Да не говорим за директорите и делегираните бюджети. Та те, особено в малките градове и селата станаха феодални владетели- назначават когото си искат, уволняват когото си пожелаят, правят каквото си поискат. Проверяват се документи и свидетели- хора на директора. А те са много далече от ИСТИНАТА. Няма и няма да има ред, дисциплина и еднакви закони за всички в тази странна страна. Виновните невинни, невинните виновни. *** ги разбери....
Не е вярно, че учителите не мислят зя професионалното си израстване. Искат и то много, защото всеки вижда, че технологиите се развиват много бързо и учителите изостават. На курсове обаче се пращат послушковците на директорите, нищо, че министърът не иска такива. Аз съм един от многото учители, които биха протестирали за обучение и квалификация, но след това трябва да останат извън сферата т.е. без работа. А с една заплата от 450 лв трудно се издържа безработна жена и двама студенти. Така, че...
СИСТЕМА ТЕ КАРА ДА У4ИЧ6 ВСИКО...ПОСЛЕ СИ КОМПЕТЕНТЕН ПО ВСИ4КО,,,НО КОНКРЕТНО В ДАДЕНА ОБЛАСТ СИ ГОЛ И БОС...ТВА СМЕ НИЕЕЕ
Нямам думи...Днес дъщеря ми,която е в 6-ти клас,ми заяви:,,- Мамо,по математика имам двойка на теста,а Нинка защо като преписа всичко дословно от мен има 3 -ка :)''Не се учудих,миналата година още от април месец Госпожата и каза,че ще остане на изпит и тази година отново един месец по-рано и казва същото...нямам думи... че това си е живо заяждане! Имала нужда дъщеря ми от частни уроци... С мизерната си заплата квартира ли да плащам и т.н. Просто казано Учител, ама не всечки са еднакви!!!
ДЕГРАДАЦИЯТА НА ОБРАЗОВАНИЕТО ЗАПОЧНА СЛЕД ПРИЕМИТЕ БЕЗ ИЗПИТИ ВЪВ ВУЗОВЕТЕ, УВЕЛИЧАВАНЕ НА БРОЯ НА ЕЛИТНИТЕ ПАРАЛЕЛКИ, ПРЕМАХВАНЕ НА УНИФОРМАТА И ВЪВЕЖДАНЕ НА ШУРБАДЖАНАШТИНАТА И В ОБРАЗОВАНИЕТО, ДЕЛЕГИРАНИТЕ БЮДЖЕТИ, ПРЕНЕБРЕГВАНЕ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИ И УЧИТЕЛИ И Т ...
ми как ще има образовани хора като ги принудихте от малки да работят ,че нямат пари и за хляб хората нямам думи за хубавата ни страна
системата е неграмотна от преди 40 години и никой не се сети да я промени по правилен начин а именно - всеки ден по един уч. предмет и така ще вникнат в материята и ще имат време да я опознаят до следващият час какво е това с по 30 кг чанти с по 8-9 учебника и тетрадки,че те и даскалите не издържат да обхождат стаите от час на час и да се разправят с пишлемета незнаещи и объркани от предния предмет и час 8 ми по ред за днес
230 i az kato vas kat pro4etoh zaglavieto v pavit moment rewih 4e e gramati4eska grewka.no ako doslovno e zitirano ne4ie izkazvane to stava qsno 4e ribata miriwe ot kam glavata.
Нещо не е наред в главите на управниците.Дисциплинирайте училището,като въведете строги правила.Премахнете незабавно делегираните бюджети-те донесаха много беди на българското училище:парите се усвояват предимно за заплати,няма кой да прави ремонти,а училищните директори товарят с това общините,шуробаджанащина в училището-гъзолизие,защото директорът определя заплатата,претоварени класове-по 34-35 деца в клас-пестят се щатови,а оттук следват по-големи заплати за персонала,и т.н. и т.н .Ясно?
Грешката е в нашите закони. Имам един първокласник, който не иска да ходи на училище и първите дни постоянно бягаше. Когато майка му разбра,че не може да излезе наглава с него, започна да му взема извинителни бележки. Така от 1.10. до сега го лекуват от ОВИ...Оказа се, че нямаме право да подлагаме на съмнение решението на лекаря...и така това дете ще премине във клас, без да знае една буква/ знаете, че първокласниците не могат да повтарят!/. Ще оставя без коментар пропуските в законите!
Ами как да пиша отсъствие и да санкционирам с глоба Асанчо,нали Айшето ще дойде на другия ден, ще нахлуе в класната стая и ще ме направи на пух и перушина пред класа...И като не идва Асанчо на училище , как ще се научи да чете? Ами тези с големите хотели,яхти..., дали могат да четат добре?Щото са били превъзходни ученици,затова ли са сега богати и живеят в разкош?Абе то е много сложно..
Ами и ти правиш грешки,приятелче!Трябваше да напишеш "твоите знания",а не "твойте". Абе както е тръгнало...Вижте,трябва да стане като в Сингапур.Прочетете сп."NATIONAL GEOGRAPHIK",бр.11 от м.ноември , стр.71.Цитирам:"В това общество,което започва да разпределя учениците на групи според резултатите им от тестовете още от 10 год. възраст(най-добрите отиват в специалните и ускорени класове,а децата от "нормалните"класове по-късно се насочват към фабриките и сектора на услугите...
Докато децата от 1 до 4 клас задължително преминават от клас в клас, ще има неграмотни.Няма ли най- сетне да проумеят това недоразумение законотворците!
Въпреки че имам много критики съм учителите, дълбокото ми убеждение е, че едно дете се формира като личност в смейството. Познавам интелигентни семейства, в които родителите командват и раздават присъди, но въбще не беседват нормално с децата си и не им помагат - не ги поощряват, нито пък се стремят да развиват талантите им.Така е в световен мащаб - имам млади приятели по света, които се чувстват притснати до стената в семейството и не споделят, търсят приятели и подкрепа навън.
и.Това са комплексни фактори ,чието неглижиране доведе до днешно състояние в училище.Днешните ученици са доста по-информирани,но пасивни.Не обичат да четат,да си учат уроците,да пазят дисциплина в час.Делегираните бюджети доведоха до това да се "пази" всеки ученик,защото носи пари на училището. Темата е огромна и не може да се изчерпи във форум.
До 219Уважаема госпожо,започнах работа като учител през 1985 г.Работих като такъв до 1991 г,след това -в частния бизнес, и по стечение на обстоятелствата от 2001 г учител пак в същото училище ,където бях преди. Разликата е огромна.Аз съм същия човек,със своите плюсове и минуси.Предишните ми ученици бяха старателни ,дисциплинирани и изпълнителни.Родителите им активно се интересуваха от успеха и дисциплината им,обществото даваше доста за образованието,учебните програми и учебниците бяха по-добр
Не се изразявате правилно.Нищо не е наред в системата.Затова всички деца ще станат неграмотни.
Нещо не е наред в системата, за да има неграмотни ученици!