ПО- ГОЛЯМ ЕФЕКТ ЩЕ ИМА ПЪРВОТО " ДЪРВО, КОЕТО СНАБДЯВА ДОМА С БЕЗКРАЙНО ЕЛЕКТРИЧЕСТВО" - НОВО ОТКРИТИЕ!
При 1-2 влака до няколко на ден екологичният ефект е нищожен и спокойно може да вървят леки икономични дизелови мотриси с минимални разходи.
По слабо натоварените линии е нормално да има леки и икономични автономни мотриси дори дизелови, електрификацията е разхищение. Контактната мрежа изисква почти същата поддръжка при 1-2 и 100 влака на ден и в първия случай разходите стават огромни. Загубите на енергия при 1-2 влака са сериозни.
До VladTepes Ти или някой от вашите да не би да се занимава с държавни поръчки и да цоца пари? Цялото това с H2 влаковете е единствено за да се цоцат парите на данъкоплатеца. Нямат нито икономическа изгода нито екологична. Пък ако инженер ги погледне първата му реакция ще е да се изсмее. После като му кажеш колко "free tax payer money" ще му платиш за задачата и ще си промени мнението. Това са зелените днес. Или пълни наивници или демоагози правещи бизнес чрез псевдо екология.
Кучето, преди да лапне голям кокал, първо го мери, дали може да излезе. За разлика от идеите на ЕС. Нароиха се Мишoци, дето нищо не разбират и повтарят като папагали идеите на политиците, дето още по-малко разбират. Зелена сделка, но без да са измислили алтернатива. Кой да измисли? Послушните бюрократи като ***? Няма да стане. Трябват хора с топки, идеи и пари, а такива в Европа вече няма. Водороът е трън в задникa и то опасен. Дано не го разберат по трагичния начин.
До VladTepes 16. А кое е оправданото на това да изработват нейде си водород, да го съхраняват в специални контейнери понеже не може да се съхранява как да е и накрая да го транспортират до еди къде си за ползване ? Разбира се остава и постоянната опасност от взрив докато електричеството не гърми.
До АнонименЕлектрификация при 1-2 влака на ден неизбежно е много скъпа - инвестицията е почти колкото за натоварена линия с няколко десетки влакове на ден и себестойността на превоза става огромна. За линии с 1-2 до няколко влака на ден е най-добре да се ползват леки и икономични мотриси с автономно задвижване - акумулатори, водород, газ, дори дизел.
До VladTepes - знаеш ли колко пари се отпувкат за ремоти на ЖП инфраструктура годишно? А колко пари с изхачили за да правят инфраструктура на Водород и да разработват скъпи влакове? Дори за слабо-натоварените линии по-евтиното решение е жица с ток. H2 за ЖП e виц. Разбирам да кажат: Майната и на екологията, важното икономиката да върви, но с този Грийнуош зелените съсипаха и икономиката и екото. Харчат пари които са по-необходими другаде. H2 влак с идея е някой да си напълни джоба с мангизи.
До Пари вместо ЕкологияЗа слабо натоварени линии електрификацията не е оправдана, примерно ако минават няколко влака на ден.
Същата работа с тролейбусите в градовете.Контактната мрежа се разруши и сега се купуват скъпи електробуси,които имат ограничен живот на батерията.На тролея му пренавиваш намотките на електродвигателя и се ползва години наред.
Недоразбрах ена раота...значи ше го ползват възобновяемото ликтричеству да праят водорд за влак дето мое директно да ползва ликтричествуту без посредник водорода ?
Greenwashing е термин който уж под еко-предтекст изисква от данъкоплатците да харчим излишно много пари купувайки мега скъпи влакове и инвестирайки много пари във водородна инфраструктура, при положение че има изпитано и пъти по-евтино и по-екологично решение за ЖП транспорта.
Това с водородния влак е толкова излишно занимание. Екологичното и в дългосрочен план по-евтино решение отдавна е измислено. Нарича се електрификация. Така и така навсякъте се отпускат ЕС програми се наливат много пари в ЖП инфраструктура, като ремонтират линиите, могат да опънат един кабел отгоре? Цялото това разработване на водородни влакове е с цел финансово облагодетелстване и няма нищо общо с екологията.
Първият водороден влак в света се върна към дизела