Нищо не става ясно нито от статията, нито от коментарите. Таксиметрови превози ли са тези? Защо компанията е атакувана в другите държави? Какво и кой споделя и как? Ако е компания, то какъв пазарен субект е? Какво предлага да споделяме? Нашите коли, нейни собствени коли и като как ги "споделяме"? Иначе е ясно - викаш такси, казваш маршрута и си плащаш...
Ей бакшиши смотани! Подобрете си услугите, вместо да се правите на ***, каквито сте! Оставете ни ние да си избираме къде ще се возим. При Убер всичко е по банков път. Няма никакво укриване на доходи и всичко е легално. Къде декларирате вашите бакшиши и помпи?От един месец ползвам Убер и няма да ви стъпя повече в мизерните, смърдящи на цигари таксита.
На пръв поглед си викаш: защо нормалните таксиджии да плащат данъци, а юберджии да не плащат..Обаче нормалните таксиджии плащат ли данъци? Плащат, ама друг път. Самите им фирми регистрират ЕТ-фантоми и ги подменят всяка година. И никой не ги пипа за това. Така че нямат право да реват.
аз да попитам, когато намалиха цената на горивата, защо не падна цената и на таксиметровите суслуги? да не говорим, че 90% са на метан...но ако цените се върнат на нива 2.50-2.60 за литър 95 пак ще вдигнат цените...да не говорим повечето коли кви са кочини - смрадливи, пушат вътре, слушат чалга...
Толкова много приказки се изприказваха - ами в крайна сметка какъв е проблемът всеки шофьор на Юбер да си плати лиценз и застраховка? След като всички са доволни от тази услуга, тя определено заслужава да бъде застрахована и лицензирана - тогава предполагат бакшишите няма да има за какво да се заядат.
"Единствената разлика в услугата са това, че таксиметровите шофьори имат лицензи и застраховки, които плащат допълнително"Знаеш ли колко пари струват тези лицензи и застраховки? Защото имам силни подозрения, че не са 20-30лв годишно, а по скоро отиват към няколко хиляди.Ако някой има информация колко струват тези лицензи, нека да сподели.
Бих искал да ви уверя, че са пълни глупости това, че Uber не плаща данъци за парите от клиентите. Плаща. Всяка транзакция минава чрез банкова карта и се отчита и съответно и се трупа ДДС според държавата в която се извършва. Единствената разлика в услугата са това, че таксиметровите шофьори имат лицензи и застраховки, които плащат допълнително и уж трябва да гарантират качеството на услугата. Всички знаем каква име е услугата и колко е гарантирано качеството.
"Карам си колата и ме спира човек с въпрос - може ли да се возя с теб , ще ти платя 50стотинки на километър . Колата ми е застрахована .това незаконно ли е ?"И аз не ги разбирам тъпите бакшиши - за какво всяка година плащат няколко хиляди лева акциз? За какво издават касова бележка ***? За какво плащат данъци? Че нали по същата логика някой го спира този бакшиш, вика му "Ще ме метнеш ли до нас, ще ти дам 5лв."?
"Дори баба ми като иска да я карам някъде ми дава пари - това незаконно ли е ?"Ами то баба ми ми дава домати и ябълки без пари. Отделно от съседката си купувам картофи и мед, за които тя не ми дава касова бележка. В това не виждам никакъв проблем.Обаче представи си сега следната ситуация: отварят нов огромен магазин. В този магазин продават всичко по-евтино, но не плащат данъци. Мислиш ли, че това е нормално. И дали няма да има някаква ответна реакция от Кауфланд и Била например?
Достатъчно е просто да не издаваш касова бележка - и вече си 20% напред. Защото с всяка издадена касова бележка държавата прибира 20% ДДС. Ето как лесно можеш да смъкнеш цената с 20% - като не издаваш касова бележка.Е ако това не е неравнопоставеност?
Ако един бакшиш взима 1лв за километър, сигурно 20-30 стотинки от този 1лв отива за държавата - като данъци и акцизи.И идва Юбер и ни вози за 85стотинки, вместо за левче - уау, колко евтино. Само че от тези 85 стотинки нито една не отива за държавата. И накрая излиза, че бакшишът, който взима левче за километър, реално прибира 70стотинки, а Юбер-ът си прибира всичките 85 стотинки.Да живеят тарикатите.
Когато не плащаш данъци, спокойно можеш да смъкнеш малко цената. И тогава се получава неприятният момент, че тези, които са изрядни платци, са яко прецакани.
До Редовен клиентАми не се вози, не е проблем, избор имате - собствен/нает автомобил, ако нямате книжка си наемате шофьор, ако не искате има няколко различни компании за таксиметрови услуги в почти всеки град, ако и това не искате има си градски транспорт, ако и това не желаете си карайте пеша!
Какъв им е проблемът на бакшишите? Логично е, когато една услуга е по-качествена и по-евтина, тя да пребъде. Да се замислят, как те да подобрят услугите си, а не за забрани. Все едно в един магазин да забраните да се продава даден тип стока, по-евтина. Няма такива филми, не сме в диктатура или преди 1989, що за глупави протести? В другите сфери да не би да не е така? Само най-добрите оцеляват, да се замислят таксиджиите сериозно и да предоставят услуга, по-добра от Юбер, да изтегли хора обратно.
Да идват веднага в БГ че ни писна от наглите бакшиши!!! Няма постоянно да им пълним гушите на шмекерите с жълтите трошки!
Между 40-60 лева чисто на ден взимат таксиджии от големите компании. това е..Ако караш собствена кола или си я изплатил, повече. Ако имаш повече от една кола още повече.
Uber: И в България срещаме съпротива