По закон парко местата в сградата трябяа да са 1.31 към апартаментите. Тоест на 10 апартамента 13 парко места. Поне така пише в закона.
То проблемът с подземните паркинги е и от друго. Под София има много подпочвени води. И стари тръби, дето ги няма на нито една карта. Където копнеш и излиза вода. Защото е строена на много пластове. Ако направят подземни паркинги няма никаква гаранция, че колата ти няма да стане подводница след първите дъждове. Спомнете си какво беше с Перловската река. Нищо и никакъв дъждец и половината център плуваше.
Отдавна по цял свят и в големите градове, и в малките градове и в селата, да имаш кола не е лукс, а необходимост. Проблем после стана паркирането. В България това стана заради безразборното строителство след 1989 година. В София в застроените до 1989 година квартали, много съществуващи паркоместа се застроиха, т.е. паркоместата намаляха приблизително с 1/3. В същото време се строеше усилено навсякъде - върху паркинги, между блоковете, събаряха се 1-2 етажни къщи с двор и се строяха 7-8 блокове.
И как да се придвижваме, наскоро се качих в автобус на градския. Вътре миришеше на неизмито, на бедност! Злобни, сломени лица. Цял ден нямах настроение после. Айде нема нужда.
Сега изискването за паркоместа колкото апартаменти, толкова паркоместа, т.е. сграда със 100 апартамента, трябва да има и 100 паркоместа с разни подробности за паркоместата за повредените хора, но това не е достатъчно по ред причини. Например защото паркоместата се продават отделно от апартаментите и може един човек не живеещ в сградата да изкупи всичките паркоместа или ако не достигат паркоместата строителя обявява част от апартаментите за офиси и ателиета, за които не се изисква паркомясто.
По цял свят в големите градове да имаш кола е лукс. Да я купиш е най-евтиното. От там нататък почва скъпотията. В Манхатан паркинга е 40$ на час, В Лондон е 3 паунда на минута. В Сингапур правото да шофираш в града е 75000 $ за 3 години. В Дубай парко място под наем е 3000$ на месец.
Типично нашенска логика. Вместо да се направят паркинги - лепкай глоби. Несъбираеми. И ще се напълни със стикери за инвалиди пак. Как пък не им увря във вмирисаните чиновнически мозъчета, че само с ограничения, глоби и глупави решения нищо не става. Колко паркинга направиха? Колко кооперации направиха и не помислиха, че новите софиЕнци няма къде да паркират ламарините си? Че нали ще му лепнеш глоба и после го търси в някое видинско село да я събираш.. Мозъци..
любимата тема. От 10 години съм в бранша. Тогава почнах за американци на страшни пари в бума, взех веднага апартамент в центъра и 5 паркоместа, ей така да има - всичко в ново строителство на топ локация. В момента ги давам за 250 едното. По ковид взехме и къща в Лозен и сега сме там, апартамента го ползваме като сме по заведения - прибираме се пеш. В къщата имам 2 паркоместа и двете със зарядни точки. Ако ви се налага да живеете в панелка по кварталите ви съчувствам, особено за контингента
А не може ли малките сгради (кооперацийки) да се строят както в Гърция. Е вижте в Кавала как е - отдолу се паркира и отгоре жилищно.
То и сегашните паркоместа са едни тесни, тесни. Аз имам две паркоместа в подземен паркинг и добре че са две едно до друго, че с една кола едва влизам и излизам от тях заради носещите колони на сградата в паркинга. Влизам и излизам от паркоместата с много маневри напред-назад. За инвалид не стават.
До Софиянец. Давай по-радикално. Семейство с от 1-3 члена да няма право на паркомясто, ако са 4-7 членно семейства може да имат едно паркомясто. Ако са 8-11 човека може и 2 две паркомяста, ..... Аман от умници.
За инвалидите (повредени хора звучи много грозно). В моя блок има подземен паркинг и само там са паркоместата, други няма. Само дето асансьорът не слиза до паркинга и ако човек е инвалид, трябва да слиза и да се качва един етаж по стълбите.
До СофиянецИ защо да е ограничението на семейство? По-скорко, ако има такова трябва да е на човек. Съвсем реалистичен сценарии от входа, в семейството живеят 5 човека, всички са пълнолетни и активни шофьори, съответно имат 5 автомобила. Неприятно е за останалите, да, но на какво основание ще ограничиш автомобилите им? Всеки реално има по един.
Потомствения аристократ 10то поколение, граф дьо *** се изтропа в коментарите...Дреме ни колко гаража си имаш и къде живееш високо над плебса умнико.
Да но не е задължително инвеститора да продава паркоместата или гаражите заедно с апартаментите в сградата. Така има хора, които изкупуват само парко местата към сградата и после ги дават под наем. А ти като си купиш апартамент, ти казват "Ами няма парко места. Свършиха отдавна". В нашата кооперация един човек е собственик на 12 парко места и дори не живее в този квартал. Рентиер е.
Партера са магазини. Първия и понякога втория етаж са задължително паркинги. И от третия до осмия жилища. Няма паркирана кола на улицата
Обявяват сградите за общежития и така няма нужда от паркомясто. След акт 16 бутат стените и оформят апартамент. А по улиците не може да минеш от коли.
Заради нови правила оставаме с по-малко паркоместа