В ЛОКОМОТИВА има различни видове спирачки. В текста на статията се говори за РЪЧНА СПИРАЧКА. Ръчната спирачка е механична и се задейства чрез въртене с ръка- т.е. прилага се човешка сила. Има я и на всеки вагон. Тя прави спирачно усилие само към една колоос и реално може да се ползва само при спряло возило.Другите спирачки в локомотива не използват човешка сила за да реализират спирачен ефект.
Добре, БДЖ вдигнаха цените на билетите, а качеството на пътническите превози като влакове и обслужване кога? Докога ще се возим все едно сме в 1972г., а пътуванията от Южна до Северна България ще ни отделят ЦЯЛ ден?
Каква е тая простотия бе?! Спирачките на един влак са винаги под налягане. Така се държат освободени. Дори при случай на пробойна, вече няма налягане, което да държи спирачките освободени и те ще се притиснат колелата и влака ще спре. Какви са тия глупости?!
ЖЕЛЕЗНИЧАРИТЕ наричат влак без спирачки "изпуснат". Спирка Моравица е в наклонен участък и е абсурд влакът да се спре с ръчна спирачка. Скоростта започва да се увеличава неудържимо. Цяло щастие е,че в Мездра е имало възможност да пропуснат влака безаварийно. Много такива случаи са завършвали със страшни катастрофи. Този път всичко се е разминало.Железницата е в трагично състояние. Няма пари. Не може министърчето да приказва за експреси със 160 км/ч, преди да реши проблемите с нормалните влакове
То в Бойчиновци нали са само *** и психично болни младейи хулигани. Нема лабажо. Барем нева бабица на гарата да беше смел влака та да олекне на бюджета.
От БСП пак са си правили предизборен клип, само дето тоя път вместо с трамвай, са били с влак.
тя и държавата е без спрачки ,ама машиниста Борисов не може да я спре да пътува към пропастта.
Е хубаво де като са минали наклоните защо не са свалили пантографа и до където е инерцията?Ясно е,че спирачките са замръзнали и е опасно по наклоните да сваляш пантографа,но не цялата линия е на наклон!
Влак аварирал заради отказали спирачки