Всеки опитен велосипедист знае, че най безопасният начин да пътува е като се движи по малките и средно големи улици, при това на пътното платно най вдясно като се стреми да кара наравно със трафика като скорост(20-40км) Най защитен е като кара редом до автомобил, колкото повече мпс-та те изпреварват толкова по голям е шанса за птп за велосипедиста. Карането по тротоари е ужасно опасно за велосипедистите така и за пешеходците.
Дават предимство на най-недисциплинираните участници в движението. По-диви от изскачащите откъде ли не пешеходци пешеходци и мотористи. Това е безумна идея, до такава степен, че дори КАТ е против нея. Не съм вярвал, че ще кажа нещо добро за КАТ, но ето случи се.
*** СПЕЦИАЛИСТИТЕ!!!! Как на ППС ще даваш предимство спрямо пешеходеца ????Тия вече са тотално изперкали. Всички, които участват в разработката на подобна промяна в закона трябва не само да бъдат уволнени, но и да им бъде издадена забрана за изказване дори и на мнение. Тия ***, ще вземат да приемат подобен закон и ще изпопребием и без това смачкания пешеходец... И без това сега го газят навсякъде, ами мислят и да озаконят газенето на пешеходци от велосипедисти... БРАВО ГЕРБ!!!
До Реалист 156Все едно да каже на се забрани шофирането, защото шофьорите карат пияни, дрогирани и без книжка!Карам кола, колело и ходя пеш понякога. По настоящия закон не е регламентирано точно и ясно предимството и поведението на велопътека(с жълти квадрати или ромбове), макар да е писано, че завващите дават предимство на движещите се направо с изричен член за отбивки/бензиностанции.Малоумно е велоалеята да слиза в подлез, особено без рампа, да има дърво в средата или просто да изчезва след велопътеката, но това са факти у нас!
Полудехте!На детската площадка трябва ли да си дъжим децата на ръце, за да не мине колоездач и те да му пречат?А на магистралата как ще сме - всички спираме и чакаме Еко-Био-Хипстър колоездачът да мине отсечката Ихтиман-Пловдив спокойно и тогава тръгваме?
Това със знака Stop ще доведе до доста ПТП-та. опитът ми показва, че в огромната част от случаите този знак не се спазва. А също така в много случаи е сложен на такова разстояние от пресечката, че спирането преди знака е напълно безсмислено.
По голяма умнотия не бях и сънувал. Велосипеда да го приравнят с трамвая. Абе тез селян.дури от мозъчна недостатъчност ли страдат. А когато тези колоездачи наистина си повярват че са трамвай няма ли да станат тролейчета в дървени саркофази.
Борят се със замърсения въздух като правят изкуствени задръствания. Нещо не им хващам логиката. Градския транспорт не е достатъчно ефективен, а в много случаи недостъпен. Няма как да се откажат от автомобилите голяма част от хората, защото нямат алтернатива. С повишаване правата на велосипедистите няма да качат повече хора на колела, само ще позволят на група хора да се мислят за богоизбрани.
На колоездачите всъщност трябва да им забранят със закон да излизат на автомобилен път или тротоар, защото след мотористите те са най-големите самоубийци и само пречат на движението.
В пътна обстановка, между камиони, коли, мотори, тролеи, автобуси, трамваи, при спазени общи правила за ползване на транспортната настилка, велосипедистите са най-уязвими, навсякъде на друго място важат другите законови разпоредби.
Всички участници в движението, в това число и самите пешеходци, ще трябва да пропускат велосипедистите - ТАТЕ ОБЕЩА ДА МИ КУПИ СУДЖУК АМА ДРУГ ПЪТ
До АнонименНесериозно е да го мислиш, колко такива велосипедисти познаваш, дето да искат да загубят живота си, хайде малко по-сериозно по темата, какво е недосегаемото когато и птица да те удари можеш да се претрепеш. Ще кажеш че с тези "права" сме станали безсмъртни. Съжалявам ама е доста ограничено
Добре, видно е, че предложенията са правени от велосипедисти. Значи няма възрастни хора, болни, бременни жени, родители с детски колички или малки деца. Издигаме велосипедиста над всички останали. Преди да се пишат подобни предложения, трябва да има малко съобразителност все пак!
Отсега може да се предвиди, че ако им дадат такъв недосегаем статут, ще има случаи на велосипедисти, които карат с висока скорост, не се оглеждат на кръстовищата и направо излизат на пешеходната пътека. При инцидент шофьорът ще е винаги виновен, макар че не е имал време за реакция. Това ще забави и затрудни много пътуването с автомобил, ще се увеличи и замърсяването заради постоянното спиране и тръгване на пешеходни пътеки - на всяко кръстовище шофьорите ще трябва да внимават и да спират 2 пъти.
А пешеходците дето си гледат в смартфоните, тях какво да ги правим.., дрънна ли с звънеца ще ме съди за уплах.., аз лично спирам и почвам да си говоря сам някакви срамни приказки, барем да му отвлека вниманието от телефона и като се убедя че сме се спогледали и той ми е теглил мисленна майна, качвам се на колелото и продължавам
Велосипедите всъщност могат да убиват, но не толкова лесно, колкото автомобилите. В Холандия или Дания имаше случай. Зависи от скоростта, конструкцията, здравословното състояние на пострадалия и вида на травмата. Иначе в парка има разни деца (а и възрастни), които карат бързо, без фарове, гледат назад или настрани и стават инциденти.
да не се обиждат колоездачите, ама има много нагли от тях, които карайки по тротоара дори са готови да бутнат и пешеходците!хайде малко уважение и към нас!
Предимствата трябва да са подредени според най-слабия участник в движението- т.е. с най-голямо предимство- пешеходеца, след това -колоездача, после- моториста, следващият- автомобила, после градски транспорт(рейс, микробус, трамвай и т.н), накрая камиони, ТИР-ове. Колкото по-обемемист и голям, толкова повече трябва да се съобразява с по-малките и дребните...
Колоездачите стават "трамваи" – с предимство навсякъде, а и от всички!