфраструкура.И освен това в коментара ми няма думата "магистрала".
Абе тук какви хора има? Българи ли са какви са недоумявам. Готови са даже още сега вднага! да започне плащането към Русия, без значение дали има основание. Продажници от това е страдала нашата нация още след освобождението та чак до днес. Ето затова не сме народ, а тълпа, готови сме да застанем един срещу друг заради трети, който иска да изиграе всички и само се предствая за приятел... Честито на русофилите те от щастие, че ще дават на Русия, са се изпуснали в гащите, видно е от коментарите.
ДО Иванчо: Ти *** тая герберастка пропаганда! Тия клишета ги измислиха,за да правят само магистрали от които да крадат.. Хората идваха и искаха да строят , обаче крадците ги прогониха с алчността си...В Китай да не би до всеки завод да има магистрала - ама там за кражба и корупция разстрелват! Залъгват ни с тия магистрали , а иначе мачкат и съсипват и малкото останали предприятия които произвеждат нещо...
188, добре строили са АЕЦ Белене от 2002 и нека да приемем до септември 2009 когато властта се сменя. Това означава че седем години в АЕЦ Белене е кипяла строителна дейност, изхарчени са над 3 милиарда лева, а заетост няма - хората са без работа. Да не би пак няколко обръчи от фирми да са излапали милиончетата (?) - явно да.
Нека международния арбитраж да отсъди - нали това му е работата. Ние не бива да се месим нито да поставяме под съмнение компетентността на съдиите в Париж. Като отсъди тогава ще му мислим, дали НЕК ще фалира или ще вдига цените. До тогава АЕЦ Белене си остава в застой и ръждата и храсталаците ще заемат площадката. Никакъв референдум няма да бъде проведен за проект върху който работи арбитража тъй като това би довело до допълнителни усложнения в и без това 30 годишната каша.
до 183 НЕ СЕ СТРОИ ,ЗАБРАВИЛИ ЧЕ ББ СПРЯ ПРОЕКТА ,ПРЕДИ НЯКОЛКО ГОДИНИ КАТО БЕШЕ ВЪЗОБНОВЕН ПРОЕКТА ИМАШЕ РАБОТА МНОГО, НЯКОЛКО ГОЛЕМИ ФИРМИ НАБИРАХА РАБОТНИЦИ ИМАШЕ ХОРА ОТ ЦЯЛА БЪЛГАРИЯ ЗАПЛАТИТЕ БЯХА 1000-1300 ЛЕВА ОБИКНОВЕН РАБОТНИК.
Искът за АЕЦ "Белене" може да доведе до фалит на НЕК