Средно годишно един личен лек автомобил изминава не повече от 5000 км по републиканската пътна мрежа. За това се плаща 100 лв. винетна такса, т.е. 2ст./км.Личният автомобил тежи 1.2-1.5 тона, а автобуса към 20 т., т.е. автобуса с едно минаване нанася 15-30 пъти повече вреда на пътя. По тази причина тол такса 10ст./км. си е един голям подарък. Ама ако я няма подаръка ще е по-голям, нали?
Докато няма ясна сметка къде отиват парите от пътните такси-никакво плащане.Видяхме какво стана с един Граф.Ремонт на ремонта на ремонта и точене на пари чрез "обществени" поръчки.Бездънна яма,няма насищане.
Niki, NikiНакрая пак крайният потребител ще плати всичко. Вдигайки цените на авт. билети и на транспортните такси, неминуеми ще скочат цените на всички продукти в търговската мрежа.
Излиза, че междуселищните превози, по пътища, където няма да се таксуват трябва да поевтинеят ? Познайте дали ще се случи :D
Стига гратис по пътищата на България! Разбиха ги турски и румънски тирове, нищо не плащат. Да не говорим за автобусната мафия в България. В цяла Европа се плаща по магистралите, погледнете таксите на Франция, нека ви кажат шофьорите колко плащат на пунктовете за таксуване. И поскъпват всяка година. Френските пътища са изрядни, поддържат се с тези пари. Но българите искат хем перфектно, хем безплаттно!!! Няма такъм филм вече!
София - Пловдив 119 км магистрала, след това общински пътища, по които няма да плащат. т.е. 11.90 лв ще платят максимум. Ако автобусите са им екологични - 6 лева. Ако 40 от 50 места са заети се пада между 15-30 ст на човек. На тези 15 стотинки ли се крепи бизнеса им. Искат пътища, по които да си развиват бизнеса, а не искат да плащат.
Първо,фандъка не върна старата цена на билетчето и не изпълни разпоредбата на съда и обжалва,за да внесе второ предложение и така блокира решението до края на света.Второ,всички стоки ще поскъпнат от това "управленско " решение.Защото компирът и вода Банки се карат с камион.
За 200км таксата ще е 20лв. Ако е пълен автобуса с 40 пътника се пада 0.50лв на пътник. Битет за 200км пътуване е около 20лв (София - Велико Търново например). Тоест се получава 2.5%. Ако автобуса е полу празен с 20 пътника се пада 1лв на пътник, тоест 5%.Та ми е интересно как ги смятат тези 10-30%?
До РусенецЪСамо така! "Споделената икономика", е голяма работа, непрекъснато притиска мързеливите търгаши.... Те, мързеливите търгаши си имат лобита, правителства, политици и се опитват да "регулират" нещо..... засега доста неуспешно, но имат и малки и временни победи - забраниха UBER, естествено къде - в България. Надявам се временно.
До 36Подкрепям и одобрявам! Може и стюардеси да пуснат по автобусите. Примерно по линия 79 ще имат голям успех
До Анонимен 29Може освен возенето в автобуса да се предлагат храни и напитки и така да се печели и от други неща.
Все повече хора влизат в групите на споделените пътувания. Дневно от Русе към София има поне 4..5... оферти за споделено пътуване. И говоря за цени от рода на 10 ..12 .. лева на човек !
До АнонименАха, точно тъй, като при нискотарифните авиокомпании - билетът може да струва и 9,99 и 299 Евро, зависи колко е пълен самолетът.... а те винаги са пълни. Странно как успяват?
Тол таксите и винаткита в нормалните държави са за магистралите им. За останалата пътна мрежа е безплатно. У нас пътят ,който никога не го е имало и е само горска пътека ,непреходима за автомобили , с.Горна Диканя - с Лисец- с.Алино е част от Републиканската пътна мреже и за него се изисква винетка.
Тихомълком, между разправиите за тол таксите на камионите и автобусите половината от кемперите ,ги приравниха към тежкотоварните камиони . С 8 -месечна винетка от 1150 лв и след това тол такса....
До мислещКато вози 50 човека е добре, а като вози 5 какво се случва ? Билета поскъпва с 10 лв за човек ауууу ногУ страшнУ. За какво мислиш се затварят толкова много автобусни линии? Защото пътуват по няколко човека и превозвача е на загуба. И за какво плащат винетки от по 1500 лв?
Последно когато пътувах с автобус София - В. Търново преди 7 години, цената беше 13-14 лв. С какво се е подобрила услугата за да е двойна цената сега а заплатите не?
А, да, и човешките условия на труд, заплащане и почивка за шофьорите, включени в "пакета Макрон" ще забавят поредното купуване на Ламборджинита от транспортните шефчета с поне 2 години. Скандал!
Тол такса от 10 ст./км... Ще поскъпнат ли шоково билетите за автобус?