Българите (отчасти софиянци) са едни велики мърморковци... За всичко се мърмори, от сутрин до вечер... Ами излезте бе хора по света, идете в чужбина и вижте кое колко струва, във Финландия еднократно билетче е 3-4 евро, месечната карта излиза по-евтино, а има и годишна карта още по на сметка. НО, българинът иска ВСИЧКО да му е безплатно, защото той е толкова велик... Т*ъпа работа...
Талоните са предплащане на по-малък обем ползване и затова е нормално да са с по-малка отстъпка от дългосрочните карти - месец и нагоре.
Преди 1989-та винаги пътувах с карта за цялата градска мрежа за три месеца струваща 13,50 лева. Сега същата карта струва 156 лева, т.е. 11-12 пъти повече.
При соца първо имаше кондуктори и билетчета според разстоянието, вкл. и от 2 стотинки. Имаше и билет с прекачване. После махнаха кондукторите и билетчето стана 4 ст за трамвая и 6 ст. за тролей и автобус независимо от разстоянието и т.н. до днес с 1,60 лева за билетче.
Бъркаш! Като си купиш талони също предплащаш услугата. като си купиш 10 билета пак предплащаш. Не в това е проблема. Може би просто искат да ни накарат да си купуваме карти, независимо дали ще ги ползваме или не.
При соца билетчето бе евтино - помня 4 ст., после 6 ст. и имаше кондуктор. После картата бе 5 лв. за месец вички превозни сдредства, пенсионери и ученици с намаление. После започна риформътъ.
Нормално е билетите да са скъпи за сметка на изгодни карти - човек предплаща услугата и получава сериозна отстъпка. Ползващите градски транспорт епизодично е нормално да плащат повече от редовните клиенти. През социализма беше извращение - билет 6ст и карта 5лв и никой не си купуваше карта за цялата мрежа.
Интересен е изтърканият номер с пълна липса на точни данни - например , толкова карти по толкова лева плюс толкова билети по толкова лева, сума сумарум. Ако и един лев в повече бе приходът на СО от транспорта, щяха да ни проглушат ушите. Сега мълчат като бити г.ъ.зове!!
Че то на градския транспорт (без метрото) в София кой ли още се вози? Някой и друг пенсионер, учениците, онези от гетата дето не купуват билети и карти и контролите не ги проверяват и от време на време някой силно миришещ бездомник да се постопли. Метрото пък покрива доста малко от територията на София и повечето хора в София не го ползват.
До Ачлността е гряхПродажбата на абонаментни карти се увеличава сериозно, следователно идеята е добра. Само трябва вместо допотопното дупчене на билети да има примерно билети за 90, 60, 30 и 15 минути. Нормално е картите за цялата мрежа да са изгодни на цена около 30 пъти цената на билета за месец за да се стимулира закупуването им, примерно в Прага и Краков съотношението е подобно.
И защо трябва да си купувам карта? Не ми е по-евтино, на градски транспорт се качвам вече рядко, примерно най-много до 20 пътувания месечно, обикновено са около 10, и ако трябва да свърша нещо ще си ползвам колата, с която ми е по-евтино, по-бързо и по-удобно. Преди 10 години се налагаше да ползвам редовно градския транспорт, но след като времето ми за пътуване се удължи заради все по-лошата организация на движението, от около 20 минути на 1,5-2 часа по същият маршрут, взех мерки по въпроса.
Българина мрънка за всичко, вечно е недоволен, но това е защото е изключително глуупав и мързелив.
Точно това е целта, да се купуват карти, така е по-сигурно и за двете страни, Фандъкова отдавна го обясняваше, но народа не е много умен и си мисли, че е прецакал някого...Сега нещата са по-нормални, трябва да ви радва, а не да се мръщите за всичко!
Така е и с парното - масово демонтиране на радиатори и закупуване кюмбета "*** мечта със горливо стари гуми"
Лакомо д.упе, глава затрива. Увеличиха драстично билетчето, хората спряха да купуват масово и вместо митични печалби, СО отчита нови загуби. Същото както със затварянето на "губещите държавни соцфабрики"
То на трамвай се возят само децата и старците - в София срещу 500 лв. си купуваш "кола" без катализатор дизел и се возиш - паркираш я на тротоара. За всеки е по-евтино така.
Софиянци бойкотираха скъпото билетче, не го купуват