Данъкът трябва да се определя според теглото на автомобила, което е от значение за разбиването на асфалтовите пътища, както и от нивото на вредните газове, а не според конските сили на двигателя ти.
Тоя бабанко от снимката така как изглежда май разбира само от суджуци. В бойколандия всеки се занимава с това от което не разбира.
До ЧичкаКяапацитетът, който ще определи дали дизелът ти е стар или нов, се нарича "газ анализатор" и по принцип ти го правят при всеки технически преглед. Трябва да налагат адски глоби и дори да затварят сервизи, които издават талон за извършен технически преглед на неизправен автомобил.
Жестоки данъци за кола над 10 г не, но за кола, която надвишава еко нормите - да. Писнало ми е от "почти нови" 5-годишни, пък и по-нови мерцедеси и БМВ-та да бълват след себе си черни пушеци. В същото време има 20-годишни ръждиви бараки, които обаче карат на газ и след тях не се вижда нито грам пушек.
Кой 'капацитет' ще определи дали дизела ми е стар ? Нали, при внос, се заплаща еко такса ? Защото са стари коли ? Не става само с по-скъпи данъци, иска се и акъл. И акциза в горивото е вид налог. Караш повече- плащаш повече...
До 9Да караш кола не ти е родно право. Като нямаш възможност няма да караш. Цял свят си исипива бракуваните таралясници които в една нормална държава щяха да бъдат вече разглобени и намачкани по моргите.
"Жестоки данъци за старите дизели!"Те са жестоки бре. За на майка ми Голф 3(1994), 1.9 чист дизел, евро 0, данъка е 3лв(намален от 6 лева с 50%, заради инвалидност). За моя барутарник - Джулия(2016) 2.2JTDm, евро 6 - 530 лева. Седя и се чудя - за къф чeП са тия евро-мевро сертификати?!?
И какво искаш да кажеш с по високи данъци бедните карат стари коли богатите нови и какво искаш бедните да нямат право на кола ли браво бе ми дай да им забраним и да ходят по улиците щото са бедни да не пречат на богатите
Жестоки данъци за старите дизели! Европа се чуди как да се отърве от тях и ги продава на ***, който се гордее, че е много успял с новото старо возило, а зад него пушек и дим.
Най-големия разход, свързан с електромобила, е замяната на неговия акумулатор, който струва около 5-10 хил.евро, отбеляза той.Toест, между 10 000 и 20 000 лева, което според мен е занижено. Но дори така, това са си 2-3-4 автомобила по 5000 лева, втора ръка... въобще - дали ще си купиш електромобил, да му смениш батериите и да трепериш да не изгърми още нещо или ще си купиш 3-4 стари барутарника е на кантар от финансова гледна точка...
Карам кола с метанов инжекцион.За това, че не замърсявам - плащам 400лв.В Пернишко с ГОУФ 1ца диЕзел - плащат 20лвКъде е справедливостта?
Да се дават отстъпки в данъка на коли само под 100 конски сили е архаично. Няма съвременен семеен автомобил под 100 конски сили.
Много ясно че държавата поощрява карането на бракуван скрап. Данъка се изчислява на обранто, за коли от миналия век без пари, за нови и икономични - 5 до 10 пъти по-голям. Как иначе ще се поддържат ниски заплатите
Стимулира! И това се знае от години.За нова кола плащам 400 лв. данък, за стар барутник - 10. лв.Никъде друга де няма такава простотия.Толкоз по въпроса.
Стимулира ли държавата старите коли да замърсяват въздуха?