Снимка: БГНЕС
fallback

Франция и Япония са световни лидери в дизайна - но ако искате да сте в крак с модата, Париж е непобеденият господар на тенденциите, докато Токио е затънтено село. Подобно е ситуацията и в света на автомобилите.

Автомобилното изложение в Париж тази седмица беше шанс за европейската автомобилна индустрия, подкрепена от възможните нови мита, да демонстрира способността си да се изправи срещу вноса на достъпни, иновативни китайски електрически превозни средства. Шумът беше осезаем от другия край на света: Renault SA, Stellantis NV и Volkswagen AG пускаха нови електромобили около или под конкурентно ценово ниво от €25 000. Нахалните, луди дизайни може дори да събудят интереса на европейците, които изглежда все повече се движат към ерата след автомобилите.

Мигнете и може да сте пропуснали факта, че автомобилният сектор на Япония показва своите продукти по същото време. Нещо повече, ще ви бъде простено, ако си помислите, че революцията на електромобилите изобщо не се случва.

Само един електрически автомобил беше изложен на тазгодишното Japan Mobility Show: Nissan Motor Co. Ariya, който се продава от 2022 г. и беше представен за първи път преди пет години. Toyota Motor Corp. и Honda Motor Corp. показаха две коли (и, в случая на Toyota, нещо като домашна батерия за спешни случаи), захранвани с водород, и три модела бяха показани заради способността им да изгарят биогориво. Този избор изглежда напълно извън реалността. Понастоящем броят на електромобилите с батерии, продадени в световен мащаб на всеки три дни, е приблизително еквивалентен на общо 90 762 автомобила с водород, закупени откакто тази технология излезе на пазара преди девет години.

Това е кичозен подход, който изглежда много в унисон с по-широкото позициониране на Япония, докато автомобилната индустрия става електрическа. Един на всеки осем автомобила, продадени в световен мащаб миналата година, беше EV с батерия, или BEV, но в Япония делът е само 2,2% - по-слабо проникване от Индия или Югоизточна Азия, да не говорим за един на всеки четири в Китай. Във Франция делът е 18%, а в САЩ - 8,1%.

Автомобилните производители навсякъде се сблъскват с много неравности и неуспехи по пътя към електрификацията, но Япония е уникална в аргумента, че промяната е не само логистично предизвикателство, но и фундаментално погрешна. Председателят на Toyota Motor Corp. Акио Тойода заяви през януари, че BEV никога няма да постигнат повече от 30% пазарен дял – въпреки че те вече са около 13% досега тази година, в сравнение с по-малко от 5% през същия период на 2021 г.

Целият анализ на Bloomberg TV Bulgaria

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

42

Анонимен

преди 1 час

Защото няма електромобил без поне 10 кусура а японците все още държат да продават качествени и надеждни автомобили. Всеки който пусна ел модел е пълен провал!

41

Анонимен

преди 2 часа

"Няма енергийна криза, има криза на невежество" B. Fulle

40

Анонимен

преди 2 часа

Обработването и безопасното "погребване" на радиоактивните отпадъци на планетата се очаква като една мегаиндустрия на 21 век. Ако тя би била развита в България, би донесла просперитет на старната ни за какъвто Швейцария и петролните дкняжества на Близкия Исток могат само да мечтаят. Повече статии за Българина Илия Вълков (на английски): brownsgas/page/page/3354009.html

fallback