До 86: Не е така, бележката за психологическа пригодност от GP-то трябва да обхваща и тези хора, но не се спазват правилата. До всички останали: аз ли грешно чета, или са предложили да вдигнат минималния подкуп за КАТ с нови правила? И какво става - млад шофьор кара трабант без придружител - глоба и отнета книжка; млад шофьор кара БМВ (нарицателно за идиотско каране) - или не го спират, или минава с 50 лв почерпка... честито!
За новите шофьори това може да бъде прието,но за наз 65г. е дискриминационно!!!Ако искат - може да има проверочен изпит за всички на всеки 10 години, например, но не и на д определена възраст - за накои измененията са над нея, но за други стават и след 30...
психологическото изследване за придобиване на някои категории и за възстановяване на правоспособност изследва реакциите, а никой не се интересува от психиатричния статус на водача. Докога по улиците ще има водачи с доказани психиатрични заболявания. Тези хора са защитени и не търпят никакви санкции за нарушения по ЗДвП и НК - те са невменяеми за наказание, но няма механизъм да им се забрани да карат МПС, дори когато са неправоспособни.
Няма такава тъпотия !!! Ми дайте не 3 а 53 години да е срока ! И какво значи нарушение - 60 градско ? Неправилно паркиране и вдигане с паяк ? Пропуснат смс за синя зона ? Одраскан калник при паркиране ? Кой редовно каращ шофьор не му се случват такива работи за 3 години ? И кво сега не само ще има рекета ми да ти пиша ли акт, ами ще има и направо ми сега трябва да ти взема книжката...айде 100 лв и бягай.И другата глупост - да карал 5000км с придружител. Как точо ще проверите кой е карал 5000км?
А какво става с въвеждане на санкции за ниска и несъответстваща на целия поток скорост? Не е ли опасен някой дядко дето се влачи с 30-40 щото толкова си може (или пък тъй му е кефа), и предизвиква стотици да го изпреварват. А е ясно на всички, че изпреварването си е най-рисковата маневра независимо от обстоятелствата. На всичко отгоре той вероятно ще има златен талон щото няма кой да го спира за превишена скорост.
аз имам книжка от 1992г., карала съм един месец през живота си - ако някой ден все пак реша да карам отново дали ще съм нов шофъор.
по-малко точки за първите години и задължителен изпит за възстановяване при отнети точки може и да има възпитателен ефект за новите шофьори.Придружители, алкохол и прочее- неадекватно и неприложимопроверовъчни изпити за подновяване на лиценза примерно веднъж на 10 години също, но при условие че се плаща минимална такса - иначе просто ще храним изпитващите
статистически погледнато, катастрофите с участие на "стари" шофьори са повече ... защото "младите" шофьори са по-малко.ако след курсовете и изпитите излизаха подготвени шофьори, тази тема въобще нямаше да е актуална.Някои от идеите предлагани от кат са направо ***, да не говорим че ще паднат при първо обжалване поради дискриминация. представете си например "млад" шофьор, извадил книжка на 40-50 години, който е принуден да кара с придружител- "старо" *** на 22 години с 3-4 години стаж
Някакви по драстични мерки трябва да се вземат срещу неадекватните дядковци - След 60 годишна възраст проверка на шофьорските умения например.
Всяко предложение идващо от КАТ трябва да се отхвърля. Там са съсредоточени хора с изкривена представа за света, живеещи в техния са малък свят на храсти, палки и подкупи. Би трябвало да се направи някакъв съвет от хора, които не зависят от налаганите санкции по пътищата и имат нормален подход - като учени от различни университети /без академията на МВР и военните академии/. Реалността в България е, че основна причина за произшествията са лошото състояние на пътища и липсата на контрол от КАТ.
Ти по-глупаво не успя да се изкажеш! Единствените катастрофи с опитни шофьори е от преумора. Един човек със стаж може да предвиди дадена ситуация! Това което каза за "защото са самоуверени" важи за младите шофьори които смятат че вече не са такива!
Изпитите са плащат. Плащаш и пак си шофьор. НАБЛЕГНЕТЕ НА КОРУМПИРАНАТА ВИ СИСТЕМА драги Гербовци, а не да се чудете откъде да измъкнете още някой друга далавера ;).
стига ревахте и ръсили мозъци , щом има закон значи трябва да се спазва , хубав ,лош , но е закон , на запад за това са добре защото спазват законите , ама ние тука нали сме всичките капацитети по всичко и за това сме на това дередже , катаджийте подкупни били , ми ще бъдат както ние самите им бутаме парички , никой катаджия няма насила да ти бръкне в джоба , спазвай си правилата и няма да те спират и глобяват , ама не , ние сме тарикати и се гледаме да минем по тънко , аре сега плюйте на воля
Май статистически погледнато, причинителите на катастрофите, които имат стаж зад волана, са доста повече, защото са самоуверени, че знаят и могат, и най-важното - че ще им се размине. А и който си е джигит, ще си остане такъв, колкото и да го голобяват.
не може ли поне един път да измислят някакъв вариант в завършен вид, и после да го пускат из медиите... днес едно, утре друго...иначе, да трябва да има някакви санкции, само че какъв е процента на каращите без книжка изобщо от тези, които предивзикват тежките катастрофи ? имам предвид, че с книжка или без пак ще има такива идиотиизроди ни се народопсихологията, твърде патологична стана, за да може с книжни мераци да се оправи донякъде
9:40...офците и платените драскачи вече са пийнали кафенце и влизат да пишат как това било невероятна идея...
Емигранте, и сега си има ограничение в кубиците и конете на мотористите до 2 годишен стаж.Но слъчогледите не му обръщат внимание.
Ох аман от недомислици!И после тези текстове ще отпаднат като дискриминационни.На 18 си вземаш книжката ,но и според закона си напълно отговорен за действията си.Сиреч не става да ти удрят балтията по признак възраст.Ама за мотоциклетите съм съгласен.Когато няма възможност да се монтира номера отзад да се слага на стойка,а ако "рокера" не иска-директно на гърба!
Новите шофьори да са с 3 г. изпитателен срок