Децата днес не са някакви безмозъчни същества, които няма да направят нищо ако не ги принудиш. Напротив те напълно съзнават какво се случва с тях, какво се случва по света, те възприемат света около нас дори по-добре от нас, точно поради безкрайните извори на информация които ги заобикалят. Така че за да възпитате стойностни хора, преди всичко трябва да им помагате, подкрепяте и изслушвате, а не механично да ги наказвате, просто защото те мислят по-различно от вас.
Това се опитвам и аз да кажа, не е важно колко енциклопедии и томове книги си купил и колко четеш, важно е общуването с детето, любовта която му даваш, силата която му внушават, ценностите в които го възпитаваш, така че то само да продължи да има желение, да го изградиш като личност, но не на сила, не..."Можете да се стремите към тях , но не се мъчете да ги направите като себе си,...Защото животът не се връща назад, нито помни вчера." Бъдете мъдри, знанията сами ще си дойдат.
Щом като сме по тези места от памтивека , всичките ни родове са на повече от указаните от 171 години.Нали.Прочее не е важно колко вековно дърво си ,а какви плодове даваш, и каква "ползу роду" от теб носиш. И не забравяйте ,че поколенията си сменят приоритетите, независимо и въпреки предходните. В българският епос разликата между ламя и змей е в действията , а децата попиват действията НИ.
Значи като му метнеш една книга и му кажеш прочетия и ще ти купя нещо смяташ, че ще го научиш да мисли? Какво точно настояваш да направи твоето дете - да прочете книга която го отегчава до смйърт и най-вероятно го прави напълно механично без да вникне и грам в смисъла на написанато. Вместо да му го принуждаваш да чете разни книжки, защо не седнете с мъжа ти да му обясните написаното в тези книги, да му поднесе информацията по интересен за него начин. Нищо не става с принуда.
Много хубаво, поздравявам Ви. А не мисля, че сме псевдоинтелектуалци, моя род е над 300 годишен, и всички са били сериозни хора, така че и от дъщеря ми ще направя човек, просто е в кръвта й. А за книгите пречат хилядите филмчета, интернет и т.н. Аз съм много целенасочен човек и мога да Ви кажа, че ако някога отново си пишем с вас след години, ще съм постигнала целта си, и от детето ми ще излезе още един добър и възпитан човек.
Всички ние щяхме да бъдем неграмотни, ако някой някога не е положил усилия да ни насочи в правилната посока. Това е да бъдеш родител, да настояваш, да си постоянен, да изискваш и да държиш твоето дете да е по-добро, по-умно, за да може един ден когато теб те няма, то да има всичко необходимо, за да се справи с живота. Да е умно, възпитано, образовано, да мисли бързо, да има добра логика и тактика, да има морал-. Родител не се става с правенето или раждането - това е най-лесната част.
Нещо в семейството и възпитанието ви липсва..., е нали сте със сериозни професии и многознаещи, оправяйте се сами! Ети такива като вас са типичен пример за псевдоинтелектуалци, това за което по-долу говоря. Моето дете, макар и нямащо такива условия, само чете, само има интереси, само се занимава, без да се налага да го купувам и да му давам подаръци след всяка прочетена книга. Ей, като говоря, че в българинът няма мъдрост ще слушате, пък вие си плюите колкото искате. Псевдоинтелектуалци.
Благодаря, и ние на това се надяваме. Винаги съм казвала, че книгите развиват въобръжението, помагат и за по-лесното научаване на правописа, по-бързото мислене, надграждане на информация и съхранението и в паметта, за по-дълго време. Искам тя да говори, пише и се изразява правилно, да развие чувство за хумор и да има богат речник. Дори понякога вкъщи се шегуваме с мъжа ми, че ако реша да обидя някой, така ще се изразя, че човек с речников фонд от 2-3 хил. думи едва ли би ме разбрал :-)
Извинявай но това което правиш е глупаво! Какъв е ефекта от това че детето ти е прочело 5 или 10 книги? Най-много да си го отегчила и да си превърнала четене на книги в най-нежеланото нещо на света. Детето ти няма да вникникне в смисъла на тези книги, просто защото ги чете по задължение. Ето такива амбициозни родители като теб могат да превърнат и най-големия гений в посредствен човек без желание за каквото и да е развитие.
