"след като няма 20 лева за една боя?" Алооу, кой боядисва с 20лв една пешеходна пътека?бюджета го плаща, тая боя под 200-300лв няма как да падне все пак се изтрива за 30 дни а не за 15 като по евтината :D
Преди 10 години бях в Испания. Там видях нещо много умно, самата пешеходна пътека беше върху доста широк легнал полицай. Така пешеходеца минава по пиедестал, а шофьора ще не ще трябва да намали. Сега тук и тънкият момент, височината на легналия полицай/пътеката беше точно толкова, че ако минеш с кола с 50 км/час не можеш да излетиш, да спукаш гума или да ти се счупи предния мост.
До sportБи ли цитирал точния текст на закона, в който пише, че ПЕШЕХОДЕЦЪТ е с предимство!Ужасявам се като видя някоя блейка да се приближава към пешеходната пътека, залепил телефон на ухото си! Нищо не го интересува, освен разговора, който води!Пешеходецът, който се намира на тротоара, НЯМЯ ПРАВО да стъпва на пешеходната пътека, ако идва автомобил, който не може своевременно да спре.Аман от заблуди!
Преди година бях в Перник там видях нещо много умно, преди пешеходната пътека има легнал полицай на 10-15 м.Това те кара да намалиш дори и да не си видял пътеката.Всеки знае че пешеходеца има предимство.Ако мен ме удари някой за това че не е видял пътеката и ме вкара в болница няма да ми стане по леко че съм бил с предимство.Всички сме пешеходци после шофьори.
Какво значи покер, я да видим?Може ли голямо момче, коскуджамити репортер с очила, да не знае какво е покер!
Всъщност, има ЗДвП и Правилник за прилагането на споменатия закон. Не ме вълнува нито едното, нито другото. ПЕШЕХОДЕЦЪТ е с предимство! Само в тази държава това не се спазва. Друг е въпросът, че има пешеходци, за които цялото пътно платно е пешеходна пътека, а не трябва да е така.
Ами така ще е като правят маркировка с латекс дето на втория дъжд е утекъл. Някой прибира ресто от поръчката, друг ще го целуват студен, а трети ще гние в пандиза.
12, "...юридически една пешеходна пътека е сигнализирана единствено, когато са налице и двете маркировки..."Това просто не е вярно. Пешеходна пътека е продължението на тротоара на всяко кръстовище. Освен това, дори извън кръстовище, знак е достатъчен и без маркировка: "При несъответствие между пътните знаци и маркировката на пътя, участниците в движението са длъжни да се съобразяват с пътните знаци."
Прочетете в Закона за движение по пътищата какво е пешеходна пътека, особено тези като номер 12 "До Даниел", които не знаят, че пешеходната пътека може да няма маркировка или пътен знак, но на такава необозначена пешеходна пътека важат същите правила, каквито и на пешеходна пътека тип Зебра. В случая според статията имаме обозначена с знак пешеходна пътека поне в едната посока, както и някаква полуизтрита маркировка. Дали пътеката е на кръстовищем не знам, а там не се изисква знак и маркировка
В България много шофери се нервят на преминаващите по пешеходните пътеки и даже застрашително не намалявт и трябва да подтичваш. Това го няма никъде по света - тази агресия и неприязън.
То първо трябва да стане инцидент, "за предпочитане" с фатален край, за да оправят пешеходната пътека.. Всичко в тази държава се прави след като няколко живота ни напуснат по нелеп начин и заради бездействие..
Колега, в случая става въпрос за пешеходни пътеки на права отсечка, а не на кръстовище. Май ти не знаеш правилника, който отдавна не е правилник, а Закон за Движение по Пътищата, или ЗДП.
Първо, няма правилник, а ЗДП. Второ, юридически една пешеходна пътека е сигнализирана единствено, когато са налице и двете маркировки. Т.е. при евентуално произшествие (да не дава Господ) делото ще бъде загубено от ищеца в полза на "шофьора". Иначе съм съгласен, че масово не се знаят правилата от "шофьорите". От друга страна, в Япония има бои с 20 /да, двадесет/ години гаранция. Мисля, че е време да започнем да се мерим с истинските хай- тек държави, а не с "грандовете".
До 8, последното приятелю, последното! МВР/КАТ не упражняват никакъв контрол, от там идва всичко! Ама ВСИЧКО!
Ако знаците бяха като хората и/или имаше маркирана пешеходна пътека, по всяка вероятност щяха да спират далеч повече хора....а те нахвърляли 4 знака един върху друг и човек се чуди, за колите на кръстовището ли да внимава, ферман от знаци ли да чете.....сложете хубави знаци, оградени с жълта, светлоотразителна ивица, маркирайте пътеките и всеки ще спре....
В основата на проблема са:- шофьорите, които карат като луди без да се съобразяват с маркировката и без да мислят, че на пътя може да изкочи човек- пешеходците, които пресичат като овце без да мислят, без да се оглеждат и без да преценяват добре обстановката- слабият контрол и безхаберието на МВР
Знаците и маркировката се правят така че да ти привличат вниманието а не ти да ги търсиш с поглед.В белите държави преди пешеходна пътека , кръстовище или опасе завой също преди спирка на автобус слагат напречни бели черти 5-6 на 30-40 метра преди участъка.Когато минеш през тях вече вниманието ти е привлечено и си готов за реакция. Тук знака е сложен за да се търси отговорност а не да предотвратява инцидент.
работя в куриерската фирма на същия булевард и мога да кажа, че отсечката е права, дълга и се развиват големи скорости.Ние лично с колегите си теглим по един кръст, казваме Отче Наш и пресичаме...
До МиленНещата са си супер прости,само желание да имаш. Като караш малко по бавно(а именно с ограниченията в града) и внимаваш повечко се вижда доста добре къде има пешеходни пътеки(макар и лошо маркирани)
Експериментът в Dnes.bg: Пътен покер с "Оная с косата"