69

дО 123

преди 7 години

ДА, В лОНДОН И ОСТАНАЛИЯТ ЦИВИЛИЗОВАН СВЯТ Е ТАКА, но В посткомунистическа БГ, където все още управляват бившите комунисти, хората нямат достъп до газопреносна мрежа и за да не умират от стъд си изгарят горите! Това не можеш ли да си го обясниш?

68

123

преди 7 години

Хората отдавна са открили топлата вода. В Лондон е забранено паленето на печки и камини, независимо дали с дърва или въглища. В някои държави от ЕС спират дизеловите коли от 2022, в Италия имат постепенен график за извеждане на колите, които нямат съответния катализатор.

67

Къща

преди 7 години

През 2003-та купихме къща в Бъкстон. Направихме си парно с пиролизен котел - на дърва, но с процес, от който няма замърсяване. През 2005-та ни газифицираха и продадохме котела - купихме котел на газ. До 2011-та цената на газта стана 1000 лв. за 1000 куб. м. Плащахме по 300 лв. на месец за отопление и живеехме на 17-18 градуса. И си купихме обикновен котел на дърва - много е варварско, но сега имаме 21 градуса за 150 лв. на месец. Като стане цената на газта като в Европа, ще минем пак на газ.

66

Анонимен

преди 7 години

Цялата дандания явно е за да приеме с аплодисменти някаква нова данъчна тесла, която ни подготвят. Ясно е, че отоплението на твърдо гориво замърсява в пъти над нормата, но най-вероятно ще ударят по колите, защото са некадърни да се справят с организацията на движението в София, така че задръстванията да поизчезнат

65

123

преди 7 години

Да, има повече коли в София. Да, има и отопление на дърва и въглища.Но защо не се мият улиците?!Това предизборно обещаваше ска.паната кметица.За това общинарите са ни взели вече парите и НЕ го правят.

64

Анонимен

преди 7 години

Така ми се иска да премахнем градския транспорт в София с изключение на метрото. Иска ми се и да спре безумното застрояване между блоковете в София и даже трябва да се разрушат новопостроените сгради, защото пречат на вентилацията на въздуха в София и замърсяването в София през зимата и то много пъти над нормата се дължи отчасти и на тези нови сгради.

63

Анонимен

преди 7 години

Замърсяването от Октомври до Април е главно от отоплението на твърди горива!Защо тази шунд.афера не постави въпроса така, че държавата да супсидира изгражданетона газопреносна мрежа по кварталите, които нямат централно отопление.Най лесно е да констатираш и от позиция на силата да налагаш данъци и глоби, но зад това се криое НЕКАДЪРНОСТТА И КОРУПЦИЯТА НА УПРАВЛЯВАЩИТЕ-СЪБРАНИ ОТ КОЛ И ЖЪЖЕ!

62

third world

преди 7 години

Така ми се иска чистия, удобен, бърз и достъпен градски транспорт да стане приоритет на столична община. Ама не само в някои привилегировани квартали. А и да се улесни транспорта в околностите на софия, за да започне да се разраства и навън, а не само навътре, както досега. И да живеем в къщи или ниски жилищни сгради, а не в тези отвратителни панелки. София не е толкова голям град, че да е невъзможно всичко това да се случи. Просто на никой не му се занимава.

61

Анонимен

преди 7 години

Защо никой нищо не казва за строежите? От всеки един строеж камионите изнасят огромно количество кал на улиците, която впоследствие се разнася навсякъде от колите. Tова също са фини прахови частици. В Япония, например, ако камион излезе от зоната на строеж с неизмити гуми, то жална му майка на строителя... Как ще ги стигнем японците...

60

Геле

преди 7 години

амииии- така е - всеки гони далаверата , големите пари, затова и се тъпчем в големите градове , където са и парите, идват от кол и въже - откъде ли не - прави се всичко възможно да се вкоренят в голям град и да правят големи мангизи,,,, а в селата е празно , на никого не му се работи , въздухът е чист, земята пустее, никой не иска да копае...

59

Анонимен

преди 7 години

София е на път да се върне 60 години назад в развитието си, когато се отоплявахме с въглища и снегът за нула време почерняваше от димът от комините.

58

77777

преди 7 години

И още една манипулация в статията - дават се някакви статистики за колите в България, но не и за регистрираните в София, защото явно това ще попречи за приемането на някакъв нов данък, както се предполага след тази масирана кампания около чистотата на въздуха в София. Автопаркът в София е много по-нов, в сравнение със средното за България.

57

Беър Грилс

преди 7 години

Защо не споменава нищо за вземане на мерки за намаляване на твърдото гориво и дизела?

56

Факт

преди 7 години

Има отоплителни печки и камини за дърва и въглища, има и замърсяване. Няма печки и камини, няма замърсяване. Факт!

55

SF

преди 7 години

Жалко. Преди градът бе чист. Сега е пълен с таратяйки и ***. Смех ми бе, когато гледах по ТВ онзи ден един *** да говори, че е инициатор на Чиста София. Та той "мекаше" яко мощно, дошъл тук с бричката си, метащ *** на Витоша и ще ми говори за "чист въздух". Ами ОДИ си ДОМА и ти и всички останали. По време на Коледата София дишаше и бе прекрасен град!

54

Анонимен

преди 7 години

През зимата и колите допринасят за замърсяването, макар и незначително в сравнение с отоплението на твърди горива. Задръстванията са тези, които увеличават замърсяването от колите поне 10-20 пъти, а точно това, да няма задръствания е работа на кмет и общинари. Вместо организират по-добре трафика в София, Фандъкова и общинарите й, създават все по-големи задръствания с промените, които правят. От тази гледна точка бус лентите са изключително вредни за чистотата на въздуха в София, защото увеличава

53

Цвете

преди 7 години

Около нас са къщи, вечер и сутрин не се диша от смрад. Независимо,че квартала и газифициран хората се топлят с дърва и въглища. За те включат в газовата система струва хиляди- проект, включване, закупуване на котел ... Но тази инвестиция се изплаща, ако можеш да си я позволиш. Ние се отопляване на газ.

52

Има си виновници

преди 7 години

Скъпият билет в транспорта направи така, че десетки хиляди се върнаха в колите си. И това го направиха точно когато се строи метрото и задръстванията и без това са брутални. От друга страна, ромляняците се топлят като горят гуми и каквото намерят. Естествено, контролните органи не правят нищо, за да ги спрат. И за всичко си има виновник - другарката Фандъкова и ГЕРБ! Глупави решения + кражби + липса на контрол в държавата = анархия и гаден живот

51

Я пак!

преди 7 години

Основни замърсители с фини прахови частици навсякъде по света са: отоплението на твърдо гориво (въглища, дърва, стари гуми, ...), тецове на въглища, промишлени производства използващи твърди горива, вятъра и неизмитите улици в населените места. Това е.

50

Анонимен

преди 7 години

До Анонимен 48Не са ни медиите виновни. Ние очи нямаме ли, уши нямаме ли, уста нямаме ли, съвест и мозък нямаме ли? Работата е, че всичко имаме, но достоинство и съвест нямаме. Ние се подмазваме и подлагаме на силните на деня. И понеже те се сменят (козината си, де, нравът на всички е един и същ - те са издънки на един дънер) ние нямаме време да се взрем в истината, от подмазване и слагачество. А "властниците", понеже друго не умеят, са станали гении на лъжата и грабежа.