28

До 23

преди 3 месеца

По закон парко местата в сградата трябяа да са 1.31 към апартаментите. Тоест на 10 апартамента 13 парко места. Поне така пише в закона.

27

Анонимен

преди 3 месеца

В София след всяко "подобрение" в паркирането става по зле. Факт!

26

Анонимен

преди 3 месеца

То проблемът с подземните паркинги е и от друго. Под София има много подпочвени води. И стари тръби, дето ги няма на нито една карта. Където копнеш и излиза вода. Защото е строена на много пластове. Ако направят подземни паркинги няма никаква гаранция, че колата ти няма да стане подводница след първите дъждове. Спомнете си какво беше с Перловската река. Нищо и никакъв дъждец и половината център плуваше.

25

Стар Софиянец

преди 3 месеца

Отдавна по цял свят и в големите градове, и в малките градове и в селата, да имаш кола не е лукс, а необходимост. Проблем после стана паркирането. В България това стана заради безразборното строителство след 1989 година. В София в застроените до 1989 година квартали, много съществуващи паркоместа се застроиха, т.е. паркоместата намаляха приблизително с 1/3. В същото време се строеше усилено навсякъде - върху паркинги, между блоковете, събаряха се 1-2 етажни къщи с двор и се строяха 7-8 блокове.

24

Анонимен

преди 3 месеца

И как да се придвижваме, наскоро се качих в автобус на градския. Вътре миришеше на неизмито, на бедност! Злобни, сломени лица. Цял ден нямах настроение после. Айде нема нужда.

23

Анонимен

преди 3 месеца

Сега изискването за паркоместа колкото апартаменти, толкова паркоместа, т.е. сграда със 100 апартамента, трябва да има и 100 паркоместа с разни подробности за паркоместата за повредените хора, но това не е достатъчно по ред причини. Например защото паркоместата се продават отделно от апартаментите и може един човек не живеещ в сградата да изкупи всичките паркоместа или ако не достигат паркоместата строителя обявява част от апартаментите за офиси и ателиета, за които не се изисква паркомясто.

22

Анонимен

преди 3 месеца

По цял свят в големите градове да имаш кола е лукс. Да я купиш е най-евтиното. От там нататък почва скъпотията. В Манхатан паркинга е 40$ на час, В Лондон е 3 паунда на минута. В Сингапур правото да шофираш в града е 75000 $ за 3 години. В Дубай парко място под наем е 3000$ на месец.

21

Анонимен

преди 3 месеца

Ако държавата си е на мястото БРАКМИТЕ трябва да са в морските, а не по пътищата.

20

Анонимен

преди 3 месеца

Типично нашенска логика. Вместо да се направят паркинги - лепкай глоби. Несъбираеми. И ще се напълни със стикери за инвалиди пак. Как пък не им увря във вмирисаните чиновнически мозъчета, че само с ограничения, глоби и глупави решения нищо не става. Колко паркинга направиха? Колко кооперации направиха и не помислиха, че новите софиЕнци няма къде да паркират ламарините си? Че нали ще му лепнеш глоба и после го търси в някое видинско село да я събираш.. Мозъци..

19

програмист

преди 3 месеца

любимата тема. От 10 години съм в бранша. Тогава почнах за американци на страшни пари в бума, взех веднага апартамент в центъра и 5 паркоместа, ей така да има - всичко в ново строителство на топ локация. В момента ги давам за 250 едното. По ковид взехме и къща в Лозен и сега сме там, апартамента го ползваме като сме по заведения - прибираме се пеш. В къщата имам 2 паркоместа и двете със зарядни точки. Ако ви се налага да живеете в панелка по кварталите ви съчувствам, особено за контингента

18

и

преди 3 месеца

А не може ли малките сгради (кооперацийки) да се строят както в Гърция. Е вижте в Кавала как е - отдолу се паркира и отгоре жилищно.

17

Анонимен

преди 3 месеца

То и сегашните паркоместа са едни тесни, тесни. Аз имам две паркоместа в подземен паркинг и добре че са две едно до друго, че с една кола едва влизам и излизам от тях заради носещите колони на сградата в паркинга. Влизам и излизам от паркоместата с много маневри напред-назад. За инвалид не стават.

16

Стар Софиянец

преди 3 месеца

До Софиянец. Давай по-радикално. Семейство с от 1-3 члена да няма право на паркомясто, ако са 4-7 членно семейства може да имат едно паркомясто. Ако са 8-11 човека може и 2 две паркомяста, ..... Аман от умници.

15

Анонимен

преди 3 месеца

За инвалидите (повредени хора звучи много грозно). В моя блок има подземен паркинг и само там са паркоместата, други няма. Само дето асансьорът не слиза до паркинга и ако човек е инвалид, трябва да слиза и да се качва един етаж по стълбите.

14

Кънчо

преди 3 месеца

До СофиянецИ защо да е ограничението на семейство? По-скорко, ако има такова трябва да е на човек. Съвсем реалистичен сценарии от входа, в семейството живеят 5 човека, всички са пълнолетни и активни шофьори, съответно имат 5 автомобила. Неприятно е за останалите, да, но на какво основание ще ограничиш автомобилите им? Всеки реално има по един.

13

Анонимен

преди 3 месеца

В гетото е така!

12

До 8

преди 3 месеца

Потомствения аристократ 10то поколение, граф дьо *** се изтропа в коментарите...Дреме ни колко гаража си имаш и къде живееш високо над плебса умнико.

11

Анонимен

преди 3 месеца

Да но не е задължително инвеститора да продава паркоместата или гаражите заедно с апартаментите в сградата. Така има хора, които изкупуват само парко местата към сградата и после ги дават под наем. А ти като си купиш апартамент, ти казват "Ами няма парко места. Свършиха отдавна". В нашата кооперация един човек е собственик на 12 парко места и дори не живее в този квартал. Рентиер е.

10

От Буенос Айрес

преди 3 месеца

Партера са магазини. Първия и понякога втория етаж са задължително паркинги. И от третия до осмия жилища. Няма паркирана кола на улицата

9

От студенски град

преди 3 месеца

Обявяват сградите за общежития и така няма нужда от паркомясто. След акт 16 бутат стените и оформят апартамент. А по улиците не може да минеш от коли.