Тестовете ПИСА са зле направени. Това е всичко. Те не са свързани нито с ежедневието, нито с някакви реални проблеми, нито с наука.
Грешката е другаде. Няма нужда 99,99 от неграмотното население задължително да получи диплома за средно или висшо. Със или без диплома неграмотния си е неграмотен. Системата в момента раздава дипломи на всеки. Това е като да идеш за банички от баничарницата. В резултат Образованието не се цени и не представлява ценност, тъй като е достъпно и за тези, които не го заслужават
След десетина години няма да остане един математик и физик в България, пък хората искат още да намаляват заплатите на даскалите. Ами станете даскали и покажете как се учи дете, което не иска и не иска нищо да прави! Като искате научете го по-добре вкъщи, нали всички сте много умни.
В днешното потребителско общество бъдещия Лекар си мисли, че учителят и частните уроци ще го направят Лекар. Никой не си дава сметка за труд, лишения от свободно време, упоритост, постоянен интерес и усъвършенстване. Няма по-глух, от този, който не иска да чуе. Менделеев кой го направи най-великия химик на планетата. Дали въобще е ходил на училище със педагогически специалисти Химици с ПКС-ета
Явно реформите са били в съвсем грешна посока и това са резултатите. А принципът "парите следват студента" са направо върха на сладоледа!
Казах Ви : питайте пожарникаря Боко и той ще ви обясни "материала" :)))) Стига сте ми мъдреели и умнеели тук пенсионирани даскаля скучаещи такива
Не става въпрос за програми и реформи. Става въпрос за отношение към самата институция. Колкото до успехите на учениците..те са пълна катастрофа. Системата не толерира ...обикновенния детски труд, който всъщност е ученето. самостоятелната подготовка, упоритост и постоянство. Ако има ученолюбиви деца, който съзнават, че сами и със собствен труд променят съдбата си...то тогава никоя образователна система не може да им попречи.
ПИСА задачите не изискват сложен математически апарат, но изискват преди това да разбереш текста за да я формализираш математически. БГ образованието още си върви по соц инерция и не стимулира ученика да се изразява свободно, да чете свободно с разбиране и да пита като не разбира. На ви тука един учебник и едни упражнения за да може да минете контролното...
Като се изметат директорите, надолу всичко ще си е същото. Имал съм учител по история, който ни е водил на кино-Ромео и Жулиета, Да срещнеш Джо Блек, Черна котка, Бял Котарак, Амистад и Спасяването на редник Райън, имах и математичка, която бухаше само по учебника. Познай в кои часове ходех с кеф и в кои с погнуса? А математиката никога не ми е била проблем... Казусите на ПИСА са абсолютен смях, всички, завършили преди 2000 година, правим 100%- как да изчислиш средна стойност, гравитация и т.н.
PISAтм и OECD/PISAтм са търговски марки на Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР). СЕГА РАЗБРАХТЕ ЛИ ЗА КАКВО СТАВА ВЪПРОС. АХ, ЧЕ НИСКА МИ Е ЧЕТИВНАТА ГРАМОТНОСТ!!! Я МИ ПРОДАЙТЕ НЯКОЕ УЧЕБНИЧЕ ЗА 50 ЛЕВА ДА СИ Я ПОВИША... И ИМАМ ВЪПРОС - КАКВО Е ЧЕТИВНА ГРАМОТНОСТ???!...
Най-най-найййй умния човек в тая държава, пожарникаря Боко Ви го е обяснил простичко: бракуван матриял сте Вие българите еййй! Пълен брак...и дечурлигите Ви и те ей ги на...питайте го него той ще ви каже какви са и защо са такива
До Яаа- какви ръководни кадри преди 10 бълнуваш ,тези с рабфаговете ли? Или пък след 10 -ти ,когато всички партийни функционери на т.н от теб "ръководни постове" ,демек НОМЕНКЛАТУРИ , бяха вкарани в училище , да не останат без работа , с десетки години не са преподавали - само плампане на партийни постулати , и в същото време намериха хитри начини да съкратят завършили за учители с номенклатурни хватки , оттам започна и пропадането ,щото програмите трябваше да се нагласят за некадърниците
Един учител каза сутринта в интервю какво е лекарството за образованието: - " Да се изметат няколко етажа от МОН. От високите етажи, Директори на дирекции".
Проблемът не е само в образователната система, проблемът е цялостен при малките - не се четат книги, не се играят стойностни видеоигри, каквито има много, включително с логически задачи и пъзели, а се цъка Фортнайт и CS, уникални тъппотии, които ти развиват само рефлексите, а не логиката. Подслушан разговор от тези дни на двама тийна в автобуса - "Брат, имаме един час до даскало, дай да играемЕ Фортнайт.. Ок, брат.. Брат, пишеш ли домашното по история.. Да, пиша по едно изречение на ден..."
До Анонимен 35, ще е същото защото трябва д амахнат не само не! Но да, ще е добро начало! Бабишкерата така е засмукала грантовете и бонусите, че до смърт ще се бори да седи там. Съсипва образованието заради едното его! И не е само тя! ЦЕЛИЯТ МОН е за изриване! Родителите в момента имат една единствена задача и тя е да спасят децата си от МОН!
Събота и неделя синът ми се оплака, че не разбира написан текст. 8ми клас. изненадах се. Взех "Принципи" на Рей Далио и го накарах да чете. Ми всичко си разбра детето. Чете на глас и дискутира написаното. 100% успеваемост. След което дискутирахме как е стигнал до извода, че не разбира написан текст. И тогава уточни, че не разбира учебниците. Думите били непознати и нямало дефиниции. Книгата била написана на разбираем език. Толкова за образованието в БГ. Бабишкетите да си ходят!На по 70 години са
Математиката в БГ училищното образование е механично решаване на еднотипни задачи без учениците да схващат смисъла на съответните абстракции. В 9-10 клас ги мъчат с тригонометрия, логаритми, степени и те само се учат да заместват изрази по правила от таблици без да могат да прилагат математика в ежедневието.
и без ПИСА и с нея то се вижда по улиците ежедневно ...разпространена е простащинката във всяка възрастова група.Уважението и респекта отстъпиха мястто на злобата и завистта.Продажността влезе и в храма на бог и в храма на Темида и в храма на София.....липсват ни будители
До Доктор Сър Пичук И особено Подкрепа ,която ликвидира всички ръководни кадри след 10-ти!Престъпници!
PISA - наклонената кула на образователната реформа