"Когато си взехме книжките преди 12 години бяхме абсолютно неможещи да караме. Не защото не ставаме , ами защото така ни учи системата."Така е. Системата в момента е абсолютно неспособна да произведе шофьори. Мафията автошколи-ДАИ само прибира парите на хората и продава книжки, без да ги подготви адекватно.
Децата се учат, като гледат от вас как шофирате. Като се движите с 60 в града, засичате неправомерно, присветвате с фарове на магистралите и т.н, как искате те да спазват правилата? Нали ще пречат на вас и ще ги освирквате постоянно и даже с пистолети ще ги заплашвате ако спазват ЗДП.
С курсове нищо няма да се оправи, защото курсовете в България са една пародия и от ДАИ пак ще взимат подкупи и за тези курсове. Когато спрете корупцията и започнете да следите отблизо какво вършат автоинструкторите, тогава ще се оправят нещата. Сега само ще приберете още няколкостотин лева от децата и полза за тях - никаква.
Когато карах курсове да взама книжка, моят инструктор ме учеше на екстремно шофиране.Само мене, другите слизаха от колата по негово нареждане.Защото живеех /и живея/ в чужбина.Ако е още на този свят, нека е жив и здрав. Живееше в Долни Богров.
Шофирането просто не е работа за всеки. Каране на каруца - да. Но при високи скорости и тежки МПС, където се мисли бързо и се съобразяваш с много фактори наведнъж - не се получава при всеки. Някои просто мислят по-бавно или от страх се блокират или обратно - желанието да се покажат им замъглява разсъдъка. Просто ситото на психолозите трябва да е по-сериозно.
Глупости! По-скоро да включва този курс каране докато някой ти вади пистолет или депутатска карта. Каране докато в противоположната посока минава кортежът на Бойко Борисов или ня някой от останалите лум.пени. Успоредно шофиране с турски тираджия пътуващ за Турция от Бангладеш. Шофиране в район, в който скоро е приключила мут.ренска сватба или римски празник. Щото лед и дъжд има 2-3 пъти годишно, а изброените всеки ден...
Към екстремното шофиране е редно да се добави и шофиране през дупки, защото това е основното състояние на пътната мрежа. Вместо да се занимавате с тъпотии защо не направите обучението, както беше преди - три месеца с полигон и т.н. ? Освен това трябва да се въведе задължение за опресняващи курсове на всеки 5 годни за стари шофьори, защото някой още си карат по стария правилник !
Моето мнение е че шофьорските урсове трябва да бъдат вкарани в системата на средно образование, след завършване на 11 клас, в 12 клас наред с другите предмети да има и шофьорски курсове, като книжка ще се получава само след успешно дипломиране, така хем държавта ще има повече възможности за контрол, хем ще има повече стимул за младежите да си завършват образованието, а иначе абсолютно подкрепям идеята категория B да бъде ограничена до МПС-та с тегло 1,5 тона
Не знам защо обиждате младежите . Те ще станат такива, каквито ги направят възрастните т.е. вие. Те се движат и учат по вашите планове и мисли. Ако те се провалят ....товаа е ваш провал. До тук 25 години провал в образованието , карането , Бизнеса и др. Това е защото кадрите учили едно време нестават. То времето го показа, не аз.
С толкова купени книжки едва ли това е решението...... но пък от друга страна това е още едно перо за допълнително скубане на курсистите! Отново държавата е на кяр от тая работа
Шофиране на лед????WTF????Те опитните водачи едвам се справят или не на лед, те ще карат млкадите пикльовци без никакъв стаж.
Ако имаше световна статистика по безумие на управляващите, на наредби и разпоредби, на правила и т. н. няма на света сила, която да ни мръдне от първото място. Както мнозина преди мен са писали, вместо полигон, нощно кормуване, актуализация на пътните знаци, затягане на контрола и т. н. се лансират някакви безумни идеи. Ще караш курс, след това по екстремно шофиране, после по безопасно такова ...бля, бля... Но когато управляващите са мало.умни, това е резултата.
Това са глупости според мен, моето мнение е че категория B трябва да бъде ограничена до МПС-та с тегло до 1,5 тона и 100 конски сили, неможе на 18-19 години като вземе книжка и да се метне на 3 тонен джип с 200 и кусур конски сили
Аз имам други наблюдения. Когато си взехме книжките преди 12 години бяхме абсолютно неможещи да караме. Не защото не ставаме , ами защото така ни учи системата. Започнахме да караме сами на полигоните, да поднасяме колите , да спираме и теъгваме десетки пъти на ден. В снеговетее висяхме там с часове да се парзаляме. Та мисълта ми е за да научиш дадено нещо си трябват години тренировки ..Няма как да стане с един курс от 1 месец в града с 50км/ч. Просто няма.Да не говорим че извън града е друго.
А защо не се завишат изискванията на изпита и часовете за обучение. За 24 учебни часа никой не може да се научи от нулата. Инструктурите често са некадърници или просто безхаберни стига да изкарат пари под и над масата. Преди години изпита включваше полигон, където ипитвания може да покаже доколко може да владее автомобил. зигзаг, паркиране, каране на задна. Нощно може също.За дъжд и сняг се иска специфични метерологизни условия. Този допълнителен курс може да се за тези аспекти.
Потъна и последния остров на разумноста. Вече и в Саудитска арабия жените имат право да шофират ...
Крият ли БДЖ новия график за движение на влаковете за 2019-та .... или хората трябва да се държат в неведение и а само ако случайно познават областния и ако го е грижа могат да разберат за какво става въпрос
"Екстремно шофиране" на изпита за млади водачи, иначе – без книжки!