22

Анонимен

преди 9 години

До ха-ха-ха-ха-ха :)))Дивак, лицензионно производство, повтори си го 54 пъти, дано осъзнаеш. На италианците им е платено, освен това учавстват и в строителството на завода.П.С. То не е като бая ти *** да произвежда калашници без лиценз и понеже е хитрец си скатава завода в САЩ... Да видим ще получи ли някога от когото и да било бая ви *** каквато и да било технология ;-)

21

БЕРИЯ

преди 9 години

РЕНАТА ОТИДОХА ОТ ПЛОВДИВ В РУМЪНИЯ ,ЩОТО И ТОГАВА ИМАШЕ ШМЕКЕРИ КАТО БОЙКО БЕКАПЕТО. В ЛОВЕЧ СЕ СГЛОБЯВАШЕ И ЧАСТИЧНО ПРОИЗВЕЖДАХА ЧАСТИ ЗА "МОСКВИЧ"412.

20

Читател

преди 9 години

До DARKЗатова казах, че са се сглобявали като CKD, а не SKD. Лошо няма, при SKD локализацията може да достиа и 70% (при БулгарРено май не са стигнали 20%, но може и да греша). Въпреки всичко, това продължава да бъде сглобка на една чужда кола. Все едно да кажеш, че сако Hugo Boss, което е ушито в Гоце Делчев, с платове доставени от Хюго Бос, по формите на Hugo Boss, но с български конци и копчета (даже и да им пише Hugo Boss) - ще стане "българско сако". Няма място за въздишки, само напред!

19

DARK

преди 9 години

До ЧитателИма доста компоненти за *** Рено които са се произвеждали тук локално.А на *** Алпин всички компоненти от стъклопластика което е цялото купе отгоре са произвеждани тук.

18

Читател

преди 9 години

И, разбира се, трябва да кажа, че има и една технология SKD - която е още по-примитивна. По тази технология една готова кола, грубо казано, се разглобява, се праща някъде и се сглобява на место. Основно се прави с цел пестене на мита. Вижте във интернет и по двете думи SKD и CKD да разберете повече.

17

Читател

преди 9 години

До До 8Разбира се, 124 от Ловеч се е казвал "Пирин", не "Балкан" и той имал доста разлики от жигулата. Той е бил италианско производство, пристигнал в България със свалени гуми и други едри части, които тук се сглобяват заедно. Докато Жигула е доста модифицирана версия от руснаците, те променят над 30 едри компонента, което прави фактически друга кола. Дали е по-лоша или по-добра - е друг въпрос, но това вече не е италиански фиат. Има в тубата хубаво филмче за жигулата и връзката й фиат.

16

Читател

преди 9 години

Все не разбирам мрънкащите българи. Колите които са се произвеждали в България - се произвеждали по технологията CKD (Completely Knock Down). Това се отнася и за ***-рено и за Фиат 124 в ловеч а и за Great Wall днес. С две думи - една кола пристига разглобена, и после се сглобява на место. Това не прави една държава автопроизводител!!! По същата логика и технология в Русия в момента се сглобяват и BMW X5/6 и мердцедес, VW и други. Няма какво да въздишате по старото време!

15

Анонимен

преди 9 години

До Анонимен 13Задачата на един автомобил (машина) е да си изкара безаварийно гаранцията и толкова. Може да провериш какъв е реалния пробег на много от днешните коли - в немски сайт за втора ръка коли има бенцове и баварци на по над 500 000 км натрупани за 4-5 години. Коя кола от 70те години ще понесе такова каране? Или дали ти ще понесеш добре такова пътуване с кола от 70те години?

14

Селянин

преди 9 години

еми след като го карат белите хора 15 години и ние ще го видим по Бг пътищата

13

до 8

преди 9 години

А Рено се сглобяваше в Пловдив, не в Ловеч.

12

До 8

преди 9 години

До Анонимен Има около 200-250 ФИАТ 124 сглобени в Ловеч. Мисля че модела се водеше "БАЛКАН". Отличаваха се от "Жужа-ракетата" по дръжките на вратите и по-ниското окачване (оригинално 124ката е с 30(или 40) мм по ниска от Жигуль, отделно си бяха запазили дисковите спирачки отзад. Жигуль е лицензно копие на 124ката, но инж.Толиати (италианец, нает от руснаците) преработва модела за адаптиране към руските условия и за това окачването е с удължен ход, а задните спирачки са с барабани и др.

11

непукист

преди 9 години

Не виждам причина да се изостря тона във форума истината е ,че у нас през 60-те г. на 20 век са се сглобявали две марки които за времето си бяха много добри,но за съжаление ни издърпаха килимчето .

10

Анонимен

преди 9 години

До Пак ГошоГлупако,Ловеч и Пловдив са различни места.

9

Анонимен

преди 9 години

Кой каквото ще да говори, но Жигулата си остава една от най-гениалните коли на всички времена, практична и със страхотен дизайн, а не като новите пластмасови еднодневки. Само си помислете колко от днешните автомобили ще бъдат все още актуални и в движение след 50 години.

8

Жо

преди 9 години

До 8Аз имах такъв ФИАТ 124, сглобен в Ловеч. Купих го през 1976 г. на старо от един, който работеше в ЦК на БКП..В Ловеч са сглобени около 200 коли. Като нови, колите са ги продавали само с "връзки".Фиат-а изглеждаше точно като този на снимката. Ако се вгледаш- дръжките на вратите са "външни", не като на Жигулата. На всяко болтче пишеше FIAT.

7

непукист

преди 9 години

До Анонимен 8Без лошо чувство ,но Жо не бърка .Наистина през 1967г. в Ловеч започва сглобяване автомобили от марката Fiat като първоначално неофициалното им име е Пирин.Сглобяват се автомобили от сериите 850 Berlina и Coupe,а също и 124Berlina и 124комби.За съжаление през 1971г. производството е прекратено.

6

Анонимен

преди 9 години

До ЖоБъркаш приятел!В България се сглобяваха три модела РЕНО от 1967 до 1970 г.и то в Пловдив.Моделите бяха Рено 10,Рено 12 и Рено-Алпин(двуместен спортен модел ).След като СССР закупи лиценза за производство на ФИАТ 124 и италианците им построиха завода в гр.Толиати,на българските им слуги беше разпоредено да спрат сътрудничеството с РЕНО.те си биха камшика и се договориха с Румънците,които макар и комунисти,не играеха по свирката на Кремъл.

5

Garibaldi

преди 9 години

До Mr.STARBUCKS Николов казва,че колите се оскъпяват с електрониката,компютъра и тем подобни.Хората искат отново да карат хубави нови коли като ладата,които вършат същата работа.А не да изкупуват остарелите западни ***,които би трябвало да отиват за скраб.

4

Mr.STARBUCKS

преди 9 години

До веселин николовНиколов,ама стой си в миналия век бе човек,кой те спира.

3

Жо

преди 9 години

МАЛКО ХОРА ЗНАЯТ, че Оригинален ФИАТ 124 се сглобяваше в Ловеч през 1968 г.Казвам оригинален, защото пристигаше като купе и двигател от Италия.Разликата между оригиналния ФИАТ 124 и Жигели е в над 30 възела и части- 4 дискови спирачки, карбуратор, долен разпределителен вал с къса верига, различни размери на буталата, 12 цолови гуми, различни части по окачването, различна спирачна помпа . След като "братушките" започнаха да произвеждат техните Жигули, нашите спряха сглобяването на ФИАТ 124.