и къде точно е новината? всеки знае че батерията е най-мръсното нещо за производство. Обоснована статистика е когато има начален старт и после през години разликите. Колата не я взимаме за да седи в гаража , а да я караме.
Производството на слънчевите панели много замърсява. По принцип производството на ток замърсява много. Тук пишат и за производството на батерията, колко много замърсява.
Най-после си дойдохме на думата... В констатациите е пропуснато да се отчетът емисиите при добивът и обработката на използваната мед !Някой правил ли е сметка какво ще стане ако само 50% от ел. автомобилите се включат едновременно за зареждане към ел. мрежата ?
"И как няма да ревнат всички производители на петролни продукти? Та нали електричките им сриват бизнеса." Хайде пак. Старите конспиративни глупости на нов глас. Самата литиево-йонна батерия е измислена от "производител на петролни продукти". Самите компании са далеч по-наясно от вас относно кога ще нефтът ще свърши, така че те самите разработват алтернативни источници. В момента ви вземат парите за петролни продукти, но искат и в бъдеще да ви взимат парите за ел. продукти
нека първо да се сравни производството на стандартна кола с електро кола. След това да се добави поризводството на необходимото гориво бензин/дизел или ток, за експлоатацията на колите. След това да се добавят и емисиите по време на експолатацията.Чак тогава може да се каже коя технология, колко замърсява. От така написаната статия излиза, че производството на батерията отделя емисии колкото ДВГ за 120000 км. ОК, може и така да е, но така се сравнява круши с ябълки и извод не може да се направи
Тва добре ама първо този автомобил може да се захранва от електричество произведене 100% от слъчнева батерия. Солар Сити е точно такъв проект, както и батерията, който предлага Мъск за дома.Тук поне в това описание на проучването не е описано завърсяването по време на производство на самия автомобил а само какво замърсява двигателя му при работа. Едва ли е без замърсяване. А какво се отделя при добив на горивата?А при производство на акумулаторите?
Tesla не може да мърси повече от останалите бензинови коли !Tesla е направена с много любов също като вятърните генератори и слънчевите колектори. Именно поради тази причина ел. колите и възобновяемата енергия са много по - добри. Други причини нямя !
Не само батерията, а и производството на ток, с който се захранва тази батерия също замърсява и то много.
Да обаче големите ни градове не правят батерии. 1 000 000 коли на ток , няма да е същото като 1 мил дизела и то стари :) Пак и батериите скоро се очаква да имат революция заради нуждата на автомобилите.
А колко газове се отделят докаго се отливат цилиндровите глави, двигателни блокове и т.н част на ДВГ? Там е пушилка че не се трае...работил съм в леярна...
И как няма да ревнат всички производители на петролни продукти? Та нали електричките им сриват бизнеса.И аз да имам петролен кладенец и аз ще обяснявам колко е кисело гроздето.Факт е, че с електричките градовете стават със значително по-чист въздух, а ние живеем по градове, нали така?
Тея са сметнали колко замърсява производството на батерия. Не са сметнали обаче колко замърсява и самото производство на електроенергия.
Само че батериите не ги произвеждат под прозореца на апартамента ти. А бензиновата двулитровка точно там си отделя боклците.
ДВГ ще съществуват още стотици години.Караби , тежки камиони , мощна земекопна техника , селскостопанска техника и мн. други ще си бъдат с ДВГ.Ще отмине и тази мания за ел. колите.
Другарко пишеща- за Вас ново20 е за нас стара тема от няколко години. Ако въобще разбирате за какво става дума в преписаната статия щяхте да си направите труда да проверите фактите. Но това изисква усилия, нали?
Ново 20: Tesla мърсяла колкото бензинова кола за 8 години