79

RE

преди 7 години

Бензиновата смес може да се движи между 1:10 до 1:14. При директното впръскване постигат по-добри резултати, но само при слаби натоварвания. Т.е. както от ФВ писаха, не могат да свалят повече разхода на бензиновите мотори и от там не могат да снижат нивата на въгл диоксид. Пускат нова кубатура 1.5, но това няма да реши проблема. При дизела качеството на сместта може да се движи в много по-големи граници и от там идва икономията. Фолксваген уж ще спират дизелите, а пускат съвсем нови двигатели.

78

Анонимен

преди 7 години

Аз имам BMW 525d 2002год. модел, вече 7ма година го карам и до сега никакви сериозни проблеми не съм имал. Сега едната дюза почна да прави проблеми и трябва да се смени, оказа се че имам и подгревни свещи за смяна. Майстора скъса едната в двигателя, сега ще видим как ще я вадят. Ако нещо се усложни и кажат голяма сметка може би ще хвърлям колата. Едва ли ще си купя отново дизел. Постоянно мислиш коя нафта е хубава, коя не. Добавки, скъпи масла..

77

RE

преди 7 години

Не съм фен на някакъв вид гориво. Това е незряло. Един запява против дизелите и овцете му припяват. От това което аз следя, мога да ви кажа, че бензиновите двигатели ще имат големи проблеми и то много скоро. Фолксваген вече намекнаха, че ще е проблем да покрият следващите еко норми с малките турбо бензини, защото се оказва, че харчат повече от атмосферните със същата мощност. Аз им се чудих още отначало. Лошото на бензиновата технология е, че качеството сместа (гориво/въздух) е силно ограничена.

76

Така е

преди 7 години

Тука налазиха пишлемета знайковци от мобиле бг. и изместиха темата.

75

Анонимен

преди 7 години

Много ги осложниха дизелите.. вече не си струва да се кара и подържа дизел. Скъпи дюзи, турбини, купища системи и филтри за чистене на отработените газове. Вкарват *** в двигателя за повторно изгаряне.. реално съсипват двигателите само и само да не излязат *** във въздуха. Колите ще са електрически и бензинови, само камионите ще останат дизел. Това можеха да го направят още преди 20 години, ама вече като няма на къде..

74

Анонимен

преди 7 години

Mazda са решили да наблегнат на дизелите. А на ФВ като им гледам гамата двигатели и тези които ще излизат скоро, дизелите им са станали дори с два повече. Защо ми говорите празни приказки преди да сте проверили! Аман от селянчета с астрички с АГУ!

73

Анонимен

преди 7 години

До до 109Защото ***..нали, винаги гледа да му е евтино...:))Това околна среда...това, да гледа малко по-далече в бъдещето...няма такива работи :)

72

Питам

преди 7 години

За Русия няма такъв проблем.Те така и не можаха да произведат дизел за лек автомобил, а и държава голяма , въздух много.А и да питам ,де ще деваме нафтата която се получава при добива на бензин? Ако ще я изливаме в морето, бензина става двойно по скъп.

71

Анонимен

преди 7 години

Тука има пълни неграмотници. В състезанията като - 24ч на люман, ВТСС, Немския шампионат от години карат с дизелови агрегати! Бензина отдавна го изхвърлиха на ***. Просто не е конкурентен по никакъв начин. Сега защо решиха да атакуват точно дизела...Това вече са доста големи политически теми :)

70

Анонимен

преди 7 години

Ако щеш с три Пасата ходи до Германия. Няма как 1.8 бензин да е икономичен на 1.8 турбо дизел. Дизела ще те бие във всички посоки. По голямо ускорение на ниски обороти, по икономичен мотор, по евтин дизел. Няма как да си конкурентен на дизела . Ако си конкурент на дизела в една кубатура значи си загубил битката с литрите :)

69

Анонимен

преди 7 години

Ясно. Ремонтът на дизела е по-скъп, защото бил по-тежък. Как не се сетих!Само дето дизела минава без проблем поне 350 000 км. без да го пипнеш, а бензина след 150 000 км. вече "ла'па" масълце и вече не се усеща като нов. и ФВ и Мерцедес и БМВ. Сърбал съм им попарата.

68

Аха

преди 7 години

До Ахарязкото преминаване към ел. автомобили ще доведе до един социален проблем - милиони хора, заети в петролния бизнес, в производството на ДВГ и части за тях, в сервизи и т.н. ще останат без работа, БЕЗ ДА ИМАТ ВРЕМЕ ДА СЕ ПРЕКВАЛИФИЦИРАТ

67

Аха

преди 7 години

До АхаНай-големия проблем е следния - държавната политика. Коя държава ще иска гражданите й да имат евтина енергия, евтин автомобил, евтино жилище и да работят 2-3 дни в седмицата? Май никоя. Понеже държавите се управляват от бизнеса. Също така, дори да имаме ел. кола , която изкарва 1000 км, струва 20 000 евро и се зарежда за 20 мин.(което може и да стане след 5год), тя няма инфраструктурата, както писах преди, за зареждане и квалифициран персонал за изграждането й. После рязкото преминаване

66

Анонимен

преди 7 години

Скоро писаха, че в един голям град в Европа (Амстердам или Брюксел - не помня), колите на над 25 години са 10-15%. По цял свят карат и стари коли и не правят проблем от това, както в България го правят някакви заблудени псевдоприродозащитници.

65

Аха

преди 7 години

До ФилософЗа момента това е така, но ще се промени. Както и при петролната мафия, така и при ел. енергията има мафия и картели. Но говоря обективно - реално енергията от слънце , взъдух и вода е евтина и постоянна, реално един ел. двигател е ***, надежден, евтин и екологичен, в сравнение със сложните ДВГ. За батериите съм сигурен че има и такива с голям капацитет и сравнително леко тегло , но още се пазят в тайна, нали трябва да се издои пазара. Най-големия проблем е следния:

64

Анонимен

преди 7 години

Не става ясно как относително малкото замърсяване заради "колите" ще намалее, ако хората слязат от колите и се качат на автобусите, които в общия случай замърсяват много повече от леките коли. Първо, сегашните автобуси са толкова разредени, че не могат да поемат голям брой хора и очевидно броя им ще трябва да се увеличи няколко пъти, а с това и замърсяването от тях и в крайна сметка може да се окаже, че при използване на градския транспорт, замърсяването ще се увеличи.

63

Анонимен

преди 7 години

Ходиш в командировки в Германия всеки месец с кола 1.8 Т,.... Да, ходиш, от Перник до София да видиш на кое казват МОЛ.

62

Анонимен

преди 7 години

Да, четох в Аутомедия. Мазда смятат за голяма глупост отказването от дизела. Това с хибридите и електромобилите на този етап от развитието им било популистка акция. Те продължават да развиват дизелите.

61

Анонимен

преди 7 години

В статията става дума за нови коли и производството им, но едни тук с доста ограничено мислене не могат да мислят за друго освен за 20-30 годишни стари коли. Новия дизел по Евро 6, какъвто имам и аз, замърсява по-малко от бензиновия по Евро 6, но по различен начин. Отделно дизеловия двигател си има своите предимства пред бензиновия. замърсяването в София е заради съвсем други работи - отопление с твърдо гориво и неизмитите от общината улици. Донякъде и кражбите на катализатори са фактор за това

60

до 4matic

преди 7 години

Ти ремонтирай твия Е350 4matic и ще ти се иска да се самоубиеш. Ще продаваш гарсонерката на вашите.