Въвеждането на РАДИКАЛНА реформа с цел стриктна дисциплина и адекватна бърза наказуемост се първите стъпки към градивност в образованието.Без дисциплина в училищата никога няма да се стигне до: 1.чувство за отговорност в обществото - необходимост от образование, работа, спазване на законите; 2. повдигане на авторитета на професията "учител", уважение към институцията "училище" и оттам - институциите като цяло; 3. никакви заплати няма да привлекат млади кадри в ялова и опасна за здравето среда.
В паниката си за липса на кадри, МОН приема с привилегии и назначава с предимство завършилите "Педагогика" за 3 години, които - след като се сблъскат с мазохистичната липса на права на учителя, абсолютна безнаказаност на подрастващи ид..ти ("проактивни" , според псевдо-неолибералите), делегираните бюджети и прочие свирепата действителност в училищата - напускат преди края на първата си година и заминават с любимия си да мият гъ..ве и паници в Германия.Защо плащаме образованието им?
Продължение на 28"Предимства на детската литература с илюстрации пред тази без илюстрации".Да сте чували за нещо по-***? Мога да изброя безброй примери защо тъкмо "педагогиката" е не само чиста загуба на време, енергия и средства, но и най-вече защо придава изкуствено самочувствие на индивиди, които са "специалисти" по всичко и същевременно - по нищо, включително на умението да се работи с подрастващи.
Нивото на завършения университет и съответната специалност говорят сами по себе си за качествата на кандидата и всякакви изпити за работа обикновено са корумпирани, следователно - излишни.Кифла, завършила "Начална и предучилищна педагогика" - 3 годишен бакалавриат, е назначена вместо кандидат, завършил магистратура по "Билогия", но без педагогическа "специалност".Преподаваната "педагогика" е лешуна от съдържание, НИЩО! Куха фразеология,- пример за защита на дипломна работа: "Предимствата на...
При над 40 кандидати за 1 място за учител няма как да се постигне обективност без конкурсен изпит. Няма как да се назначат всички кандидати-виждаме,че са повече, отколокото обявените места(защото е лъжа,че нямало кандидати за учители), и е справедливо да се провежда изпит по специалността. То и за да станеш чиновник ходиш на изпит, въпреки,че "цакваш" диплом, вероятно и с отлични оценки. Не е достатъчно. При много лица с мераци да са чиновници се провежда изпит. Конкурсът е под формата на изпит
Не е достатъчна дипломата. Казах ти-влез в сайта на Министерството на правосъдието, да видиш как се провежда конкурс под формата на изпит-в случая за съдии по вписванията.Цитат "Одобрен е регламентът за изпитите от конкурса за съдии по вписванията".Виждаме-и конкурс, и то под формата на изпит, по конспект, по същия начин, както са изпитвани студенти. Говорим за изпитване на хора с добро образование и престижна диплома и дълъг стаж.И учителите трябва да бъдсат конкурсно изпитвани, по същия начи
До до 21Да не се отклоняваме. Квалификацията на учителя се доказва от дипломата. Акредитираните университети носят отговорност за съответствие на получените знания и умения с квалификационната характеристика. Не е работа на училищните власти или на министерството да оспорват или проверяват университетска диплома. Има други механизми за контрол на този процес. Затова изпитът за учител е излишен.
В МВнР конкурсите за дипломати са писмент тест, разработване на тема. За да станеш войник-изпитът е общообразователна подготовка и физическа подготовка. за да станеш чиновник по новите правила-първо -общ изпит, и второ писмен изпит за конкретна длъжност, и устно събеседване(което може да е общ разговор, или изпит). В момента има конкурс за съдии по вписванията(вж в сайта на МП)-конкурсът е изпит по конспект-писмен и устен-за 40 работни места 700 кандидати. Виждаме изпитите при назначаване
Слабост в закона, е че за асистент няма изискване за задължителен конкурс. За Главен асистен конкурсът е задължителен. Асистент може да бъде назначен с молбичка, непрозрачно, но в СУ от години асистентите се назначават конкурсно-има на видно място обяви и изисквани документи и линкове за конспекти за изпита. Да не се отклоняваме-темата е за учители-сегашното назначаване с подаване на молба и субективна преценка на директора следва да отпадне, и да има конкурсен изпит по специалността.
А конкурс събеседване е безсмислен. Да те питат какво си работил, и какво си учил-това го пише в документите. Има смисъл от конкурсите под формата на изпит. Полицаите ходят на изпит-общообразователна подготовка, ходят на изпит по физическа подготовка, а и се явяват и на разговор пред психолог(точно там отпадат най-много кандидати). И при учителите трябва да има събеседване със психолог, освен изпит-те работят с деца. А изпит по специалността е неизбежен, както е в цялата бюджетна сфера.
