22

Анонимен

преди 9 години

Нищо не става ясно нито от статията, нито от коментарите. Таксиметрови превози ли са тези? Защо компанията е атакувана в другите държави? Какво и кой споделя и как? Ако е компания, то какъв пазарен субект е? Какво предлага да споделяме? Нашите коли, нейни собствени коли и като как ги "споделяме"? Иначе е ясно - викаш такси, казваш маршрута и си плащаш...

21

Бай Драгой

преди 9 години

Ей бакшиши смотани! Подобрете си услугите, вместо да се правите на ***, каквито сте! Оставете ни ние да си избираме къде ще се возим. При Убер всичко е по банков път. Няма никакво укриване на доходи и всичко е легално. Къде декларирате вашите бакшиши и помпи?От един месец ползвам Убер и няма да ви стъпя повече в мизерните, смърдящи на цигари таксита.

20

Путев

преди 9 години

На пръв поглед си викаш: защо нормалните таксиджии да плащат данъци, а юберджии да не плащат..Обаче нормалните таксиджии плащат ли данъци? Плащат, ама друг път. Самите им фирми регистрират ЕТ-фантоми и ги подменят всяка година. И никой не ги пипа за това. Така че нямат право да реват.

19

redordead

преди 9 години

аз да попитам, когато намалиха цената на горивата, защо не падна цената и на таксиметровите суслуги? да не говорим, че 90% са на метан...но ако цените се върнат на нива 2.50-2.60 за литър 95 пак ще вдигнат цените...да не говорим повечето коли кви са кочини - смрадливи, пушат вътре, слушат чалга...

18

Анонимен

преди 9 години

Толкова много приказки се изприказваха - ами в крайна сметка какъв е проблемът всеки шофьор на Юбер да си плати лиценз и застраховка? След като всички са доволни от тази услуга, тя определено заслужава да бъде застрахована и лицензирана - тогава предполагат бакшишите няма да има за какво да се заядат.

17

ффрраа

преди 9 години

"Единствената разлика в услугата са това, че таксиметровите шофьори имат лицензи и застраховки, които плащат допълнително"Знаеш ли колко пари струват тези лицензи и застраховки? Защото имам силни подозрения, че не са 20-30лв годишно, а по скоро отиват към няколко хиляди.Ако някой има информация колко струват тези лицензи, нека да сподели.

16

Анонимен

преди 9 години

Бих искал да ви уверя, че са пълни глупости това, че Uber не плаща данъци за парите от клиентите. Плаща. Всяка транзакция минава чрез банкова карта и се отчита и съответно и се трупа ДДС според държавата в която се извършва. Единствената разлика в услугата са това, че таксиметровите шофьори имат лицензи и застраховки, които плащат допълнително и уж трябва да гарантират качеството на услугата. Всички знаем каква име е услугата и колко е гарантирано качеството.

15

До 17 ВЪПРОС

преди 9 години

"Карам си колата и ме спира човек с въпрос - може ли да се возя с теб , ще ти платя 50стотинки на километър . Колата ми е застрахована .това незаконно ли е ?"И аз не ги разбирам тъпите бакшиши - за какво всяка година плащат няколко хиляди лева акциз? За какво издават касова бележка ***? За какво плащат данъци? Че нали по същата логика някой го спира този бакшиш, вика му "Ще ме метнеш ли до нас, ще ти дам 5лв."?

14

До 17 ВЪПРОС

преди 9 години

"Дори баба ми като иска да я карам някъде ми дава пари - това незаконно ли е ?"Ами то баба ми ми дава домати и ябълки без пари. Отделно от съседката си купувам картофи и мед, за които тя не ми дава касова бележка. В това не виждам никакъв проблем.Обаче представи си сега следната ситуация: отварят нов огромен магазин. В този магазин продават всичко по-евтино, но не плащат данъци. Мислиш ли, че това е нормално. И дали няма да има някаква ответна реакция от Кауфланд и Била например?

13

Анонимен

преди 9 години

А за други услуги става ли да се ползва Юбера?

12

Анонимен

преди 9 години

Toя Юбер къде му е офиса?

11

Ico

преди 9 години

Има разлика между споделено пътуване и таксиметрова услуга!

10

Анонимен

преди 9 години

Достатъчно е просто да не издаваш касова бележка - и вече си 20% напред. Защото с всяка издадена касова бележка държавата прибира 20% ДДС. Ето как лесно можеш да смъкнеш цената с 20% - като не издаваш касова бележка.Е ако това не е неравнопоставеност?

9

Анонимен

преди 9 години

Ако един бакшиш взима 1лв за километър, сигурно 20-30 стотинки от този 1лв отива за държавата - като данъци и акцизи.И идва Юбер и ни вози за 85стотинки, вместо за левче - уау, колко евтино. Само че от тези 85 стотинки нито една не отива за държавата. И накрая излиза, че бакшишът, който взима левче за километър, реално прибира 70стотинки, а Юбер-ът си прибира всичките 85 стотинки.Да живеят тарикатите.

8

Анонимен

преди 9 години

Когато не плащаш данъци, спокойно можеш да смъкнеш малко цената. И тогава се получава неприятният момент, че тези, които са изрядни платци, са яко прецакани.

7

Анонимен

преди 9 години

До Редовен клиентАми не се вози, не е проблем, избор имате - собствен/нает автомобил, ако нямате книжка си наемате шофьор, ако не искате има няколко различни компании за таксиметрови услуги в почти всеки град, ако и това не искате има си градски транспорт, ако и това не желаете си карайте пеша!

6

Анонимен

преди 9 години

Какъв им е проблемът на бакшишите? Логично е, когато една услуга е по-качествена и по-евтина, тя да пребъде. Да се замислят, как те да подобрят услугите си, а не за забрани. Все едно в един магазин да забраните да се продава даден тип стока, по-евтина. Няма такива филми, не сме в диктатура или преди 1989, що за глупави протести? В другите сфери да не би да не е така? Само най-добрите оцеляват, да се замислят таксиджиите сериозно и да предоставят услуга, по-добра от Юбер, да изтегли хора обратно.

5

Редовен клиент

преди 9 години

Да идват веднага в БГ че ни писна от наглите бакшиши!!! Няма постоянно да им пълним гушите на шмекерите с жълтите трошки!

4

Някой

преди 9 години

Между 40-60 лева чисто на ден взимат таксиджии от големите компании. това е..Ако караш собствена кола или си я изплатил, повече. Ако имаш повече от една кола още повече.

3

Momo

преди 9 години

Говори ми в цифри!Колко клиента, колко км, колко е взел и какви са му разходите?