до 162 - да, така е, защото това не е масово, а по-скоро изключение. Защото в училище се присмиват и подиграват на дете, което има възпитание и познания. Жалко, но стигнахме до това положение. Защото и на голяма част от родителите им липсват "първите 7 години".Примерът беше с книгите, но не е само той.Проблемите не могат да се посочат с ограничието до 500 знака. Нали затова има министерства, които явно не си вършат работата. Хаосът и проблемите стават все по-големи.
А за учебниците...... нямам думи, кой ги е писал и какво е вземал докато ги е писал...ама такива ги е сътворли,майко мила.В учебника по литература има толкова много религия,че често се бъркам какво точно учат тези деца.Иначе учим за Курбан Байрям, ама едно стихотворение не знаем,не можем да преразкажем гладко непознат текст от 20 изречения, но иначе сме "отворени" по всичко с религийте,от къде са дошли ромите,има дори Легенда за един Ром(с баща й се смяхме близо час на това),ама си е за сълзи.
Вие поне полагате някакви усилия, което е похвално и се надявам един ден усилията ви дадат плодове. Може би не днес, не утре, но след години тя сама ще посегне към книгите, когато разбере, че не е важно да си част от тълпата, напротив, хубаво е да се отличаваш от нея. желая ви успех! И не губете надежда.
Това не е образование, а възпитание което трябва да в приоритет на родителите! Всеки възприема света около себе си по-различен начин, тоест ти си възпитавай твойте деца в ценностите в които ти вярваш, пък аз ще си възпитавам мойте деца както аз сметна за правилно.
Ние сме в тази ситуация, аз и баща й четем ежедневно книги, малката има всички възможни енциклопедии, вкъщи имаме ужасно много книги, работим сериозни професии, и въпреки всичко дъщеря ни се обръща и ми казва: сега никое дете не чете, защо аз да чета книги, като другите не го правят.Дори стигнахме до там да поставяме условия - ако прочетеш 5 книги нов телефон, ако прочетеш 10 колело, но и това не помага, ходим всяка седмица в книжарница, за да си избере нещо тя, да й грабне окото, но ... уви..
Не мога да разбера, що за псевдоморалисти и интелектуалци слагат минуси, още едно доказателство, че в българското възпитание и приучване към знание няма мъдрост. Голите знания са доникъде, не еважно само четенето на книги, а какво четеш и какви поуки си изваждаш...но затова се иска мъдрост и природна интелегентност, а те не се раждат от почва с пълна със снобизъм и материализъм. Към 158, да донякъде си прав, но често точно от такива семейства произлизат най-големите профани и гамени, поне в БГ.
И кои са другите ценности? Да не би да се промени това, че трябва да се отнасяш с уважение към другите, че трябва да ги изслушаш, че трябва да бъдеш съпричастен към случващото се около теб. Да не обиждаш, да не нараняваш другите, да не правиш неща, които не би искал да направят на теб. Основните познания по математика и граматика ли ще се променят скоро? Днешните деца са като зверчета, сърдити,нервни, раздразнителни. Да ти *** на прогреса и напредъка подлуди всички.
Не виждате ли какво става? Умишлено ни се втълпява, че е много фИешън да си неграмотен и се прави всичко възможно за масовото затъпяване на нацията, защото на политиците им е добре известно, че едно стадо от неграмотни овце се управлява много по-лесно от умни и образовани хора със собствено мнение. А овцете, на където ги поведеш на там вървят, блеят си доволно и не задават въпроси.
Има един много важен момент, който коментиращите пропускат и той е семейната среда. Колко от родителите четат книги? Колко от родителите купуват детски книжки и ги четат на най-малките още от първите им години? Колко от родителите обсъждат с децата си техните проблеми в училище? Колко от родителите са протестирали с/у безумно сложните текстове и термини в учебниците? За АСТА имаше масови протести, а за преподавания материал в училище - нито един!Не трябва да бъдат обвинявани само децата.
А, дали тези базисни познания са адекватни към днешното общество, не говоря само за България, чети внимателно статията! Не са ли се изчерпали старите форми? Светът се променя не само отрицателно, може би се появяват други ценности по-значими от тези в които сме досега възпитавани, та да искаме децата да минат по нашия път, защо? Децата имат собствен свят може би по-добър от нашия, те са наши, но не ни пренадлежат, можем да се грижим за тях, но не и да им втълпяваме наши мисли...
Днешните деца - повече информация, по-малко знания