Автомобилите в голямото село София са повече от хората.Как няма да има смог.Изчистихме всички стари кошници на Европа.Това е държавна политика.Повече коли -,повече данаци ,винетки ,прегледи,Застраховки и повече глоби.Още преди 20.г.можеха да забранат вноса на коли над 10г.Но лапането ще е по малко.
А,колко години минаха откак въведохте сини,зелени зони в столицата??Колко пари минаха за тава време през общинската каса и защо тези пари вместо да бъдат ползвани по предназначение се пръскаха за всичко друго,но не и за въздуха на София??Трябва да си пълен и завършен наивник,за да се хванеш на локума,че по-висока такса ще промени нещо и ще изчисти въздуха на София!!Просто ще увеличим печалбите и комисионите на някои дружества!!
Имам един въпрос към Столична Община .Не сте ли чели Новини от ЕС ?Евро 5 и Евро 6 са Комроментирани заради Измами на Фирмите Произвели и Фирмите Узаконили този стандарт . Евро 1 до 4 е с по-малко замърсяване на Околната Среда /
Фъндъка се провали с гръм и трясък по 3 от нейните точки. "Зелена София (повече паркове и зелени площи)" "Чист Въздух (подразбира се)" "Градски транспорт и вело столица(50км вело алей от които 3/4 не стават за нищо и градският транспорт чиято цена вдигна с 60% и още не могат да въведат системата за таксуване на изминати спирки)"
До Анонимен"Аз едно не разбрах: Нали билетчето от 1,60 беше обявено за незаконно от съда?"По тоя повод един познат каза, че дейстието на съда не отменя решението на общината, а само го обявява за незаконно.Найс, а?
Само не разбрах как точно ще ги спират? КПП-та ли ще правят или ще накарат милиционерите да си размъдат задниците?
Велосипедистите също замърсявате, както и трамваите, тролеите, ... Движите се, значи вдигате фини прахови частици от неизмитите улици във въздуха и замърсявате въздуха.
Цитат: Ако пък екстремното замърсяване продължи повече от две седмици се предвижда пълна забрана за движение на коли в София.+++И това с какво ще помогне да се намали замърсяването?!Като спрат колите, замърсяването от 300 мкг/м3 ще се срути до 280 мкг/м3, т.е. от 6 пъти над нормите, до 5,6 пъти над нормите.
Някои смятат,ч е сега сме открили топлата вода. От край време в закона е записано, че коли, които са технически неизправни не могат да се движат, като неизправностите са изброени в закона. Има и изисквания, към колите когато минават на ГТП и в закона пише, че коли без ГТП не могат да се движат. Някои като КРАЙ незнайно защо решиха, че сега се извършва революция по отношение на колите, които могат да се движат по улиците.
Във всички евростандарти има максимално допустими стойности за фини прахови частици, които много бързо стават многократно по-строги, както и останалите за газовете. Например от Евро 4 към Евро 5, изискванията са 5 пъти по-строги за фините прахови частици, 10 пъти по-строги спрямо Евро 3 и 28 пъти спрямо Евро 1.
Българите и смотаната им власт се БОРЯТ с елементарни въпроси - отдавна решени от другите народи. Сега терзания да се спират ли от движение неизправните коли - ми не - давайте на шофьорите карамфили и да фащат към Орландовци.
До 108 КривонделСтатистика я извадих от една публикация от 2015 година с точни бройки взети от КАТ на регистрираните леки коли в София по възраст на колите на периоди от 5 години. За тези почти 3 години, има леко изменение, но предполагам, че не е голямо.
До 106Според мен първо - статистиката не е съвсем вярна, съдейки по това какво виждам като автопарк по улиците.Второ - ако вземеш моята вярна каляска Евро 4 (с филтри и катализатори) - и по български затапиш EGR-a, махнеш DPF-a, продадеш катализатора, чипосаш двигателя и не ти дреме, че доливаш 10 литра масло на смяна - то резултатът е фрапиращ.И трето. Смогът в София мирише на въглища, дърва и гуми. Не на бензин и нафта.
Аз едно не разбрах: Нали билетчето от 1,60 беше обявено за незаконно от съда? Т.е. трябва да се върне на цена от 1 лв. Какъв е сега тоя "зелен" билет по левче? Ами че то толкова трябва да си струва! Виж, ако в дните със смог обявят БЕЗПЛАТЕН градски транспорт, тогава вече мярката ще е по-ефективна.
В България коли отговарящи поне на Евро 4, вече не се внасят. По-старите коли в България, от преди Евро 3, който е от 2001 година, след няколко години ще изчезнат, а те и сега са малко в София. Сега в София, колите, които са произведени преди въвеждането на Евро 3 (над 17 годишни), са под 16%, а тези от преди Евро 2 (над 20 годишни) са около 6%. Процентите са приблизителни, но горе-долу верни.
Доколкото зная, в Германия допускат и Евро 4 (първите дизели с филтри за твърди частици). Пак ще се окажем по-светци от Папата. И пак - сигурно само на хартия.
Столична община разполага с над 1 милиард лева бюджет,но нямат идея как да решат проблема с мръсния въздух.Всички крайни квартали бълват отровен дим от комините,но никой не взема мерки за това.Като са толкова некадърни да си подават оставките,иначе ние ще им ги подадем.Или ще бъдем европейска столица или гето,трбва сами да изберем.
Борят софийския смог с Евро 5-6, зелен билет и екостикер