Много сме неграмотни батееее...ще се чудим един месец какво да се прави,щото всички морски сили са гола вода !!!
Няма кой, защото корабоплаването ни беше неглижирано от всички на власт в София след 90г, а останалото от БМФ продадено на частник, който си гледа само печалбата и данъците. Него не го интересуват държавните интереси и когато нещо носи загуба, го продава или бракува и развива само печелившите дейности. Това в Холандия и Белгия са го разбрали отдавна и затова имат и държавни флотилии от специализирани кораби, например при пожари, разливи, претоварване на баржи...
Вече 10 дни се чудим кво да го правим.. Съвсем близо до брега е - до сега можеше да бъде разтоварен поне 2 пъти, ама няма кой да го направи.. Това просто не е държава..
До Чака ни................... ... .. .Обади се на твоето божество,то е единствената светлина за герб.ерастите-за българите обаче не е.
И ни чака катастрофа. Огромно количество азот във водата. Времето се разваля от вторник, североизточен вятър повечеко, особено четвъртък-петък, значи и вълнение...и така го дават до 4ти октомври... Спите ли?
И не се дължат на Луната и "движението й", а на гравитационните сили и на Луната, и на Слънцето (които са по-малки, защото то е далече!) и взаимното разположение на тия небесни тела със Земята.
Ахахаха. На много места има, но точно в Черно море няма приливи и отливи, освен ако нямате предвид онези 10на см. Причината е, че водата трудно минава през тесняците - Босфора, Дарданелите и Гибралтар. В Балтийско море също няма.
До До 4 - Ти виждал ли си морето отблизо? Разбира се, че има приливи и отливи, това се дължи на луната, местоположението на луната и движението й. Даже в леген с вода може да се наблюдава това!
И аз се чудя защо не източиха горивото му. Сигурно не е просто, като помня Мопанг и колко време точиха и събираха...
5 дена им отне на нашето правителство да разберат, че нещо изтича от кораба. Има снимки от първия ден в интернет с дронове където ясно се вижда всичко това, а те днеска изненадани разбрали, че има изтичане. Направо не ми е ясно защо тези хора т.н. отговорни институции вземат заплата.
Не виждат ли нашите политици и управляващи каква екологична катастрофа предстои само след няколко дни. Спешно трябва да се вземат мерки да се разтовари корабът и да му се източи горивото. Другата седмица, като се вдигнат големите вълни, това корито ще стане на парчета в скалите. Догодина и не само ще плуваме в тор и ще има натровени доста хора от консумация на морска храна( най-вече миди от Каварна)
Мали трябва да разтоварят част от товара (около 1500 тона поне), за да го дръпнат. А после пък се твърдеше, че кранът и баржата не можели да стигнат, заради скалите, и разтоварването с кран няма да стане. Дано намерят решение преди азотните торове да се изсипят.И никой да не яде миди от близките ферми! Трябва да се следи за азотни съединения във водата. Защо прозрачността е само 6.5 м? Ужас.
пробонабиране!Морскоплуващият торовозещ кораб е камъкозаседнал крайбрежно. От корпусноспукването може да е настанало тороизтичане.Но благодарение на пробонабиране ще се установи има ли тороизпускане в морсководния район при предприетите кораборазтоварни дейности за корабоснемането от скалите и ако да, тогава?
Чакаме помощ от братския северномакедонски народ. Вече са тръгнали с дървените канута към нас по Вардаро.
Морска Администрация са пълни некадърници , пропаднали моряци и връзкари-калинки. Този кораб отдавна трябваше да е ограден с бонови заграждения и да се изпрати плаващ кран, който да претовари на баржа. Кораба се арестува, а корабособствениците - застрахователи заплащат цялото удоволствие.Представете си това да беше станало край брега на Холандия примерно
Кораба да се извлачи назад и в открито море. Да, има опасност товара да се разлее, но същата опасност има и ако се вдигнат вълни и кораба да се разцепи в скалите. Така че да се викнат влекачи и да се издърпа кораба в открито море. От понеделник времето се разваля, севернякът идва и ще стане страшно. Нямат време институциите, утре ако не го махнат... от понеделник никъв шанс.
Извършено е пробонабиране край Камен бряг в района на заседналия кораб