До до 16Конкурсите за асистент са по Кодекса на труда, понеже договорът е срочен. По-често срещаният сега случай е да изкараш докторантура и да кандидатстваш направо за главен асистент, на безсрочен договор. Там няма изпит, както и за доцент и професор. И конкурсите са регламентирани по закона за академичния състав. А кое от всичките тези неща са "слабост", и кои не е друга приказка. Но в момента законодателството на РБ е такова, и това не зависи нито от преподавателите, нито от учителите.
Конкурсът може да не означава изпит, но може и да означава.Конкурси-събеседване-питат те къде си работил, какво си учил и тн . Но конкурси под формата на изпит има за-дипломати, съдии, прокурори, чиновници в държавна и общинска администрация, военни, полицаи, преподаватели в университети. Ако не знаеш конкурсът за съдии е точно изпит-изпитват кандидатите , все едно са на семестриален изпит в университет-писмвен тест, писмен казус, устен изпит по конспект. И за чиновниците е така-даже има два и
За да почнеш работа като асистент дали ще се обяви конкурс или не е решение на дадената институция(това е слабост в закона). Но все пак-повечето работни места в СУ за асистенти са конкурсни-и са отчно под формата на изпит. На видимо място в сайта на СУ са процедурате за академични длъжност, и назначаването е точно с конкурс-например сега има действащ конкурс за асистент по турски език-и конкурсът е точно изпит(обява от 14 август). В СУ и чиновниците в администрацията се назначават с конкурс вече
С увеличаването на заплатите се връща и желанието за работа в училищата. Не е само това има директори на училищата, които са превърнали училището в бащиния , колят и бесят . Обградили са се с *** и топачи. Няма добър психо климат.Кой нормален учител ще остане в подобно училище за дълго.Защо нема мандатност на директорите? Има вечни директори с по 10 - 15 и повече години.
До а реформи когаАко изпитваш учителите всяка година, съвсем ще ги откажеш от професията. Именно с такива "управленски" решения се е скапала системата. И въобще, какво е това отношение - да се изхожда от презумпцията, че всички са некадърни? Ами хайде тогава и шофьорите всяка година да минават шофьорски изпит. Или шофьорите са хора, а учителите - безправен обслужващ персонал, който до безкрайност може да бъде тъпкан и унижаван от необразовани индивиди, които се причисляват към висшата класа?
До до 13Пак говориш неща, които не отговарят на истината, което лесно може да бъде проверено. Образователната система спада към бюджетната сфера, но конкурсът не означава изпит. И в университетите и БАН е същото. Ако не вярваш, виж в закона за развитието на академичния състав на РБ. "Конкурсната комисия" там се нарича "жури". Журито провежда конкурса по документи, за главните асистенти има и събеседване. Никъде няма изпит. Дори и да има някакъв резон в това, което пишеш, изопачаваш фактите.
Последната нереформирана сфера е гимназиалното образование. Грешка е изсипването на допълнителни пари без реформи. Какви са те-1. въвеждане за задължителен конкурс при назначаване 2. въвеждане на ежегодни атестационни изпити за учители.3 премахване на излишния 12-ти клас-перверзия е пълнолетни лица да бъдат държани като ученици в гимназията ,да им се краде година от живота, вместо да са завършили и или да работят, или учат в университет. Прави се с цел изкуствена заетост на учителите.
Освен,че излъга, говориш и нелепости. В цялата бюджетна сфера има конкурс, под формата на изпит. Изпитът се прповежда от конкурсна комисия. За да станеш дипломат-ходиш на изпит, за да станеш магистрат-ходиш на изпит, за да станеш чиновник ходиш вече дори на два изпита, за да станеш военнен, полицай-ходиш на изпит. Комисия те изпитва, а ръководителят подписва назначенията, и е задълженн от решението на комисията. А за тъпия ти въпрос-математик ще го изпитва комисия от математици. Това е очев
До до 4Напротив, ти лъжеш. Между другото, по-възпитано е да кажеш "говориш неистини". Аз ти говоря за нето, не за бруто. А за изпит по специалността при кандидатстването може да говори само човек, който не е наясно със системата. Конкурсът не означава изпит. Кой ще ти го изпитва кандидат -учителя по математика - директорът, който е по физическо, например? Или специална хвърковата комисия от министерството?
11 000 от общо 90 000 учители са до 35-годишни